Clasa de gimnaziu cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv = Clasa din invatamantul preuniversitar gimnazial in care o limba moderna se studiaza 4 ore/saptamana, astfel: 2 ore/saptamana prevazute in trunchiul comun (TC) si 2 ore/saptamana din curriculum la decizia scolii (CDS - de tip aprofundare).
Clasele cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv se organizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului - cadru de organizare si functionare a claselor cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv, respectiv bilingv in unitatile de invatamant preuniversitar, anexa la O.M.E.N. nr. 4797/31.08.2017, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Regulamentului - cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, numit in continuare ROFUIP, aprobat prin O.M.E. nr. 4183/04.07.2022, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Procedurii M.E.N. nr. 32530/27.05.2019 privind organizarea si desfasurarea testului de competenta lingvistica pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de predare a unei limbi moderne de circulatie internationala si ale Adresei M.E. nr. 28324/10.05.2022 care cuprinde precizari privind admiterea in clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv.
La nivelul inspectoratului scolar se organizeaza, prin decizie a inspectorului scolar general, Comisia municipiului Bucuresti de organizare si evaluare a testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulatie internationala, numita in continuare Comisia municipiului Bucuresti de organizare si evaluare. Aceasta stabileste si face public Graficul de organizare si desfasurare a testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulatie internationala, an scolar 2024-2025.
Unitatea de invatamant transmite Comisiei municipiului Bucuresti de organizare si evaluare, conform Graficului de organizare si desfasurare, o adresa prin care comunica faptul ca unitatea de invatamant organizeaza admitere in clasa a V-a cu program intensiv, precizand:
a) limba moderna care va fi studiata in acest regim;
b) manualele utilizate la clasele a III-a si a IV-a din lista celor aprobate de Ministerul Educafiei;
c) numele presedintelui comisiei de organizare si evaluare a testului de competente lingvistice si datele de contact (telefon, adresa electronica).
Admiterea se face prin sustinerea testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulatie internationala, conform Cadrului European Comun de Referinta pentru Limbi (CECRL), numit in continuare testul de competente lingvistice.
Luand in considerare precizarile Ministerului Educatiei din Adresa nr. 28324/10.05.2022:
(a) in cazul unitatilor de invatamant care au clase de invatamant primar si aplica prevederile art. 128, alin. 6, lit. c) din ROFUIP, admiterea in clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv se realizeaza numai in baza punctajului obtinut la testul de competente lingvistice;
(b) pentru unitatile de invatamant care nu au clase de invatamant primar si aplica prevederile art. 128, alin. 6, lit. a) si c) din ROFUIP, organizand examinari si la alte discipline de invatamant, calcularea mediei de admitere in clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv include, cu pondere egala, si punctajul obtinut la testul lingvistic, transformat in nota (ex. punctajul de 85 puncte devine 8,50).
Atentie! Pot fi exceptati de la sustinerea testului de competente lingvistice candidatii care, anterior inscrierii pentru admiterea in clasa a V-a cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala, au sustinut examene de competenta lingvistica intr-o limba de circulatie internationala si au obtinut o diploma/un certificat ce atesta nivelul de competenta lingvistica A1 sau un nivel superior.
Recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examenele cu recunoastere internationala cu testul de competente lingvistice se face numai daca numarul total al candidatilor inscrisi este mai mic sau egal cu numarul de locuri aprobat prin planul de scolarizare al unitatii de invatamant pentru clasa/clasele a V-a cu predare a unei limbi moderne in regim intensiv.
In cazul in care numarul total al candidatilor inscrisi este mai mare decat numarul de locuri aprobat, toti candidatii sustin testul de competente lingvistice.
Testul de competente lingvistice la admiterea in clasa a V-a intensiv
Testul de competente lingvistice se desfasoara conform Graficului de organizare si desfasurare. Testul de competente lingvistice se sustine in zile distincte sau in aceeasi zi, dar in intervale orare diferite, pentru fiecare limba moderna, conform Graficului de organizare si desfasurare, la unitatea de invatamant la care s-a inscris candidatul, astfel incat sa fie posibila participarea candidatilor care doresc sa solicite sustinerea testului la mai multe limbi moderne. Pentru fiecare limba moderna, testul de competente lingvistice se sustine in aceeasi zi si la aceeasi ora in toate unitatile de invatamant gimnazial de stat si particular din Municipiul Bucuresti care au prevazute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii respective in planul de scolarizare pentru anul scolar 2024-2025, cu subiecte unice atat pentru proba scrisa, cat si pentru proba orala.
Testul de competente lingvistice vizeaza competentele si cunostintele acumulate in clasele a III-a si a IV-a si consta intr-o proba orala si o proba scrisa.
Proba scrisa - timp de lucru - 1 ora
Proba scrisa presupune redactarea unui text de 50-75 de cuvinte pe o tema data si care sa demonstreze capacitatea de exprimare in scris si insusirea principalelor functii/acte de limbaj, conform nivelului de competenfa lingvistica A 1 prevazut de programele scolare pentru clasele a Ill-a si a IV-a.
Proba orala
Etapa I - lecturarea cu voce tare a unui text in limba moderna. Textul inscris pe biletul de testare trebuie sa fie selectat din unul dintre manualele alternative aprobate de Ministerul Educatiei pentru clasele a IIl-a si a IV-a.
Lecturarea textului este urmata de formularea de raspunsuri la 2-3 intrebari inscrise pe biletul de testare, raspunsuri care sa dovedeasca intelegerea globala si detaliata a textului.
Etapa a II-a - realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o tema data, avand unul dintre membrii comisiei drept moderator.
