Astfel, ultima gafa a cadrelor didactice, a aparut in timpul evaluarii la limba romana a elevilor de clasa a II-a. Fie pentru ca s-au incurcat in numararea paginilor, fie pentru ca nu stiau din cate pagini trebuie sa fie format testul, profesorii unei scoli din Bucuresti au impartit elevilor doar jumatate de test.
De fapt, gafa a plecat chiar de la conducerea unitatii de invatamant, care a multiplicat doar prima pare a testului si a constatat eroarea abia cand copiii au terminat de rezolvat subiectele.
Elevii de clasa a II-a au primit totusi si a doua parte a subiectelor la limba romana, din cadrul Evaluarii Nationale si au reusit sa le rezolve in timp util, fara sa intampine dificultati.
O alta gafa s-a produs saptamana trecuta, la Evaluarea Nationala la clasa a IV-a, cand majoritatea unitatilor de invatamant au printat foile de examen alb-negru.
Unul dintre subiectele de la proba la limba romana pentru clasa a IV-a cerea asocierea unor creioane colorate cu diferite obiecte din textul dat.
In acest context, Centrul National de Evaluare si Examinare a scris in dreptul fiecarui creion culoarea care ar fi trebuit sa o aiba.
Evaluarea Nationala pentru elevii de clasa a II-a, a IV-a si a VI-a a fost introdusa pentru prima data in acest an si a fost realizata dupa modelul testelor internationale PISA, care urmeaza sa fie implementate si in Romania din 2019.