Ne indepartam astfel din ce in ce mai mult de suportul de predare in format rigid, manualul nu mai implineste asteptarile si necesitatile de invatare si nu mai este suficient pentru a transmite informatia intr-un format care sa asigure buna invatare si aprofundarea materiei.
Daca pana acum cele mai intalnite metode de predare erau cu ajutorul descrierii, povestirii, prelegerii, explicatiei si demonstratiei, in prezent e nevoie de metode interactive de predare a materiei si de eforturi mai mari pentru a mentine viu interesul elevilor. Profesorul trebuie sa fie nu doar la curent cu noutatile din domeniul sau, ci si cu cele mai noi si interesante metode de predare pentru materia in cauza. Invatarea se produce astfel cu mult mai profund si eficient, iar rezultatele se vor vedea in cateva saptamani sau luni, timp in care aceste modificari trebuie sa fie aplicate in mod continuu.
Vrei sa stii cum iti poti invata copilul sa aiba o performanta mai buna cu mai putin efort? Iti doresti sa petreceti mai mult timp impreuna in loc sa fiti concentrati mereu pe temele primite in clasa?
Exemplu de strategie de invatare accelerata
Aceasta strategie de invatare se numeste "Propozitia ciudata" deoarece se foloseste o propozitie ciudata ca sa atragem atentia celui care asculta. Desi este o tehnica folosita adeseori in sala de clasa, aceasta strategie poate fi folosita cu succes si acasa.
Sa presupunem ca avem o lectie foarte lunga de invatat la istorie. Nici copilul si nici dumneavoastra nu mai aveti rabdare pentru ca a fost o zi cu multe teme. Totusi, copilul va roaga sa il ajutati la istorie si sa il ascultati. Pentru a sparge monotonia, propuneti jocul urmator.
Copilul isi invata lectia la istorie. Puteti sa il ajutati sau nu sa o invete. Apoi ii spuneti ca are 15 minute la dispozitie sa fie ascultat. in cele 15 minute, printre informatiile pe care le va da despre continutul lectiei trebuie sa introduca propozitia ciudata.
De exemplu:
A semnat o intelegere cu Comitetul de obladuire prin care Tudor urma sa ridice „norodul la arme“, avand drept obiectiv inlaturarea regimului fanariot. Continutul prea revolutionar al „Proclamatiei de la Pades“ i-a speriat pe boieri, care trimit corpuri de oaste pentru a-l opri, „Tudor Vladimirescu a scos smartphone-ul si a sunat, ca sa asigure” in permanenta pasalele de la Dunare si Poarta otomana ca poporul s-a revoltat din cauza „cumplitelor patimi ce sufera din partea unirii pamantenilor boieri cu cei dupa vremi trimisi domni si ocarmuitori acestui norod.“
Asteptarea ca propozitia ciudata sa apara creeaza o atmosfera mai activa, mai implicata. Copilul poate fi creativ si sa introduca propozitii ciudate in mod cat mai subtil. Se poate tine un scor, oferindu-se puncte celui care a castigat. Daca propozitia ciudata a trecut neobservata, castiga un punct copilul, daca o sesizati in momentul in care apare in text, primiti un punct.
O lectie poate sa aiba mai multe propozitii ciudate, in functie de lungimea ei. Se poate face si invers, adica sa folositi orice cuvant sau propozitie mai ciudate cand explicati ceva si in acest mod verificati implicarea reala a copilului.