Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Tichete de 200 de lei pentru elevii din invatamantul primar, pentru programul Scoala dupa scoala

de Ana-Maria Tudor la 03 Aug. 2015 Exclusiv
3 comentarii

Tichete de 200 de lei pentru elevii din invatamantul primar, pentru programul Scoala dupa scoala Vesti bune pentru elevii din invatamantul primar: vor primi tichete pentru inscrierea gratuita la after school.

Elevii claselor I-IV ar putea primi tichete in valoare de 200 de lei pe luna pentru programul "scoala dupa scoala". Implementarea acestor tichete face parte dintr-un proiect de modificare a Legii Educatiei, initiat de deputatii PNL Raluca Turcan si Claudia Boghicevici

Potrivit initiatoarelor proiectului de modificare a Legii Educatiei, acesta prevede ca statul sa finanteze programul "scoala dupa scoala" cu tichete de 200 de lei pe luna pentru elevii claselor I-IV.

Valoarea tichetelor pentru programul "scoala dupa scoala" urmeaza sa fie actualizata si indexata anual cu rata inflatiei, printr-o hotarare de guvern, propun initiatoarele acestui proiect.

"Tichetul are scop exclusiv educational, este netransferabil altor beneficiari, iar scolile sunt cele care deconteaza serviciul. Parintele/reprezentantul legal opteaza pentru acest tichet, in scris, individual pentru fiecare copil, la sfarsitul fiecarui an scolar sau la momentul inscrierii copilului la scoala", prevede documentul.

Scopul acordarii de tichete pentru programul "scoala dupa scoala" pentru elevii din invatamantul primar este acela de a-i incuraja pe parinti sa nu renunte la locurile de munca pentru supravegherea copiilor.

"Vedem acest demers ca o investitie in viitorul copilului. Valoarea tichetului pe care am propus-o este stabilita in functie de indicatorul social de referinta si se indexeaza anual cu indicele de inflatie. El reprezinta un ajutor pentru fiecare elev si cuantumul acestuia va acoperi, integral sau partial, costurile scolii sau ale organizatiilor non-guvernamentale care se vor ocupa de copii, dupa finalizarea lectiilor", se arata in proiectul legislativ.

Atentie! Proiectul se afla in consultare publica la Camera Deputatilor si urmeaza sa fie supus dezbaterii in comisiile de specialitate.
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii


Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.06 din 26 voturi

x


Intrebare antispam: 1 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 3 comentariiAdauga comentariul tau

Remus O. 2016-01-01 13:15:27

Doamna Elena, spuneți că "INTR-O UNITATE DE INVATAMANT DE STAT, doar pentru elevii ai caror parinti il pot sustine financiar, poate fi considerata ca o masura discriminatoare dpdv al dreptului la sanselor egale la educatie de calitate"; nu credeți că ar fi tot o măsură discriminatorie aprobarea acestui demers doar pentru unitățile de învățământ de stat excluzând pe cele private?

Elena 2015-09-13 12:11:30

In calitate de cadru didactic consider ca programul after-school este FOARTE NECESAR si mai cred ca TREBUIE GENERALIZAT si ORGANIZAT de catre MECS in toate scolile de stat, cel putin la ciclul primar daca nu se poate acum in tot sistemul de invatamant obligatoriu in toate zonele/localitatile dezavantajate socio-economice. Optiunea de a frecventa un astfel de program, INTR-O UNITATE DE INVATAMANT DE STAT, doar pentru elevii ai caror parinti il pot sustine financiar, poate fi considerata ca o masura discriminatoare dpdv al "dreptului la sanselor egale la educatie de calitate". In plus, organizarea unui astfel de program ar trebui organizat in asa fel incat sansele de a fi transformat intr-o "afacere" pt unii sau pt altii sa fie diminuate cat de mult posibil. Candva am sperat ca finantarile europene pot indrepta aceasta nedreptate, dar acum nici aceasta speranta nu o mai am pentru ca, pana acum, in zona in care lucrez, scolile selectate in astfel de programe au fost mereu aceleasi proiectele cat si selectarea scolilor nu s-au realizat transparent, deci nu cunosc exact nici ce proiecte se deruleaza, deci de cristerii nici nu se pune problema. Am aflat si eu despre acestea ba de la posturile locale, ba de la colegi. Stiu sigur ca acolo unde lucrez am ramas singurul calificat si elevii nu au benefiaciat niciodata de vreun program de acest tip, desi au MARE nevoie. Sper ca aceasta problema sa fie rezolvata in noua lege intr-un mod cat mai corect posibil fata de elevi, altfel ... in aceste zone/localitati, unde uneori se lucreaza doar cu profesori necalificati pt ca cei calificati nici nu vor sa auda de astfel de scoli rezultatele la evaluarile elevilor nu pot constitui criterii de salarizare a cadrelor didactice, pt ca astfel, acestea ar deveni si acestea victime ale discriminarii, asa cum sunt elevii in acest moment. Cand ai conditii si timp poti face si minuni, cand nu le ai, abia daca reusesti sa misti ceva. Oare, MECS POATE PUNE PE PICIOR DE EGALITATE SCOLILE DIN ZONE/LOCALITATI DEZAVANTAJATE, FARA PROGRAME AFTER-SCHOOL CU SCOLILE UNDE ACEST PROGRAM SE DERULEAZA DE ANI DE ZILE CU PARTICIPAREA CELOR MAI BUNE CADRE DIDACTICE CALIFICATE?

Prof.dr.fiz.Ioan Grosu 2015-08-04 09:43:32

Referitor la TICHETE DE @ lei pentru elevii claselor primare pentru SCHOOL AFTER SCHOOL ."Vedem acest demers ca o investitie in viitorul copilului........" DA frumos spus !!!! O achizitie ar fi TITIREZUL CONTROLABIL , inventie romaneasca , nascuta din stiinta de carte, cu un potential educativ neexplorat indeajuns inca. Are doar efecte pozitive asupra copiilor scolari . Imbunatateste rabdarea , indeminarea practica, coordonarea mina-ochi . Citeva beneficii au fost prezentate in 2 articole:http://manuscript.sciknow.org/uploads/oje/pub/oje_1369821921.pdf
http://pubs.sciepub.com/education/2/3/3/education-2-3-3.pdf
Alte detalii pe http://www.google.com CU grosu,titirez SAU grosu,top-speedy . Mobil +40 726 024 330

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!