Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
De Ana-Maria Tudor la 09 Iul. 2019 |
![]() |
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Se vorbeste tot mai des despre ei, despre copiii viitorului, despre o generatie de copii, elevi, tineri cu noi initiative, cu noi seturi de principii si mai ales cu alte oportunitati de dezvoltare. Ei sunt Generatia Z si sunt caracterizati, mai mult sau mai putin in gluma, ca fiind generatia digitala.
Sunt reprezentantii unei generatii conduse de alta mentalitate si alte motivatii. Sunt generatia in care vlogging-ul, timpul petrecut pe social media si conturile TikTok sunt lucruri absolut normale. Ce ii putem invata pe acesti copii si mai ales cum ii invatam?
Astazi vom discuta cateva lucruri despre pasiunile acestor tineri si despre cum ar trebui ele abordate de catre profesori si tutori pentru a-i putea ajuta pe copii sa se dezvolte intr-un mod armonios si sa isi indeplineasca visele din ce in ce mai curajoase.
1. Vlogging-ul
Timpul petrecut pe You Tube nu mai este astazi timp pierdut. Tinerii din generatia Z au inteles ca YouTube-ul nu este un simplu album video sau un dictionar de melodii. Aici ei pot socializa, pot sa isi impartaseasca emotiile si gandurile cu cei din jur. Ba chiar pot crea o adevarata comunitate online. O comunitate care nu de putine ori devine un public extrem de interesant pentru o viitoare afacere profitabila in mediul online.
Vlogging-ul presupune crearea unui canal video cu ajutorul carora autorul comunica si impartaseste celorlalti diverse idei, subiecte de discutie, emotii. Insa directiile in care poate evolua un vlog sunt infinite. Pentru companiile mari, in cautare de publicitate online, in cautare de noi publicuri tinta, aceste vloguri pot fi un minunat canal de promovare.
Fiecare copil are o pasiune, un lucru pe care il face cu drag zi de zi. Incurajati copiii sa impartaseasca acel lucru, sa gaseasca oameni noi carora le place acelasi lucru si sa experimenteze impreuna.
Toti tinerii ar trebui incurajati sa foloseasca astfel de instrumente pentru a interactiona cu oamenii din jur si pentru a identifica noi idei si oportunitati de a-si ocupa timpul intr-un mod productiv.
2. Social Media - generatia care are scroll-ul in sange
Prin sute de mii de site-uri de informare, prin zeci sau sute de platforme de socializare, tinerii de azi isi gasesc timp de relaxare si de distractie tot in mediul online. Facebook-ul Instagram-ul si alte platforme de acest tip reprezinta azi locul de joaca al tinerilor.
Aici ei cunosc oameni noi, participa la discutii pe teme interesante pentru ei sau isi gasesc chiar oportunitati de a se implica in diverse proiecte. O buna oportunitate pentru profesori ar fi realizarea unor ore interactive pe aceasta tema. Ce inseamna mai exact Social Media si care sunt oportunitatile din mediul online care ii asteapta pe tineri?
Cum pot invata acestia sa cocheteze cu blogging-ul, cu redactarea de articole sau chiar cu limbajele de programare si cu web design-ul? Orele de informatica, de TIC, ba chiar si unele ore de tehnologie ar putea fi mult mai interesante pentru elevii generatiei Z daca s-ar desfasura in aceasta directie. Copiii zilelor noastre sunt interesati de mediul online si vad in acesta o multime de oportunitati. Privite obiectiv si expuse intr-un mod atractiv, acestea pot fi de real folos pentru viitor.
Nu este deloc surprinzator faptul ca in SUA, 35% dintre tinerii noilor generatii isi lansat deja afaceri online inainte sa paraseasca mediul universitar, conform INC.com. Fie ca discutam despre agentii ce ofera servicii de creare site-uri sau despre magazine online, acestia aveau deja experienta unui business lansat in mediul online, chiar din vremea studentiei.
Astfel, mediul online ofera o multime de oportunitati zilnic, celor care doresc sa profite de ele. Indicat este ca fiecare elev sa aiba accesul la resursele nelimitate ale internetului. Elevii si studentii pot folosi online-ul atat pentru informare, cat si pentru astfel de oportunitati de a se implica in proiecte interesante sau chiar de a-si lansa propria afacere, propriul proiect care sa impleteasca utilul cu placutul si sa duca si la o viitoare posibilitate de monetizare.
3. Jocurile Video si VR
Departe de a mai zambi la jocurile din aer liber si la orele de sport, tinerii din noua generatie sunt din ce in ce mai atrasi de Virtual Reality si de jocuri video. Desigur, acesta nu este un lucru placut, insa reprezinta realitatea. Si totusi, cum am putea atrage tinerii inspre o directie mai productiva si mai sanatoasa pentru ei, folosindu-ne de astfel de resurse?
Jocurile sunt mediul in care inventivitatea si creativitatea sunt nemarginite penru tineri. Asadar, in loc sa le practice, cum ar fi sa le poata inventa chiar ei? Cum ar fi sa invete in scoala cum functioneaza o aplicatie sau un game-frame? Cum ar fi ca in liceu, in timpul orelor de informatica, acestia sa poata crea o aplicatie web?
Acestea sunt cu adevarat lucrurile pe care copiii viitorului ar trebui sa le invete. Inclusiv din joaca pot lua nastere oportunitati. Testingul ar putea fi si el o solutie pentru a descoperi aceste oportunitati. Orele de practica intr-o companie de profil le-ar putea deschide apetitul elevilor pentru a invata mai mult, pentru a lasa joaca propriu-zisa si pentru a avansa inspre utilitate si competitie prin joaca.
Pana la urma, invatarea prin joaca ramane cea mai usoara si placuta modalitate de a deprinde aptitudini si de a acapara noi cunostinte.
D | L | M | M | J | V | S |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |