"Consiliul National al Elevilor a atras atentia, inca din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul ca structura anului scolar 2021-2022 este dezechilibrata si nejustificata, fiind aprobata fara un proces de consultare reala a partenerilor de dialog social. (...) Consiliul National al Elevilor isi mentine pozitia cu privire la structura anului scolar 2021-2022: cursurile sa inceapa pe data de 6 septembrie 2021 si sa se incheie pe data de 4 iunie 2022", afirma CNE, intr-un comunicat de presa.
Potrivit reprezentantilor CNE, aceasta structura ar fi "mai echilibrata", atat in ceea ce priveste numarul de saptamani, cat si in ceea ce priveste numarul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiti sa le petreaca la scoala in timpul verii, atunci cand temperaturile din salile de clasa "creeaza un disconfort termic puternic", in contextul in care "majoritatea" unitatilor de invatamant preuniversitar "nu dispun" de infrastructura de climatizare.
In ceea ce priveste prelungirea duratei cursurilor incepand cu anul scolar 2022-2023, CNE considera ca Ministerul Educatiei "are datoria de a trata cu prioritate, inaintea oricarui alt aspect", planurile-cadru pentru liceu, care vor "redefini arhitectura curriculara" a intregului sistem.
"Cercetarile din domeniul stiintelor educatiei arata ca nu exista o legatura consistenta si bine definita intre cresterea numarului de zile pe care elevii le petrec la scoala si rezultatele pe care acestia le obtin la testarile internationale de tip PISA. (...) Este imperios ca, atunci cand Ministerul Educatiei elaboreaza politici educationale, sa aiba in vedere cu precadere calitatea actului educational (formarea resursei umane, modificarea arhitecturii curriculare etc.), masurile privind numarul de zile de scoala fiind subsecvente celor de mai sus", se mai arata in comunicat.
Doval Elena 14 Apr. 2021 19:26:50
Institutul de stiinte ale educatiei elaboreaza programele scolare. Unde sunt programele scolare "pentru o invatare autentica, motivanta, activa si creativa", pe ani de studii, propuse si lansate spre dezbatere publica asa cum se lauda pe site? E normal ca un copil de 9-10 ani sa participe 4 ore la scoala indiferent cum se face, online sau nu si apoi sa petreaca 5-6 ore la teme de casa pana incep sa planga de oboseala? E normal ca un copil in clasa a 2-a sa dea test de evaluare nationala? Ca sa streseze la maximum invatatorii si copiii cu teme si in vacante? De ce nu dau test de evaluare cei care fac programele scolare?Mary 14 Apr. 2021 10:33:19
Sunt mama unui elev de clasa a 8 a care este bulversat de schimbarile ce se petrec in zilele noastra. Am vazut la tv ca Asociatiile elevilor propun inceperea scolii la 1 sept sau 6 sept intr-o societate in care materia scolara este foarte stufoasa si uneori neimportanta pentru ceea ce vor deveni. De ce aceste asociatii nu insista pe modificarea programei scolare, pe module de practica in diverse ramuri ale economiei asa cum sunt in alte tari? Pe in invatamant de calitate si nu de cantitate. De pe vremuri indelungate noi romanii am avut 3 luni vacanta se vara in care ne-am planuit diverse ... nu ne rapiti si acest drept, incercati sa schimbati modalitatile de predare, mentalitatile profesorilor apoi umblati la zilele de vacanta. Cu respect....Ioana 14 Apr. 2021 10:26:23
Nu numarul de zile de scoala determina calitatea invatamantului, ci PREGATIREA si RESPONSABILITATEA CADRELOR DIDACTICE! Revizuiti programa scolara, eliminati continuturile invechite si total nepotrivite cu vremurile in care traim si in care vor activa elevii de azi! Dati sansa la programa optionala, la alegerea cursurilor inca din gimnaziu, acordati sansa la dezvoltarea elevilor in zonele lor de interes, la dezvoltarea creativitatii, cooperarii, incetati sa mai creati MEDIOCRITATE pe banda rulanta!! Copiii au nevoie de timp si energie pentru a-si descoperi vocatia si pasiunile si pentru a le creste, ceea ce este imposibil in contextul actual scolar supraincarcat de informatie inutila. Ajutati la reprofilarea profesorilor pe materii ce sunt in atentia elevilor, sprijiniti-i pe toti sa invete TEORIA AUTODETERMINARII pentru a sti sa motiveze intern elevii, nu extern prin amenintari / laude, note scazute / bune, avertismente s.a.m.d.. Este teoria care se preda la momentul actual in cele mai prestigioase institutii de invatamant din lume si care duce la rezultate si la cooperare pe termen LUNG.Stancu Olteanu 14 Apr. 2021 08:20:25
- sa inceapa pe 15 septembrie, calitatea nu durata este cheia ;- 3 trimestre;
- motivatia elevilor si schimbari mai rare.