Cu obiective bine definite: informarea liceenilor despre efectele negative ale consumului de alcool sub varsta de 18 ani si responsabilizarea reprezentantilor magazinelor din proximitatea liceelor privind obligatia de a nu comercializa bauturi alcoolice minorilor, editia de anul acesta a campaniei este gandita ca un proiect pilot, adresandu-se pentru inceput elevilor celor 29 de licee din Sectorul 1 al capitalei.
"Informarea adolescentilor cu privire la cele mai bune masuri pe care le pot adopta pentru evitarea unor situatii de risc si implicarea lor in activitati cu caracter educativ constituie repere permanente ale activitatii de prevenire dezvoltate de Politia Romana. Campania Alcoolul nu te face mare raspunde dezideratului nostru, editia de anul acesta aducand elemente care provoaca elevii sa se implice in gasirea unui limbaj creativ pentru a comunica propriilor colegi informatii legate de efectele negative ale consumului de bauturi alcoolice", a declarat Comisar-sef de politie Constantin Stroescu.
Programata sa se desfasoare in perioada aprilie – noiembrie 2016, editia de anul acesta a campaniei Alcoolul nu te face mare va avea doua etape:
1. Etapa de informare a liceenilor privind efectele negative ale consumului de alcool sub varsta de 18 ani (aprilie – iunie 2016): aceasta etapa va fi sustinuta concomitent prin: punerea la dispozitia parintilor a unui ghid de lucru cu adolescentii; organizarea de ore speciale de dirigentie pe tema efectelor consumului de alcool in perioada adolescentei; lansarea unui concurs prin care liceenii sunt invitati sa creeze un afis tematic cu mesajele campaniei.
2. Etapa de responsabilizare a reprezentantilor societatilor comerciale amplasate in proximitatea liceelor privind obligatia de a nu vinde bauturi alcoolice minorilor (septembrie – noiembrie 2016). Aceasta etapa va presupune distribuirea afisului realizat de elevi, desemnat castigator in urma concursului, catre unitatile comerciale adiacente liceelor de pe raza Sectorului 1 al capitalei. Distribuirea se va realiza in mod direct, prin inmanarea afisului direct la magazin, precum si in cadrul unor sesiuni informative gazduite de licee si organizate de catre Politia Romana, cu participarea activa a elevilor, profesorilor si a reprezentantilor unitatilor care comercializeaza bauturi alcoolice, situate in apropierea liceelor.
Lansarea campaniei a fost precedata de realizarea unui studiu in randul liceenilor din Sectorul 1 al capitalei prin care s-a dorit evaluarea atitudinii acestora vizavi de consumul de alcool. Studiul a fost realizat de catre Institutul de Cercetare si Prevenire a Criminalitatii, din cadrul Politiei Romane.
Vezi si
Efectele negative ale consumului de alcool sub 18 ani
"Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti saluta si sustine demersurile menite sa completeze eforturile pe care institutiile de invatamant le fac in mod sustinut in directia informarii si educarii elevilor pe o tema care le poate afecta nu doar performantele scolare actuale, dar si evolutia ulterioara, in calitate de adulti. Ne bucuram ca si anul acesta gradul de implicare a elevilor in transmiterea mesajelor este semnificativ, prin invitatia de crea chiar ei un afis adresat colegilor lor, si avem convingerea ca receptivitatea lor va fi pe masura misiunii care le-a fost desemnata", a completat Ionel Florian Lixandru, Inspector scolar general ISMB.
"Educatia este cea care detine un rol cheie in schimbarea atitudinii fata de consumul de alcool a adolescentilor. In acest context, campania Alcoolul nu te face mare are in primul rand rolul de a pune la dispozitia liceenilor informatii pe aceasta tema care sa ii ajute sa decida in cunostinta de cauza daca momentul in care curiozitatea devine prea mare isi are sau nu rostul si care pot fi consecintele imediate sau pe termen lung. Totodata, credem ca doar prin actiuni comune ale parintilor, profesorilor si chiar ale adolescentilor putem produce schimbarile pe care ni le dorim. Anul acesta ne-am propus sa facem un pas chiar mai departe, implicandu-i in demersul nostru inclusiv pe comercianti, cei care printr-un singur gest pot avea un rol decisiv in oprirea accesului minorilor la bauturile alcoolice, solicitandu-le un act de identitate. Gest care ne-am dori sa devina o obisnuinta", a adaugat Ciprian Sandu, Public Affairs Manager Asociatia Berarii Romaniei.
Despre campania Alcoolul nu te face mare
Campania Alcoolul nu te face mare a fost lansata in 2006, bucurandu-se de-a lungul timpului de rezultate remarcabile si fiind recunoscuta ca exemplu de bune practici in cadrul Alcohol and Health Forum, in anul 2010. In perioada 2006 – 2010, la nivel national, au fost derulate o serie de actiuni care au vizat elevi, profesori si parinti, toate actiunile avand ca obiectiv informarea si educarea liceenilor privind efectele negative ale consumului de alcool.
Astfel, peste 390.000 de liceeni din Bucuresti, Cluj, Constanta, Iasi, Ploiesti, Timisoara, Craiova, Branesti, Pitesti, Targu Mures au participat la orele de dirigentie dedicate acestui subiect. In ultimii ani, campania s-a derulat online, pe site-ul alcoolulnutefacemare.ro, care pune la dispozitia adolescentilor informatii privind efectele negative ale consumului de alcool in cazul minorilor.