Studiul International privind Procesul de Predare-Invatare, desfasurat in 34 de tari, arata ca problemele principale intalnite in majoritatea unitatilor de invatamant sunt absenteismul si intarzierea la cursuri.
Media internatonala a elevilor care intarzie la cursuri este de 52%, in timp in Romania este apreciata la 29%. In cazul absentelor nemotivate, elevii romani au inregistrat un procentaj de 30%, fata de 39% - media europeana. Daca vorbim de copiatul la lucrari si teste, Romania are un procent de numai 5%, fata de 13% media europeana.
De asemenea, actele de vandalism si furturile in scolile romanesti ating un procent de 2% fata de toate celelalte state care au ajuns la 4%, in timp ce indimidarea sau agresiunea verbala intre elevi sau asupra profesorilor se situeaza intre 0-1% in Romania, fata de 2-3% media europeana.
Un indicator al atmosferei din unitatile de invatamant in cadrul studiului se refera la calitatea relatiilor dintre elevi si cadre didactice si parerea directorilor despre aceste relatii.
Aproximativ 98% dintre directorii din tarile participante la studiu au raportat relatii bune intre cadrele didactice si elevi. De asemenea, intre 91% si 96% dintre cadrele didactice au raportat relatii pozitive cu elevii din unitatile de invatamant in care isi desfasoara activitatea, potrivit studiului international.
Studiul International privind Procesul de Predare-Invatare s-a desfasurat in 34 de taro de pe cinci continente: Australia, Israel, Serbia, Brazilia, Italia, Singapore, Bulgaria, Japonia, Slovacia, Chile, Coreea de Sud, Spania, Cipru, Letonia, Suedia, Croatia, Malaezia, Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), Cehia, Mexic, Alberta (Canada), Danemarca, Olanda, Anglia (Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord), Estonia, Norvegia, Flandra (Belgia), Finlanda, Polonia, Statele Unite ale Americii, Franta, Portugalia, Islanda si Romania.
In fiecare tara participanta, aproximativ 200 de scoli au fost selectate aleatoriu sa participe la studiu, pentru fiecare nivel de invatamant pe care tara respectiva l-a ales pentru a fi inclus in analiza. In fiecare scoala, chestionarele au fost completate de directorul scolii si de alti aproximativ 20 de profesori selectati aleatoriu.
Fiecare tara a putut opta pentru una sau ambele forme de administrare a studiului: online sau pe suport de hartie. In Romania, administrarea studiului s-a realizat online.