Dacian Ciolos a vorbit si despre oferta educationala si de corelarea sa cu nevoile pietei.
"Am declansat deja acest proces, aceasta strategie pentru educatie si formare profesionala si duala. Ea exista deja, e adoptata de Guvern. In urma acestei strategii urmeaza sa venim cu un plan concret de masuri si cu legislatia apoi in asa fel incat, si acesta este un angajament al Guvernului, pana in toamna acestui an sa avem (...) cadrul normativ si institutional pregatit, sa avem primele structuri, institutii de formare profesionala, formare duala functionale", a spus Dacian Ciolos.
Prim-ministrul a precizat ca asteptarile in acest sens sunt foarte mari din partea sectorului economic.
"Acest cadru normativ va contribui si la o mai buna adaptare a ofertei educationale la nevoile pietei pentru ca va fi o legatura directa si nemijlocita intre sectorul economic, intre sectorul productiv si sistemul educational. Pe de alta parte, e vorba si de adaptarea ofertei educationale la nevoile pietei, dar e vorba si de orientarea profesionala a tinerilor absolventi din timp spre domeniile unde ei au cea mai mare sansa de reusita. Si aici (...), prin modul in care vrem sa abordam aceasta orientare vocationala a elevilor inca din clasa a VII-a si a VIII-a cu aceste instrumente, intentionam sa contribuim la aceasta mai buna legatura dintre ce se face in sistemul educational si ce se intampla pe piata muncii, in asa fel incat sa avem un procent de reusita de integrare in campul muncii cat mai ridicata", a explicat Dacian Ciolos. Pe de alta parte, premierul le-a transmis parlamentarilor ca este nevoie de o mai buna adaptare a curriculei la profilul absolventului. "E nevoie nu doar de o mai buna elaborare a curriculei, dar cred ca trebuie sa investim si intr-o alta abordare pedagogica, pentru ca nu e suficient sa avem pe hartie un mai bun program educational, o mai buna curricula, ci trebuie sa avem si profesori care sa fie bine formati si sa aiba instrumentele pedagogice necesare pentru a aplica aceste metode noi. Si aici cred ca mai sunt pasi de facut intr-o mai buna profesionalizare a formarii pedagogice, poate chiar un master pedagogic la care sa ne gandim pentru mai buna rigoare in formarea celor care urmeaza sa lucreze cu copiii", spune premierul Ciolos.
In legatura cu specializarile pe facultati, premierul a precizat ca Hotararea de Guvern este finalizata.
"Ea urmeaza sa fie supusa dezbaterii publice si, deci, apoi adoptata (...). Vom avea si aceasta decizie privind specializarile pe facultati foarte repede", a spus Ciolos. Acesta a facut referire si la sistemul de finantare pe elevi si de o mai buna adaptare a finantarii la nevoi. "Suntem in curs de a activa ceea ce prevede (...) Legea educatiei de mai multi ani de zile si pana in acest an n-a fost activat si creat acest Consiliu National de Finantare a Invatamantului Preuniversitar, care ar trebui sa aiba tocmai acest rol, de a face studii, de a elabora indicatori prin care sa putem orienta sursele financiare mai bine spre nevoile educationale si aceste surse financiare sa nu fie orientate in mod subiectiv, cum se intampla de multe ori pana acum", a sustinut Dacian Ciolos. Tot legat de fundamentarea costurilor pentru educatie, el a punctat: "Perioada in care alocarea banilor se facea din pixul unui ministru trebuie sa ia sfarsit".
Prim-ministrul a precizat totodata ca strategia pentru infrastructura educationala care este asteptata de doi ani pentru a se putea utiliza fonduri europene din Programul Operational Regional este in curs de finalizare.
"O vom avea in sfarsit in cursul acestui an", a anuntat Ciolos. Acesta a adaugat ca Guvernul lucreaza si la schimbarea sistemului de rezidentiat. "Legat de educatie si sanatate (...) lucram la schimbarea sistemului de rezidentiat dupa discutii pe care le-am avut cu conducerile universitatilor de medicina si farmacie din tara. Ne gandim si la un sistem de rezidentiat mai bine adaptat (...) la realitatile din tara, la realitatile locale si lucram la ideea unei descentralizari a organizarii rezidentiatului in mai multe centre din tara, in asa fel incat medicii rezidenti sa poata sa fie distribuiti si la spitalele locale. Ne gandim chiar sa punem in practica ideea si sugestia care vine din partea unor universitati de medicina de a organiza chiar stagii de pana la 6 luni ale medicilor rezidenti in anumite spitale locale", a mentionat Dacian Ciolos.
Sursa: Agerpres
Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau
Negru 11 Mai. 2016 13:46:13
Masterul pedagogic? Poate fi mai bun decat experiența acumulatã an cei 31 de ani de vechime pe care ai am, și a cursurilor de formare? Nu cred!Sunt suficiente modulele pentru cei tineri și apoi sã fim lãsați sã ne ocupãm de de predarea materiei, de pregãtirea elevilor și nu ne mai purtați prin fel și fel de masterate și alte perfecționãri!Ioan Grosu 11 Mai. 2016 11:56:18
DA, suna frumos. Invatarea unei meserii inseamna indeminare. SUGESTIE :In Iasi a fost inventat TITIREZUL CONTROLABIL jucarie si dispozitiv didactic. Are multiple beneficii pentru copiii scolari de toate virstele.Adoptarea sa in scoli i-ar face pe copii mai destepti , mai fericiti ,mai indeminateci.In numarul din Mai 2016 al jurnalului Physics Education Bristol ,UK a fost publicat un articol THE DRIVEN SPINNING TOP http://iopscience.iop.org/article/10.1088/0031-9120/51/3/033002.Alte detalii pe google CU grosu,titirez SAU grosu,top-speedy SAU grosu,titirezul secolului 21 SAU http://olx.ro/oferte/q-titirezul-secolului-21/ .Are avizul Min. Edu. inca din 2009!!!! Prof.dr.fiz.Ioan Grosu http://drivenspinningtop.blogspot.com