Ghidul solicitantului a fost elaborat de Ministerul Educatiei pentru universitatile publice si private acreditate sau autorizate provizoriu, precum si pentru alte institutii organizatoare de studii de doctorat, care doresc sa obtina fonduri europene din Planul National de Redresare si Rezilienta.
Potrivit
edu.ro,
obiectivul apelului il reprezinta imbunatatirea infrastructurii digitale in domeniul eticii si integritatii academice, precum si dezvoltarea competentelor digitale avansate in randul studentilor si doctoranzilor privind cercetarea si insusirea unei conduite deontologice.
In cadrul acestui apel de proiecte solicitantii eligibili sunt institutiile de invatamant superior de stat sau particulare, acreditate sau autorizate provizoriu, precum si alte institutii organizatoare de studii de doctorat.
3 tipuri majore de investitii sustinute de Ministerul Educatiei
1. Investitii in infrastructura digitala a universitatilor/institutiilor organizatoare de studii de doctorat, pentru imbunatatirea managementului universitar in vederea asigurarii eticii si integritatii academice;
2. Investitii in formarea competentelor digitale ale membrilor comunitatii academice in domeniul eticii si integritatii academice, prin programe de formare continua (activitati teoretice, activitati practice si activitati de evaluare);
3. Investitii in crearea unor resurse digitale necesare asigurarii unei bune guvernari universitare.
Bugetul apelului pentru investitii in digitalizare
Alocarea financiara totala pentru acest apel de proiecte este de 22 de milioane de euro.
Ghidul include informatii referitoare la conditiile de finantare, procedurile de evaluare si selectie a proiectelor, precum si informatii generale privind implementarea proiectelor. De asemenea, reglementeaza apelul de proiecte Digitalizarea managementului eticii universitare, in cadrul finantarii prin PNRR/2022/Componenta C15: Educatie/Reforma 5: Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educatiei/Investitia 16: Digitalizarea universitatilor si pregatirea acestora pentru profesiile digitale ale viitorului.
GRILA DE EVALUARE A CALITATII PROIECTULUI
Criteriul 1.Relevanta si impact
1.1. Incadrarea masurilor din proiect in strategia de digitalizare a universitatii - punctaj maxim 10
1.2. Analiza de nevoi care justifica necesitatea proiectului pentru atingerea obiectivelor strategiei institutionale de prevenire si combatere a fenomenului de plagiat si pentru verificarea respectarii eticii si deontologiei universitare - punctaj maxim 20
1.3. Relevanta programelor de formare propuse pentru consolidarea principiilor de etica si integritate academica si pentru imbunatatirea competentelor digitale avansate ale comunitatii academice - punctaj maxim 20
Criteriul 2. Design si implementare proiect
2.1. Corelarea intre activitatile propuse, resursele necesare si rezultatele proiectului - punctaj maxim 10
2.2. Structura si justificarea bugetului propus, corelarea bugetului cu nevoile institutionale si cu activitatile prevazute in proiect - punctaj maxim 10
2.3. Existenta ofertelor de piata pentru justificarea costurilor propuse - punctaj maxim 10
2.4. Corelarea planului de achizitii cu analiza de nevoi si bugetul solicitat - punctaj maxim 10
Criteriul 3. Sustenabilitatea proiectului si impactul asupra mediului
3.1. Capacitatea de a asigura mentinerea, intretinerea si functionarea investitiilor dupa incheierea proiectului si incetarea finantarii nerambursabile - sunt descrise modalitati concrete de continuare a activitatilor cheie prevazute in propunerea de proiect, pe termen mediu si lung, ulterior incheierii grantului, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu regulamentul aplicabil - punctaj maxim 5
3.2. Justificarea impactului asupra mediului - punctaj maxim 5
TOTAL PROIECT = 100
Fiecare criteriu va fi evaluat cu punctaje intermediare intre 0 - val max acordata criteriului, in functie de aprecierea evaluatorului.