Potrivit acestuia, unele clase se vor desfiinta in mod natural, pentru ca nu vor mai avea copii, iar in cazul celor cu efective foarte reduse solutia este transferarea copiilor la cele mai apropiate unitati scolare, unde pot beneficia de un invatamant de calitate. El a dat ca exemplu o unitate scolara din localitatea Magherus, unde anul acesta s-au inscris zece copii, dintre care sapte in invatamantul primar si trei la gradinita, iar in cazul acestora din urma s-a luat, cu acordul parintilor, decizia de a fi transferati si transportati zilnic in localitatea Lisnau.
"Sunt multe localitati cu doar cativa copii (...) Noi nu vrem sa desfiintam scolile sau gradinitele din aceste zone, (...) suntem pentru pastrarea lor, dar (...) se pune intrebarea cat se mai poate, (...) pentru ca nu ne incadram nici in numarul de posturi si nici in bugetul alocat", a declarat Kiss Imre, in cadrul unei conferinte de presa.
El a mentionat ca judetul Covasna este unul cu un specific etnic aparte, populatia maghiara fiind majoritara, iar acest lucru se reflecta si in structura scolara, existand clase cu linii de predare separata, in romana, respectiv maghiara.
Kiss Imre a mai spus ca incepand din aceasta primavara vor fi organizate cursuri de pregatire pentru dascalii care predau la clasele simultane, pentru ca acestia sa-si perfectioneze abilitatile de a lucra cu elevi de varste si ani diferiti de studiu si a le putea asigura un nivel de pregatire corespunzator. In ultimii cinci ani populatia scolara din judetul Covasna a scazut cu peste 2.850 de copii.