Inspectii scolare
"In cadrul Ministerului Educatiei vin tot mai dese semnale ca nu se desfasoara activitatile in sistem online. Vom desfasura activitati de inspectie, de monitorizare. Sindicatele au dorit sa participe alaturi de inspectorate la aceste activitati de monitorizare a activitatilor in sistem online.
Saptamana aceasta in cadrul Ministerului Educatiei am desfasurat activitati de consiliere pentru aplicarea pe proiecte europene. De asemenea, am facut eforturi ca si universitatile sa fie eligibile pentru atragerea de fonduri. Sunt depuse deja 225 de cereri de finantare. Oferim consultanta pentru scrierea proiectelor. Stiti deja ca exista un Tel Verde la care pot suna atat unitatile de invatamant.
Depunerea si evaluarea acestor proiecte se va face saptamanal", a afirmat ministrul Educatiei.
Debirocratizare
"Ne angajam sa realizam ghiduri de aplicare. (...) Mutam accentul de la analiza documentelor pe observarea interactiunii cu elevii.
Inspectoratele vor continua sa controleze administrativ activitatea scolilor. Practic, mutam accentul pe ceea ce se intampla efectiv la clasa.
Starea de bine devine dimensiune esentiala pentru evaluarea activitatii la clasa. Este un mit ca elevul trebuie sa rada tot timpul, sa fie vesel. Starea de bine inseamna disciplina, mediu ordonat si predictibil, protectie impotriva violentei, evaluarea corecta. Si efortul face parte din starea de bine, inclusiv la un moment dat emotii negative.
Unitatea de invatamant va prezenta progresul nu numai pe medie, ci si pe categoriile defavorizate sau pentru elevii capabili de performanta", s-a discutat in cadrul conferintei.
"Deja am elaborat noul regulament de inspectie scolara, speram ca pana la sfarsitul acestei saptamani sa-l putem aproba", a completat ministrul Educatiei, Monica Anisie.
Recomandari pentru scoala online:
Secretarul de stat la ministerul Educatiei, Luminita Barcari, a enumerat o serie de recomandari pentru scoala online:
- inspectorii indentifica persoane-resursa, cu experienta, care sa ii indrume pe profesorii debutanti
- adaptarea orarului scolar la desfasurarea activitatilor in mediul online (ex: 30 de min predare sincron, 30 de min activitati pe fise)
- adaptarea strategiilor de predare-invatare-evaluare la specificul activitatii online - recomandam o platforma unica de invatare la nivelul scolii, pentru stocarea portofoliilor elevilor - un singur Google Classroom pentru toate disciplinele
- pentru evaluarea elevilor recomandam utilizarea de platforme pentru construirea testelor si raportarea de rezultate in timp real
- feedback-ul din partea profesorilor este esential pentru elevi
- realizarea unui forum de discutii pentru elevi, moderat de catre profesori
- digitalizarea proceselor administrative scolare; reducerea pe cat posibil a raportarilor lunare de catre cadrele didactice