TEST DE EVALUARE
Anul şcolar 2011-2012
Disciplina Pregătire sportivă teoretică
Clasa a XI-a
Numele şi prenumele elevului:
Data susţinerii testului:
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinţelor din Partea I şi din Partea a II-a se acordă 90 de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 minute.
PARTEA I (55 de puncte)
I. Pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos (1 – 5), scrieţi, pe foaia de examen, litera
corespunzătoare răspunsului corect. 35 de puncte
1. Primul ajutor în cazul contuziilor presupune şi:
a. combaterea durerii, administrând antalgice si sedative
b. aplicarea manevrelor de respiraţie artificială
c. aplicarea garoului la nivelul unui punct arterial
d. eliberarea căilor respiratorii obturate
2. Substanţa, medicament care previne ori înlătură infecţiile microbiene are denumirea de:
a. antiseptic
b. antistatic
c. antimicotic
d. antispastic
3. O metodă de crioterapie, folosită mai ales în contuzii, este masajul cu:
a. gheaţă
b. ulei esenţial
c. cremă
d. pietre calde
4. Pentru stimularea drenajului, în cazul leziunilor posttraumatice musculare, tendinoase sau ligamentare, se recomandă:
a. menţinerea regiunii afectate într-o poziţie elevată
b. înfăsurarea regiunii afectate într-o pătură electrică
c. imobilizarea manuală, de o parte si de alta, a regiunii afectate
d. aplicarea garoului la nivelul unui punct venos
5. Primul ajutor nu înlocuieste tratamentul medical de specialitate, ci îl:
a. precede
b. completează
c. succede
d. anulează
6. Aplicarea de comprese umede, răcoroase, pe fruntea si toracele victimei este o măsură de prim ajutor în cazul:
a. insolaţiei
b. înecului
c. hipotermiei
d. degerăturilor
7. În cazul entorselor, limitarea edemului se poate face prin:
a. aplicaţii locale reci
b. comprese sterile calde
c. presiune la nivelul unui punct arterial
d. compresiuni succesive la nivelul toracelui
II. Coloana A cuprinde termeni de specialitate utilizaţi în antrenamentul sportiv, iar coloana B cuprinde caracteristici ale acestora. Scrieţi, pe foaia de examen, asocierea corectă dintre fiecare literă a coloanei A si cifra corespunzătoare din coloana B. 20 de puncte
���������������
����������������������� A������������������������������������������������������������� B
a.pregătire fizică |
�1. Proces constituit din sistemul de măsuri, metode si mijloace, prin
care se asigură dezvoltarea indicilor morfologici, a capacităţii
funcţionale, a calităţilor motrice de bază si a celor combinate. |
b. element tehnic |
�2. Structură motrică fundamentală ce diferenţiază clasele de deprinderi
motrice specifice unei discipline sportive. |
c. competiţie sportivă |
3. Formă de organizare a întrecerii, ce reuneste mai multe concursuri
pentru sportivi de diferite categorii, cu scopul comparării performanţelor pe baza unor reguli unanim acceptate. |
d. disciplina sportivă |
4. Sistemul de structuri motrice specializate, organizate pe baza unor
reguli ce precizează condiţiile de desfăsurare si modul de evaluare a
rezultatelor. |
� |
5. Starea de pregătire, componentă a capacităţii de performanţă,
rezultantă a pregătirii fizice, manifestată prin valorile indicilor dezvoltării
fizice, funcţionale si a calităţilor motrice. |
PARTEA a II-a (35 de puncte)
1. Scrieţi, pe foaia de examen, informaţia corectă care completează spaţiile libere: 20 de puncte
Raţia alimentară reprezintă cantitatea de …(1)… necesare unui individ în 24 de ore, pentru menţinerea sănătăţii si satisfacerea nevoilor …(2)…, plastice si catalitice. Regimul alimentar reprezintă o succesiune de …(3)… alimentare pe o perioadă mai mare de timp, care să asigure individului o bună nutriţie, necesară vieţii si activităţii depuse. Nevoile calorice trebuie să fie asigurate prin consumul de …(4)…, lipide si glucide.
2. Jocurile olimpice antice îsi au originea în mai multe legende, unele dintre ele născocite de fantezia diferiţilor povestitori sau poeţi ai Antichităţii. 15 puncte
a. Menţionaţi în ce consta pacea sacră. 4 puncte
b. Precizaţi probele care compuneau pentatlonul, în cadrul jocurilor olimpice antice. 5 puncte
c. Specificaţi două condiţii pe care trebuiau să le îndeplinească atleţii participanţi la Jocurile olimpice antice. 6 puncte
BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE
MODEL
• Se punctează oricare alte formulări/ modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă fracţiuni de punct.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea punctajului total acordat pentru test la 10.
PARTEA I (55 de puncte)
I. (7 x 5 puncte = 35 de puncte)
Se acordă câte 5 puncte pentru fiecare răspuns corect, astfel:
1. a. 2. a. 3. a. 4. a. 5. a.
II. (4 x 5 puncte = 20 de puncte)
Se acordă câte 5 puncte pentru fiecare asociere corectă, astfel:
a. – 1.; b. – 2; c. – 3; d. – 4.
PARTEA a II-a (35 de puncte)
1. (4 x 5 puncte = 20 de puncte)
Se acordă câte 5 puncte pentru fiecare răspuns corect, astfel:
1. – alimente
2. – energetice
3. – raţii
4. – protide
2. 15 puncte
a. Se acordă 4 puncte pentru răspuns corect. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Se acordă câte 1 punct pentru precizarea corectă a fiecărei probe din cadrul pentatlonului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
c. Se acordă câte 3 puncte pentru specificarea corectă a oricăror două condiţii.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct. (2 x 3 puncte = 6 puncte)