Biletele necesare pentru proba orala vor fi elaborate astfel:
- pentru etapa I - un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de Ministerul Educatiei) continand fiecare un text de 50-75 de cuvinte si 2-3 intrebari de verificare a intelegerii globale si detaliate a textului respectiv. Candidatul extrage un bilet din setul de bilete care corespunde manualului studiat la clasa sau, daca doreste, din setul care corespunde altui manual;
- pentru etapa a II-a - un set de bilete continand subiecte de interactiune verbala in conformitate cu programa scolara pentru clasele a III-a si a IV-a. Candidatii (in perechi numite de comisie) extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregatesc interactiunea verbala timp de 3-5 minute si apoi revin in fata comisiei pentru a prezenta conversatia.
Raspunsul candidatilor este apreciat cu punctaje cuprinse intre 1 - 100, dupa cum urmeaza:
PROBA SCRISA - 25 puncte
PROBA ORALA - 75 puncte
- Etapa I - 50 puncte
- Etapa a II-a - 25 puncte
La proba orala nu se admit contestatii. Reevaluarea lucrarii scrise se poate solicita de catre parintele/ tutorele legal constituit/reprezentantul legal al candidatului prin cerere tip depusa la secretariatul unitatii de invatamant unde candidatul a sustinut proba, dupa afisarea rezultatelor initiale, conform graficului de organizare si desfasurare.
La depunerea contestatiilor, candidatii, prin parintii/tutorii legal instituiti/reprezentantii legali ai acestora, pot solicita vizualizarea lucrarilor pe baza de cerere tip. Vizualizarea se realizeaza in prezenta unuia dintre membrii comisiei de organizare si evaluare. In urma vizualizarii, parintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al candidatului poate renunta la cererea de reevaluare.
Punctajul obtinut de candidat dupa reevaluarea lucrarii ramane definitiv. Afisarea rezultatelor finale (de dupa contestatii), la avizier/pe site-ul unitatii de invatamant, se face in formatul: codul de anonimizare alocat candidatului; punctaj proba orala - etapa I; punctaj proba orala - etapa a II-a; punctaj proba scrisa, defalcat pe descriptori; punctajul total obtinut; nota finala, prin impartirea punctajului total la 10. Listarea se face in ordinea descrescatoare a notei finale, cu mentiunea ADMIS/RESPINS.
Calendar Admitere in clasa a V-a intensiv
20 mai - 24 mai 2024 - Inscrierea candidatilor pentru testul de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne.
Depunerea cererii si a documentelor necesare pentru recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice in limbi straine cu testul de competente lingvistice.
27 mai - 30 mai 2024 – Recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice in limbi straine cu testul de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne.
Recunoasterea si echivalarea se face numai daca numarul total al elevilor care opteaza pentru clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala este mai mic sau egal cu numarul de locuri aprobat pentru acest tip de clase. In cazul in care numarul total al elevilor care opteaza pentru clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala este mai mare decat numarul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toti elevii sustin testul de competente lingvistice pentru limba moderna respectiva.
31 mai 2024 – Afisarea rezultatelor recunoasterii si echivalarii rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala
3 iunie 2024 – Sustinerea testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii franceze, in unitatea de invatamant la care s-a inscris elevul.
Testul se sustine in aceeasi zi si la aceeasi ora, cu subiecte unice, in toate unitatile de invatamant gimnazial de stat si particular din Municipiul Bucuresti care au prevazute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii franceze in planul de scolarizare pentru anul scolar 2024-2025.
4 iunie 2024 – Sustinerea testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii spaniole, in unitatea de invatamant la care s-a inscris elevul.
Testul se sustine in aceeasi zi si la aceeasi ora, cu subiecte unice, in toate unitatile de invatamant gimnazial de stat si particular din Municipiul Bucuresti care au prevazute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii spaniole in planul de scolarizare pentru anul scolar 2024-2025.
5 iunie 2024 – Sustinerea testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii italiene, in unitatea de invatamant la care s-a inscris elevul.
Testul se sustine in aceeasi zi si la aceeasi ora, cu subiecte unice, in toate unitatile de invatamant gimnazial de stat si particular din Municipiul Bucuresti care au prevazute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii italiene in planul de scolarizare pentru anul scolar 2024-2025.
6 iunie 2024 – Sustinerea testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii engleze, in unitatea de invatamant la care s-a inscris elevul.
Testul se sustine in aceeasi zi si la aceeasi ora, cu subiecte unice, in toate unitatile de invatamant gimnazial de stat si particular din Municipiul Bucuresti care au prevazute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii engleze in planul de scolarizare pentru anul scolar 2024-2025.
7 iunie 2024 – Sustinerea testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii germane moderne, in unitatea de invatamant la care s-a inscris elevul.
Testul se sustine in aceeasi zi si la aceeasi ora, cu subiecte unice, in toate unitatile de invatamant gimnazial de stat si particular din Municipiul Bucuresti care au prevazute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii germane moderne in planul de scolarizare pentru anul scolar 2024-2025.
10 iunie 2024 – Afisarea rezultatelor initiale la testul de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulatie internationala.
11 iunie 2024 – Depunerea contestatiilor la proba scrisa a testului de competente lingvistice pentru admiterea in clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulatie internationala, la unitatea de invatamant in care elevul a sustinut testul.
12 iunie 2024 – Rezolvarea contestatiilor.
Test engleza clasa a V-a intensiv
Cerere inscriere la testul de competente lingvistice pentru Admiterea in clasa a V-a intensiv, 2024-2025
Cererea de recunoastere si echivalare a rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala