Olimpiada de Limba Engleza 2024: Regulament - versiunea revizuita publicata de Ministerul Educatiei

De Portal Invatamant
la 08 Feb. 2024 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Olimpiada de Limba Engleza 2024: Regulament - versiunea revizuita publicata de Ministerul Educatiei08Feb.2024

UPDATE: Regulamentul de organizare si desfasurare a Olimpiadei de Limba Engleza in 2024 a fost republicat, joi, de Ministerul Educatiei, dupa ce l-a retras ca urmare a unor nemultumiri aparute in spatiul online cu privire la mai multe reglementari, prin care se numara si limitarea promovarii la faza judeteana a 3 elevi pe an de studiu/scoala.

Pe site-ul petitieonline.com a aparut si o petitie semnata de peste 1.300 de persoane (joi, 8 februarie, la ora 11.00) prin care se cere revizuirea urgentă și legală a Regulamentului privind organizarea Olimpiadei naționale de limba engleză. Detalii AICI<<

 

Calendar Olimpiada Limba engleza 2024


Etapa pe scoala - ianuarie-februarie 2024
Etapa locala - februarie 2024
Etapa judeteana - 16 martie 2024 - proba scrisa; 23 martie - proba orala
Etapa nationala - 27 aprilie - 1 mai 2024 Hunedoara, jud. Hunedoara
 

Regulament Olimpiada Limba engleza 2024 (versiune revizuita)

 

CAPITOLUL I

PREVEDERI GENERALE

 
Art. 1 Prezentul regulament, elaborat in baza prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare in invatamantul preuniversitar aprobate prin OMECTS nr. 3035/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, defineste cadrul specific de organizare si desfasurare a olimpiadei scolare nationale la disciplina limba engleza, organizate in invatamantul preuniversitar, nivel gimnazial si liceal.
 
Art. 2 (1) Olimpiada de limba engleza urmareste stimularea elevilor cu performante scolare inalte, care au interes si aptitudini deosebite in domeniul competentelor lingvistice si interculturale in limba engleza. Standardele de performanta ale olimpiadei reflecta standardele inscrise in Cadrul European Comun de Referinta pentru Limbi, numit in continuare CECRL.
 
(2) Olimpiada de limba engleza urmareste sa evalueze competentele de comunicare, de receptare si de producere a mesajelor scrise si orale, precum si competentele de comunicare interculturala.
 
(3) Olimpiada de limba engleza se adreseaza atat elevilor din invatamantul public, cat si celor din invatamantul particular si confesional.
 
Art. 3. (1) Olimpiada nationala de limba engleza se desfasoara la nivel liceal pe doua sectiuni, A si B, la toate etapele, incepand cu etapa pe scoala si finalizand cu etapa nationala. Cele doua sectiuni, mentionate la alin. (3) se organizeaza conform nivelurilor de referinta CECRL si au drept cadru conceptual programele scolare aferente studiului limbii engleze in vigoare.
 
(2) Corespondenta dintre anii de studiu si nivelurile CECRL pentru olimpiada de limba engleza, nivel gimnazial, indiferent de regimul de predare, este urmatoarea:
 clasa a VII –a – nivelul A2
 clasa a VIII –a – nivelul A2+
 
(3) Corespondenta dintre anii de studiu si nivelurile CECRL pentru olimpiada de limba engleza, nivel liceal, este urmatoarea:
SECTIUNEA A - regim de predare standard
 clasa a IX-a – nivelul B1
 clasa a X-a – nivelul B1+
 clasa a XI-a – nivelul B2
 clasa a XII-a – nivelul B2+
 
SECTIUNEA B - regim de predare intensiv si bilingv
 clasa a IX-a – nivelul B1+
 clasa a X-a – nivelul B2
 clasa a XI-a – nivelul B2+
 clasa a XII-a – nivelul C1
 
(4) Elevii se vor inscrie la una dintre cele doua sectiuni, conform regimului de studiu al limbii engleze.
 
(5) Elevii participanti vor respecta prevederile programelor scolare aferente studiului limbii engleze in vigoare.
 
Art. 4. (1) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii olimpiadei de limba engleza la etapa pe scoala revine unitatilor de invatamant preuniversitar, prin comisiile instituite la acest nivel.
 
(2) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii olimpiadei de limba engleza la etapa locala revine inspectoratului scolar, prin comisiile constituite pentru aceasta etapa.
 
(3) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii olimpiadei de limba engleza la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti revine Comisiei judetene/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor, ale carei atributii si structura sunt prevazute in Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.
 
(4) Comisia centrala a olimpiadei de limba engleza se constituie conform prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si este aprobata de secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar.
 
(5) Structura si atributiile Comisiei centrale a olimpiadei de limba engleza sunt cele prevazute in Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.

 

CAPITOLUL II

ETAPELE SI CALIFICAREA LA ETAPELE OLIMPIADEI DE LIMBA ENGLEZA

 
Art. 5. (1) Etapele olimpiadei de limba engleza, la nivel gimnazial si la nivel liceal - sectiunile A si B, sunt urmatoarele:
 etapa pe scoala;
 etapa locala;
 etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti;
 etapa nationala;
(2) Datele/perioadele sustinerii probelor la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti/nationala sunt stabilite prin Calendarul competitiilor nationale pe discipline scolare aprobat pentru fiecare an scolar.
 
Art. 6. (1) a) La nivel gimnazial, selectia participantilor la olimpiada, indiferent de etapa, se va face pe clase, cu respectarea prevederilor din Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si ale prezentului regulament. La oricare etapa a olimpiadei de limba engleza, un elev participant poate cumula maximum 100 puncte. La primele doua etape – pe scoala si locala, calificarea la etapa superioara se face prin acumularea a minimum 85 de puncte (la etapa pe scoala) si respectiv 90 de puncte (la etapa locala) la proba scrisa a fiecarei etape.
 
b)La etapa nationala se califica elevii care au obtinut cel putin 95 de puncte la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, in limita locurilor alocate judetului respectiv pentru fiecare clasa.
 
(2) a) La nivel liceal, selectia participantilor la olimpiada, indiferent de etapa sau sectiune a olimpiadei, se va face pe clase/sectiuni, cu respectarea prevederilor din Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si ale prezentului regulament specific. La oricare etapa a olimpiadei de limba engleza, un elev participant poate cumula maximum 100 puncte. La primele doua etape – pe scoala si locala, calificarea la etapa superioara se face prin acumularea a minimum 85 puncte (la etapa pe scoala) si respectiv 90 de puncte (la etapa locala) la proba scrisa a fiecarei etape.
 
b)La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti se califica, pentru etapa nationala, elevii care obtin cel putin 95 puncte la proba scrisa, in limita locurilor alocate judetului respectiv pentru fiecare dintre cele doua sectiuni.
 
Art.7.(1) La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe ultimul/ultimele locuri calificabil/calificabile, comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor va afisa, cu cel putin cinci zile inainte de desfasurarea fiecarei probe, criteriile specifice de departajare, in urmatoarea ordine:
 
 pentru clasele a VII-a si a VIII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Reading comprehension;
- punctajul aferent elaborarii povestirii.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a celor trei criterii, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea povestirii, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
 pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba integrata - Reading comprehension;
- punctajul de la proba integrata – scriere functionala.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a celor trei criterii, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea tipului de scriere functionala, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
(2) In cazul in care si dupa aplicarea acestor criterii egalitatea se mentine, se va proceda la organizarea unei probe de baraj, cu o structura identica celei specifice pentru testarea competentei gramaticale (Use of English).
 
(3) La etapa nationala, in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe pozitiile care intra in calcul pentru acordarea premiilor si mentiunilor, Comisia centrala va afisa, inaintea sustinerii probei scrise urmatoarele criterii specifice de departajare:
 pentru clasele a VII-a si a VIII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Reading comprehension;
- punctajul aferent elaborarii povestirii;
- punctajul de la proba de speaking.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea povestirii, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
 pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba integrata – Listening;
- punctajul de la proba integrata – scriere functionala;
- punctajul de la proba de speaking.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea tipului de scriere functionala, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
(4) In cazul in care si dupa aplicarea acestor criterii egalitatea se mentine, se va proceda la organizarea unei probe de baraj, cu o structura identica celei specifice pentru testarea competentei gramaticale (Use of English).
 
Art.8. (1) Pentru etapa nationala a olimpiadei de limba engleza se aloca, conform Metodologieicadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, pentru fiecare judet, cate un loc/fiecare an de studiu/sectiune. Vor fi selectionati elevii participanti la etapa judeteana, in ordinea descrescatoare a punctajelor finale, cu respectarea punctajului minim prevazut de precizarile prezentului regulament, si in urma aplicarii tuturor criteriilor de departajare, specifice sau suplimentare, respectiv a probei de baraj.
 
(2) Municipiului Bucuresti i se aloca, potrivit Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, un numar de 6 (sase) locuri/an de studiu/sectiune (cate 1 loc/sector).
 
(3) La nivel gimnazial, la etapa nationala a olimpiadei se atribuie maximum 23 locuri suplimentare/an de studiu, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute conform clasamentului national realizat dupa finalizarea etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti si calificarea elevilor participanti conform prevederilor art. 6 si 7 din prezentul regulament.
 
(4) La nivel liceal, la etapa nationala a olimpiadei se atribuie maximum 23 locuri suplimentare/an de studiu, cate 13 locuri pentru Sectiunea A si 10 locuri pentru Sectiunea B, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute conform clasamentului national realizat dupa finalizarea etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti si calificarea elevilor participanti conform prevederilor art. 6 si 7 din prezentul regulament.
 
(5) Pentru elevii, care au obtinut medii/punctaje egale si ocupa pozitii in clasamentul realizat la nivel national care le confera o potentiala calificare pe locurile suplimentare, nu se face departajare, chiar daca se depaseste numarul de locuri suplimentare atribuite conform alin. (1) si (2).
 
Art. 9. (1) Fiecare comisie are obligatia de a inainta comisiei de la etapa imediat superioara, in termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data incheierii etapei, baza de date cuprinzand lista cu elevii calificati pentru urmatoarea etapa a olimpiadei.
 
(2) Comisia judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti inainteaza Centrului National de Evaluare si Examinare eventualele solicitari de traducere a itemilor de traducere de text literar din limba romana in limba materna, pentru elevii apartinand minoritatilor nationale calificati pentru etapa judeteana/pe sectoarele municipiului Bucuresti/nationala, cu cel putin 10 zile calendaristice pana la desfasurarea acestor etape.
 
Art. 10. Numarul profesorilor insotitori ai lotului reprezentativ al fiecarui judet/al municipiului Bucuresti la etapa nationala va fi calculat astfel incat sa fie respectata norma legala in vigoare, respectiv un profesor pentru 10 elevi.
 
Art. 11. Cheltuielile aferente participarii elevilor, profesorilor insotitori si a celor desemnati membri ai Comisiei centrale a olimpiadei de limba engleza vor fi acoperite in conformitate cu legislatia in vigoare.
 

CAPITOLUL III

STRUCTURA SI ELABORAREA SUBIECTELOR

 
Art. 12. (1) La nivel gimnazial, pentru etapele pe scoala, locala si judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti se va sustine numai o proba scrisa, avand formatul descris la art. 14.
 
(2) La nivel gimnazial, pentru etapa nationala se va sustine atat o proba scrisa, cat si o proba orala avand formatul descris la art. 14, astfel:
 - proba scrisa (cu formatul corespunzator etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti) - 100 puncte;
- proba orala (speaking) -100 puncte;
 
(3) a) La nivel liceal, pentru etapele pe scoala si locala se va sustine numai o proba scrisa, avand formatul descris la art. 15.
b) La nivel liceal, pentru etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, competitia consta intr-o proba scrisa si o proba orala pentru elevii care au obtinut punctajul de minimum 95 puncte la proba scrisa.
 
(4) a) Pentru etapa nationala, probele pentru fiecare sectiune, la nivel liceal, sunt:
 - proba scrisa (Use of English), cu formatul corespunzator etapei nationale - 40 puncte;
 - proba integrata (de intelegere a unui text audiat si elaborarea unui eseu) - 60 puncte;
 - proba orala (speaking) -100 puncte;
 
b) Nota finala la etapa nationala este media aritmetica dintre suma punctajelor obtinute la proba scrisa (A) si proba integrata (B) (A+B = Nota X, insemnand maxim 100 puncte) si punctajul obtinut la proba orala (Nota Y insemnand maxim 100 puncte), conform formulei X+Y/2= nota finala.
 
Art. 13. Pentru fiecare etapa a olimpiadei de limba engleza, probele de concurs sunt probe individuale.
 
Art. 14. (1) La nivel gimnazial, pentru clasele a VII-a si a VIII-a, formatul subiectelor pentru proba scrisa cuprinde itemi de tip obiectiv, semi-obiectivsi subiectiv. Subiectele pentru proba scrisa vor contine urmatoarele tipuri de itemi si vor fi structurate cu respectarea urmatoarelor proportii:
 
- etapa pe scoala/locala
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) si intelegerea textului citit (Reading comprehension) – 75 puncte (Use of English - 50 puncte si Reading comprehension -25 puncte);
 redactare de text (clasa a VII-a - povestire cu inceput dat; clasa a VIII-a – povestire cu sfarsit dat) – 25 puncte.
 
- etapa judeteana/ a sectoarelor municipiului Bucuresti:
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English): choose the correct verbal form, error correction, word formation si intelegerea textului citit (Reading comprehension): gapped text and questions - 50 puncte (Use of English - 25 puncte si Reading comprehension -25 puncte);
 redactare de text (clasa a VII-a - povestire cu inceput dat; clasa a VIII-a – povestire cu sfarsit dat)- 50 puncte.
 
(2) Subiectele au urmatoarea structura:
 itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (Use of English - 3 tipuri de exercitii, cum ar fi: completarea a 10 spatii libere cu o forma verbala corecta; completarea a 5 spatii libere cu un derivat al unui cuvant dat; corectarea a 10 erori - ortografice, gramaticale, cuvinte in plus si Reading comprehension – selectarea titlurilor unor paragrafe date si raspuns la 5 intrebari cu alegere multipla);
 redactarea unei povestiri cu inceput dat (120-150 cuvinte).
 
Clasa a VIII-a
 itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv (Use of English - 3 tipuri de exercitii, cum ar fi: completarea a 10 spatii libere cu o forma verbala corecta; completarea a 5 spatii libere cu un derivat al unui cuvant dat; corectarea a 10 erori - ortografice, gramaticale, cuvinte in plus si Reading comprehension – selectarea titlurilor unor paragrafe date si raspuns la 5 intrebari cu alegere multipla);
 redactarea unei povestiri cu sfarsit dat (150-180 cuvinte).
 
(3) Timpul de elaborare a raspunsurilor este de 2 ore la fiecare etapa.
 
(4) La etapa nationala, proba orala (Speaking) va consta in descrierea detaliata a unei imagini date si relationarea acesteia cu o situatie de viata. Timpul alocat pentru pregatirea subiectului este de 20 de minute. Timpul alocat pentru expunere este de 2-3 minute.
 
Art. 15. (1) La nivel liceal, formatul subiectelor pentru ambele sectiuni cuprinde itemi de tip obiectiv, semi-obiectiv si subiectiv. Subiectele pentru probele scrise vor contine urmatoarele tipuri de itemi si vor fi structurate cu respectarea urmatoarelor proportii:
 
1. Etapa pe scoala, ambele sectiuni:
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) – 75 puncte
 redactarea unui paragraf/text – 25 puncte.
 
2. Etapa locala
Sectiunea A
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) -40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional  writing (letter of application– clasa a IX-a; review- clasa a X-a; report - clasa a XI-a; article – clasa a XIIa) (ambele avand ca input acelasi text suport) – 60 puncte
 
Sectiunea B
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing ( review– clasa a IX-a; report- clasa a X-a; article- clasa a XI-a; proposal – clasa a XII-a)(ambele avand ca input acelasi text suport)– 60 puncte
 
3. Etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti
Sectiunea A
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing (letter of application– clasa a IX-a; review- clasa a X-a; report - clasa a XI-a; article – clasa a XIIa) (ambele avand ca input acelasi text suport)– 60 puncte
 
Sectiunea B
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Reading comprehension si Functional writing ( review– clasa a IX-a; report- clasa a X-a; article- clasa a XI-a; proposal – clasa a XII-a) (ambele avand ca input acelasi text suport) – 60 puncte

...Fise de engleza pentru clasele V-VIII. Super-metoda pentru invatat limba engleza  ..click AICI pentru detalii si comenzi<<<
 
(2) Subiectele la etapa judeteana au urmatoarea structura:
 
Sectiunea A
 
Clasa a IX-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: the correct verbal form (10 items); word formation (10 items); rephrasing (5 items), text translation into English (a 5 to 7 line-text) ;
 Reading comprehension – gapped text, letter of application.
 
Clasa a X-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: open close (10 items); word formation (10 items); rephrasing (5 items), text translation into English ( a 7 to 10 line-text);
 Reading comprehension – gapped text, review.
 
Clasa a XI-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: open close (10 items); multiple choice/multiple-gap sentences (10 items); rephrasing (5 items), text translation into English (a 10 to 12 line-text);
 Reading comprehension – gapped text, report.
 
Clasa a XII-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: open close (10 items); multiple choice/multiple-gap sentences (10 items); rephrasing (5 items), text translation into English (a 12 to 15 line-text);
 Reading comprehension – gapped text, article.
 
Sectiunea B
 
Clasa a IX-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: Reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); word formation (10 items); error correction (10 items), text translation into English (a 5 to 7 line-text);
 Reading comprehension – gapped text, review.
 
Clasa a X-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv -3 tipuri de exercitii: Reading
(synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); word formation (10 items); error correction (10 items), 7 to 10 line-text translation into English (a 7 to 10 line-text);
 Reading comprehension – gapped text, report.
 
Clasa a XI-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: Reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); a word in three contexts (5 items); error correction (10 items), text translation into English (a 10 to 12 line-text) ;
 Reading comprehension – gapped text, article.
 
Clasa a XII-a
 Use of English: itemi de tip obiectiv/ semi-obiectiv - 3 tipuri de exercitii: Reading (synonyms 3/ rephrase 3/ sum-up 4) (10 items); a word in three contexts (5 items); error correction (10 items), text translation into English (a 12 to 15 line-text);
 Reading comprehension – gapped text, proposal.
 
4. Etapa nationala:
 
Sectiunea A
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Listening si Functional writing (letter of application– clasa a IX-a; review- clasa a X-a; report - clasa a XI-a; article – clasa a XII-a) (ambele avand ca input acelasi suport audio-video) – 60 puncte
 
Sectiunea B
 itemi de tip obiectiv/semi-obiectiv pentru testarea competentei gramaticale (Use of English) - 40 puncte
 Proba integrata (Integrated skills) - Listening si Functional writing ( review– clasa a IXa; report- clasa a X-a; article- clasa a XI-a; proposal – clasa a XII-a) (ambele avand ca input acelasi suport audio-video) – 60 puncte
 
(2) Proba scrisa dureaza 3 ore. La etapele pe scoala, locala si judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, proba scrisa se desfasoara fara intrerupere. La etapa nationala proba de Use of English dureaza 90 de minute, urmata de o pauza si de proba de Integrated Skills, careia i se aloca 90 de minute.
 
(3) Proba orala (Speaking) va consta in sustinerea unei prezentari/unui discurs pe o tema data. Timpul alocat pentru pregatirea subiectului este de 20 de minute. Timpul alocat pentru expunere este dupa cum urmeaza:
 clasele a IX-a – a X-a - 2-3 minute;
 clasele a XI-a - a XII-a - 3-4 minute.
 
Art. 16. Subiectele pentru proba scrisa si proba orala si baremele de evaluare si notare vor fi elaborate, conform nivelurilor stabilite la art. 3 alin. (2) si (3), dupa cum urmeaza:
 pentru etapa pe scoala – de catre un grup de lucru format din cadre didactice de specialitate din unitatea de invatamant, din cadrul Comisiei de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala;
 pentru etapa locala – de catre un grup de cadre didactice de specialitate din cadrul Comisiei judetene/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor;
 pentru etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si nationala - de catre un grup de lucru al Comisiei centrale a olimpiadei aprobat de secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar, grup coordonat stiintific de reprezentantul Centrului National de Politici si Evaluare in Educatie/inspectorul responsabil din Ministerul Educatiei.
 
Art. 17. (1) In vederea realizarii unei baze de itemi pentru etapa locala se constituie un grup de lucru format din 3-5 cadre didactice de specialitate, coordonat de inspectorul scolar pentru limba engleza, care va elabora itemi pentru toate sectiunile competitiei. Acest grup de lucru va formula variante de subiecte pentru fiecare an de studiu/sectiune/proba.
 
(2) Odata cu elaborarea subiectelor pentru fiecare etapa, grupurile de lucru vor elabora si baremele de evaluare si notare si descriptorii pentru evaluare.
 

CAPITOLUL IV

DESFASURAREA SI EVALUAREA PROBELOR

 
Art. 18. (1) Desfasurarea si evaluarea probelor se fac conform prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Participarea, la toate etapele, la Olimpiada nationala de limba engleza se organizeaza cu prezenta fizica. Deplasarea si participarea reprezentantilor unui judet/municipiul Bucuresti, elev/elevi si profesor insotitor/profesori insotitori, se vor face cu respectarea tuturor
normelor/regulilor in vigoare. In acest sens, toti reprezentantii unui judet/municipiul Bucuresti vor semna o declaratie prin care isi vor exprima acordul referitor la realizarea deplasarii si participarii, prin respectarea tuturor normelor/regulilor in vigoare din Romania. Aceasta declaratie, cu acordul exprimat, va fi semnata si de parintii elevului/reprezentantul legal al elevului. Originalul declaratiei va ramane la dosarul olimpiadei de la inspectoratul scolar, iar o copie a acesteia va fi inmanata de profesorul insotitor secretarului Comisiei centrale a olimpiadei nationale.
 
(3) La niciuna dintre etapele olimpiadei de limba engleza, elevilor participanti nu le este permis sa paraseasca sala avand asupra lor subiectele de la probele de concurs.
 
Art. 19. (1) La probele scrise ale tuturor etapelor, evaluarea itemilor subiectivi (text/eseu) se va efectua conform unei grile de notare generale (marking scheme) cuprinzand si descriptori pentru fiecare criteriu, elaborate de comisiile de profesori evaluatori. Baremele de evaluare si notare si grila de notare cu descriptorii pentru probele scrise se vor afisa dupa incheierea probei scrise.
 
(2) a) La nivel gimnazial si liceal, la proba orala (speaking) de la etapa nationala vor fi prezenti in sala 5 candidati, care vor face prezentarea orala pe rand, in prezenta celorlalti candidati.
Pentru pregatirea probei, fiecare elev, in ordinea alfabetica afisata, va extrage un bilet cu subiectul de examen, pe care-l va pregati intr-o sala separata de sala de examinare. Biletul extras nu poate fi schimbat.
b) Evaluarea performantei la proba orala de la etapa nationala se va efectua conform unei grile de notare specifice probei. Fiecare candidat va fi examinat de doi profesori evaluatori, iar punctajul final este media aritmetica a punctajelor individuale acordate de cei doi examinatori.
 
Art. 20. Evaluarea lucrarilor scrise se desfasoara in conformitate cu prevederile Metodologiei–cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.
 
Art. 21. (1) La etapa nationala a olimpiadei de limba engleza, evaluarea va fi realizata de catre profesori evaluatori instruiti in sesiuni organizate anterior sustinerii probelor.
 
(2) Fiecare lucrare va fi evaluata de catre doi profesori evaluatori care nu au elevi calificati la clasa si sectiunea respectiva, rude si afini pana la gradul al III-lea inclusiv.
 
(3) Comisia centrala include subcomisii pe clase/ani de studiu (o subcomisie avand minimum doi profesori evaluatori).
 
(4) La proba scrisa, indiferent de etapa, profesorii evaluatori subliniaza pe lucrare greselile de continut, vocabular si structuri gramaticale. Punctajele finale se completeaza pe borderoul individual, asumat prin semnatura de catre fiecare profesor evaluator.
 
(5) In cazul unei diferente mai mari de 10 puncte intre cei doi evaluatori, vicepresedintele comisiei/vicepresedintele subcomisiei de evaluare corespunzatoare fiecarei etape numeste dintre membrii acestor comisii de evaluare alti doi profesori care sa evalueze lucrarea.
Evaluarea se realizeaza conform prevederilor Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare in invatamantul preuniversitar.
 
(6) La etapa nationala, vicepresedintele fiecarei subcomisii va oferi feed-back elevilor participanti in ceea ce priveste rezolvarea subiectelor aferente probei scrise, pentru fiecare nivel de studiu, inaintea afisarii rezultatelor initiale, in urma colectarii observatiilor primite de la profesorii evaluatori.
 
Art. 22. (1) Dupa finalizarea probei scrise a etapei pe scoala/locala/judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, care presupune si parcurgerea etapei de solutionare a contestatiilor, Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala, respectiv Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor va afisa rezultatele evaluarii, in ordinea descrescatoare a mediilor.
 
(2) La toate etapele olimpiadei de limba engleza, dupa finalizarea tuturor probelor, inaintea contestatiilor, Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala, Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de
solutionare a contestatiilor, Comisia centrala a olimpiadei de limba engleza vor afisa rezultatele initiale cu respectarea GDPR.
 

CAPITOLUL V

SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR

 
Art. 23.(1) La toate etapele olimpiadei se pot contesta numai rezultatele obtinute de concurenti la proba scrisa.
 
(2) La proba orala (speaking) nu se admit contestatii.
 
(3) Contestatiile se solutioneaza prin desemnarea altor profesori evaluatori.
 
(4) La etapa de solutionare a contestatiilor se aplica prevederile art. 21 din prezentul regulament.
 
Art. 24. (1) Elevii participanti pot contesta numai punctajul initial al propriei lucrari scrise.
 
(2) Nota obtinuta in urma reevaluarii lucrarii reprezinta nota finala.
 
(3) La etapa nationala, elevii participanti pot solicita sa-si vada propria lucrare, in prezenta unui membru al Comisiei centrale a olimpiadei de limba engleza, inainte de a depune contestatie, fara a li se elibera copii ale lucrarilor, fara a li se permite fotografierea sau filmarea pe durata vizualizarii si fara a li se da explicatii privind evaluarea lucrarii.
 
(4) Daca, in urma vizualizarii lucrarii la etapa nationala, concurentul decide sa depuna contestatie, acesta completeaza si depune la secretariatul Comisiei centrale o cerere de reevaluare a lucrarii scrise, semnata de el, intr-un interval de timp de maximum doua ore de la afisarea rezultatelor.
 
(5) La toate etapele anterioare etapei nationale, elevii minori pot depune contestatii, fiind insotiti de tutorele legal instituit.
 
(6) La etapa nationala, elevii minori pot depune contestatii, in prezenta profesorului insotitor.
 
(7) Retragerea contestatiei se poate face in primele treizeci de minute dupa expirarea termenului de depunere a acesteia si numai de catre elevul in cauza.
 
Art. 25. (1) La etapa pe scoala/locala, Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor pentru etapa pe scoala, respectiv Comisia judeteana/ sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor pentru etapa locala stabileste termenele de analiza si raspuns la contestatii, fara a depasi 72 de ore de la incheierea depunerii contestatiilor, dupa care se afiseaza rezultatele.
 
(2) La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor stabileste termenele de analiza si raspuns la contestatii; termenul de analiza si raspuns la contestatii nu poate depasi 72 de ore de la incheierea depunerii contestatiilor, dupa care se afiseaza rezultatele.
 
(3) La etapa nationala, termenul de analiza si raspuns la contestatii nu poate depasi 24 de ore de la incheierea depunerii contestatiilor, dupa care se afiseaza rezultatele.
 

CAPITOLUL VI

PREMIEREA

 
Art. 26. La toate etapele, ierarhia se stabileste in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute.
 
Art. 27. La etapa locala, modul de acordare a premiilor este stabilit de organizatorii acestei etape a competitiei cu respectarea ordinii descrescatoare a punctajului obtinut.
 
Art. 28. La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti a olimpiadei de limba engleza, grila de acordare a premiilor va fi stabilita de Comisia judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, cu respectarea ordinii descrescatoare a punctajului obtinut la cele doua probe de concurs si a precizarilor din Metodologia-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare.
 
Art. 29. (1) Certificarea premiilor si mentiunilor acordate de Ministerul Educatiei la etapa nationala a olimpiadei de limba engleza se face prin diploma inregistrata.
 
(2) Pentru nivelul gimnazial, diplomele aferente premiilor I, al II-lea si al III -lea vor preciza si nivelul lingvistic mentionat la art. 3 alin. (2) din prezentul regulament, in vederea recunoasterii si echivalarii rezultatelor obtinute la olimpiada de limba engleza cu nota 10 a probei de verificare a cunostintelor de limba moderna pentru admiterea in clasele a IX-a cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne de circulatie internationala, conform legislatiei in vigoare.
 
(3) La etapa nationala, in cazul egalitatii de punctaj la acordarea premiilor si mentiunilor, se vor aplica urmatoarele criterii de departajare, in ordinea urmatoare:
 
(3) La etapa nationala, in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe pozitiile care intra in calcul pentru acordarea premiilor si mentiunilor, Comisia centrala va afisa, inaintea sustinerii probei scrise urmatoarele criterii specifice de departajare:
 pentru clasele a VII-a si a VIII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Reading comprehension;
- punctajul aferent elaborarii povestirii;
- punctajul de la proba de speaking.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea povestirii, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
 pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a si a XII-a:
- punctajul de la proba scrisa obtinut la Use of English;
- punctajul de la proba integrata – Listening;
- punctajul de la proba integrata – scriere functionala;
- punctajul de la proba de speaking.
In cazul in care, dupa aplicarea succesiva a criteriilor de mai sus, nu se poate face departajarea intre candidati, vor constitui criterii suplimentare de departajare punctajele defalcate obtinute la evaluarea tipului de scriere functionala, in urmatoarea ordine:
a) content (task achievement);
b) organisation (coherence, cohesion, and layout);
c) vocabulary (range of vocabulary and relevance/appropriateness);
d) structures (spelling, grammar accuracy, punctuation,) ;
e) register and style/effect on the target reader (including originality).
 
