"Scoala-motivanta, descrisa si de participanti, trebuie modelata si asumata ca viziune de catre toti actorii implicati in actul educational, pentru ca intr-o astfel de scoala copiii vor veni cu bucurie, abandonul nemaifiind o optiune. Cadrele didactice au aratat ca este necesar ca programele de tipul “A doua sansa” sa fie, in primul rand, personalizate in functie de participanti, raspunzand nevoilor acestora de a se angaja, de a se integra in comunitate ori de fi parinti mai buni.
Mesajul scoala are rost va fi astfel cu atat mai puternic in randul generatiilor tinere. Ma bucur ca acest lucru chiar se intampla in anumite scoli, care merita sa fie recunoscute ca modele de buna practica in sistem", a declarat Daniela Visoianu, reprezentanta a
Asociatiei C4C - Communication for Community si presedinta a Coalitiei pentru Educatie.
Conferinta a fost organizata in cadrul proiectului ”Cu mic, cu mare, din nou la scoala”, derulat de catre
Asociatia C4C - Communication for Community, in parteneriat cu Inspectoratele Scolare Judetene din Gorj, Calarasi si Prahova.
In urma conferintei s-a desprins concluzia ca profesorii au nevoie sa se asocieze in organizatii care sa le promoveze interesele specifice. Vocea cadrelor didactice este necesar sa fie auzita cu atat mai mult cu cat, in acesta perioada, se deruleaza un proces de consultare publica privind curriculumul national.
Pe 5 noiembrie, la Institutul Cervantes din Bucuresti, va avea loc o conferinta in cadrul careia vor fi prezentate rezultatele proiectului, precum si concluziile dezbaterilor de la Sinaia.
”In mediul rural, in special in grupurile dezavantajate, precum cele de etnie roma, statisticile privind abandonul scolar arata diferente chiar si de cateva ori mai mari fata de zonele urbane, cu populatie educata si venituri peste medie”, a explicat Serban Iosifescu, presedintele Agentiei de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), subliniind necesitatea de a pune accentul pe “prima sansa la educatie, pentru a nu mai fi nevoie de a doua”. Conform datelor Eurostat, la nivelul anului 2014, 18% din tinerii de 18-24 de ani din Romania au parasit de timpuriu sistemul obligatoriu de educatie, iar in ultimii cinci ani situatia s-a agravat.