Ministerul Educatiei a decis sa organizeze Evaluarea Nationala pentru clasa a II-a, a IV-a si a VI-a pentru a testa cunostintele acumulate in primii ani de scoala. In plus, aceasta verificare are scopul de a-i ajuta pe cei mici sa se obisnuiasca cu atmosfera de examen, cu emotiile dinaintea unui eveniment scolar important si pentru a reduce sansele de a obtine o nota mica la examenele care asigura admiterea la liceu si obtinerea diplomei de
bacalaureat.
Reprezentantii din Educatie i-au asigurat pe elevii de clasa a II-a, a IV-a si a VI-a de faptul ca nu au motive de ingrijorare inainte de aceasta verificare, tinand cont de faptul ca notele nu vor fi trecute in catalog, ci au doar rol orientativ pentru cadrele didactice, pentru a descoperi care sunt capitolele la care cei mici intampina dificultati.
Evaluarea Nationala incepe pe
28 mai cu proba de limba romana pentru
clasa a IV-a. In perioada 29 mai - 30 mai, toti elevii de clasa a IV-a din tara vor fi testati la disciplina matematica si la limba materna.
Evaluarea Nationala continua in perioada
2-3 iunie cu verificarea celor mai mici elevi, cei de
clasa a II-a, la disciplina limba romana/limba materna, atat la scris, cat si la citit.
Elevii de
clasa a VI-a sunt cei care incheie seria Evaluarii Nationale. Acestia vor sustine pe
5 iunie proba de limba si comunicare, iar pe
6 iunie proba de matematica si stiinte ale naturii.
Pentru pregatirea de pe ultima suta de metri dinaintea Evaluarii Nationale, va prezentam
modele de subiecte pentru elevii de
clasa a II-a, clasa a IV-a si
clasa a VI-a.
UPDATE 16.05.2014: Modele suplimentare de teste pentru evaluarea la clasa a 2-a, clasa a 4-a si clasa a 6-a.
"Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregatire al elevilor dupa cativa ani de scoala, iar, pe de alta parte, de a pregati elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene nationale, ci evaluari, iar notele nu vor fi trecute in catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiza a pregatirii elevilor la nivel national. Modalitatea de evaluare la clasa difera de la un profesor la altul, ori aceste evaluari nationale transversale au acelasi sistem de redactare a subiectelor, aceleasi sistem de masurare a performantei elevilor. Evaluarile, insa, nu vor avea niciun impact, ci doar pregatesc admiterea pentru clasa a IX-a si copiii nu vor fi ierarhizati niciodata in functie de aceste rezultate", a subliniat ministrul Educatiei, Remus Pricopie.