(4) In cazul in care si dupa aplicarea acestor criterii egalitatea se mentine, se va proceda la organizarea unei probe de baraj, cu o structura identica celei specifice pentru testarea competentei gramaticale (Use of English).
 
(5) La etapa nationala a olimpiadei de limba engleza, pentru fiecare sectiune, Ministerul Educatiei acorda, pentru fiecare clasa/an de studiu/sectiune, de regula, 3 premii (un premiu I, un premiu II si un premiu III) si un numar de mentiuni reprezentand 15% din numarul participantilor (rotunjit la numarul intreg imediat superior, in cazul unui numar fractionar), cu respectarea ierarhiei valorice si a conditiei de punctaj stabilita prin regulamentul specific, conform Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare. Fac exceptie
situatiile in care doi sau mai multi participanti obtin acelasi punctaj in concurs, fara posibilitatea de departajare, caz in care comisia poate decide acordarea aceluiasi premiu pentru punctaje egale.

...Fise de engleza pentru clasele V-VIII. Super-metoda pentru invatat limba engleza  ..click AICI pentru detalii si comenzi<<<
 

CAPITOLUL VII

DISPOZITII FINALE

 
Art. 30. Inspectoratul scolar va organiza, inaintea etapei nationale a olimpiadei de limba engleza, o instruire la care vor participa elevii inscrisi in competitie, parintii/tutorii legal instituiti ai elevilor minori, precum si profesorii insotitori. In cadrul acestei instruiri,
participantilor li se aduc la cunostinta prevederile Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare si ale Regulamentului specific de organizare si desfasurarea a olimpiadei de limba engleza.
 
(2) La finalul instruirii, elevul si parintele/tutorele legal instituit al elevului minor, in cazul elevului minor, vor semna o declaratie prin care sa confirme ca li s-au adus la cunostinta normele de conduita si consecintele nerespectarii acestora.
 
(3) La locul de organizare si desfasurare a etapei nationale a competitiei scolare, elevii participanti vor avea asupra lor actul de identitate/carnetul de elev vizat pe anul scolar in curs (pentru elevii care nu au implinit 14 ani), precum si avizul epidemiologic, eliberat cu cel mult
48 de ore inainte de prezentarea la competitie.
 
Art. 31. Programul desfasurarii etapei nationale a olimpiadei de limba engleza va fi conceput de catre presedintele Comisiei de organizare a competitiei nationale din judetul gazda si avizat de inspectorul de specialitate responsabil din Ministerul Educatiei.
 
Art. 32. La etapa nationala a olimpiadei de limba engleza se realizeaza site-ul olimpiadei, in crearea si gestionarea caruia vor fi implicati si elevii, sub indrumarea profesorilor coordonatori, selectionati de Comisia de organizare a olimpiadei de limba engleza, de la nivelul judetului gazda.
 
Art.33. (1) Toti elevii participanti la etapa nationala vor primi o diploma de participare, conceputa si realizata de inspectoratul scolar gazda.
 
(2) Profesorii care insotesc grupurile de elevi din fiecare judet/municipiul Bucuresti la etapa nationala vor primi o adeverinta de participare, eliberata de inspectoratul scolar gazda.
 
Art. 34. La data aprobarii prezentului regulament, orice dispozitie contrara se abroga.
 

Titularizare - Sfaturi pentru Nota 10
NOUTATI - Examenul de Titularizare pentru Educatoare

Atentie: examenul de Titularizare pentru educatori nu este floare la ureche, deci trebuie sa ne pregatim deja cu ajutorul Testelor Rezolvate

Iti punem acum la dispozitie cea mai recenta Culegere – lucrarea:
Teste Rezolvate pentru reusita la Examenul de Titularizare in invatamantul prescolar

Culegerea ofera in plus:

    • rezolvari complete si explicite ale subiectelor, pentru obtinerea notei maxime
    • explicatii si exemple

...Vezi AICI noile Teste <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

regulament olimpiadaministerul educatieiolimpiada limba engleza 2024olimpiade 2024


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


+ REDUCERE 15% la Culegeri si Carti

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

 
Primesti GRATUIT noile TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala conform PROGRAMEI la zi. Explicatii si Sfaturi pentru Nota Maxima + REDUCERE 15% la Culegeri si Carti!

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//