Potrivit acestuia, noile prevederi vor deschide competitia si pentru profesorii fara premii la olimpiade:
“De multe ori ne este mai confortabil, noua, tuturor, sa ne uitam catre rezultate, catre succesul obtinut de olimpici la diferite competitii nationale sau internationale. Ce uitam, insa, e ca premiile nu reprezinta decât încununarea unui efort sustinut al acestor elevi si al profesorilor lor.
Este iluzoriu sa credem ca rezultatele la olimpiade sau concursuri reprezinta o diagnoza de sistem. In preuniversitar, nevoia de interventie sustinuta se arata din ce în ce mai pregnant, de la un an la altul, în rural sau în mediile dezavantajate. Abandon scolar crescut ori calitatea scazuta a resursei umane în aceste comunitati sunt primele semnale pe care le trage orice studiu”, a scris Mircea Dumitru pe Facebook.
Noua Metodologie are rolul de a-i rasplati pe profesorii care se implica activ in prevenirea abandonului scolar, in instruirea copiilor cu cerinte educationale speciale sau cu alte dificultati de invatare.
Principala noutate adusa de actul normativ aprobat o reprezinta accentuarea ponderii acordate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative.