Reprezentantul unitatii de mediere a explicat ca "Prevenirea conflictelor in scoala" pentru anul scolar 2016-2017, aflat la a treia editie, vizeaza prevenirea conflictelor de diferite tipuri, precum cele dintre elevi, cele dintre elev si profesor, elev si parinte, dar si conflictele aparute intre profesor si parinte, inclusiv pe fondul existentei la clasa a unui elev cu deficiente precum tulburari de spectru autist sau ADHD, integrat in invatamantul de masa, elev care pune probleme deosebite de comportament, motiv pentru care este respins de colectivitatea in care invata.
"Proiectul a plecat de la necesitatea rezolvarii problemelor pe care o scoala de la periferia Galatiului le avea cu elevii sai care consumau substante cu efect halucinogen, substante comercializate in apropierea unitatii de invatamant. Ulterior, fiecare scoala care a devenit parte in proiect a ales natura conflictului cu care se confrunta.
Asa se face ca acum proiectul vizeaza prevenirea conflictelor de diferite tipuri, precum cele dintre elevi, cele dintre elev si profesor, elev si parinte, dar si conflictele aparute intre profesor si parinte, inclusive pe fondul existentei unui elev cu deficiente precum tulburari de spectru autist sau ADHD, integrat in invatamantul de masa, elev care pune probleme deosebite, motiv pentru care este respins de colectivitatea in care invata", a spus Dumbrava.
Conflictele scolare pot fi dezamorsate prin discutii inclusiv intre asa numitii elevi problema si elevii-mediatori, o metoda abia introdusa in scolile din Romania, dar care functioneaza cu succes in scolile din Europa si SUA, explica acesta.