Mai exact, vor fi majorate salariile profesorilor care predau simultan la mai multe clase de elevi, astfel:
”Art. 7 - Personalul didactic care asigura predarea simultana la 2 - 5 clase de elevi in invatamantul primar sau gimnazial, primeste o majorare a salariului de baza, dupa cum urmeaza:
a) pentru 2 clase de elevi, o crestere cu 7% a salariului de baza detinut;
b) pentru 3 clase de elevi, o crestere cu 10% a salariului de baza detinut;
c) pentru 4 clase de elevi, o crestere cu 15% a salariului de baza detinut;
d) pentru 5 clase de elevi, o crestere cu 20% a salariului de baza detinut”, prevede proiectul de OUG.
Aceasta masura este propusa in contextul in care, in urma misiunii de audit financiar derulata la Ministerul Educatiei Nationale asupra Contului anual de executie a bugetului de stat pe anul 2018 incheiat de Curtea de Conturi, echipa de audit a facut urmatoarea recomandare :
"Conducerea MEN va intreprinde demersurile necesare pentru armonizarea prevederilor Legii nr. 153/2017 referitor la predarea simultana cu prevederile Legii nr. 1, cu modificarile si completarile ulterioare in sensul eliminarii obligatiei de acordare a acestei majorari personalului didactic de predare din invatamantul prescolar", este mentionat in nota de fundamentare a OUG.
Invatamantul simultan se poate organiza atat in invatamantul preuniversitar primar, cat si in cel gimnazial si presupune o suprasolicitarea neuropsihica mai intensa pentru profesori. In unele scoli, din lipsa de elevi, dupa cum legislatia in vigoare o cere, orele se tin cu mai multe clase in acelasi timp.
Mai exact, in localitatile izolate geografic sau lingvistic ori in localitatile in care efectivele de elevi corespunzatoare unui anumit nivel de clasa din invatamantul primar sau gimnazial sunt mai mici decat efectivele minime prevazute de lege si nu exista posibilitatea asigurarii transportului scolar se organizeaza clase in regim simultan, conform metodologiei. Organizarea claselor in regim simultan se face in interiorul aceluiasi nivel, primar, respectiv gimnazial.