Titularizare 2024: cum se desfasoara proba scrisa, cat dureaza si lista obiectelor interzise in sala de examen

De Portal Invatamant
la 15 Iul. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titularizare 2024: cum se desfasoara proba scrisa, cat dureaza si lista obiectelor interzise in sala de examen15Iul.2024

Procedura privind desfasurarea probei scrise la Titularizare, care include modalitatile de sigilare si securizare a lucrarilor scrise din cadrul concursului national pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in invatamantul preuniversitar, sesiunea 2024, a fost publicata de Ministerul Educatiei.

Conform documentului, in data de 15 iulie 2024, la avizierul fiecarui centru de concurs se afiseaza lista candidatilor inscrisi pentru sustinerea lucrarii scrise, precum si repartizarea acestora pe sali. 
 
Pe usa fiecarei sali de concurs se afiseaza instructiunile prevazute in anexa nr. 2 si tabelele nominale cuprinzand candidatii repartizati in respectiva sala, numarul fisei de inscriere la concurs si disciplina la care sustin proba scrisa in cadrul concursului.

...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI(pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
 
In fiecare sala de concurs se recomanda sa fie repartizati, de regula, 15-20 de candidati/sala, care sustin concursul la cel putin doua discipline diferite. 

Proba scrisa la Titularizare este programata pe 17 iulie si dureaza patru ore. Accesul candidatilor in centrele de concurs este permis pana la ora 8.00. Transmiterea plicurilor sigilate cu subiecte in salile de concurs se realizeaza de catre presedinte si secretarul comisiei din centrul de concurs sau de membrii desemnati de presedintele comisiei din centrul de concurs, astfel incat la ora 9:00 acestea sa fie desfacute in prezenta candidatilor. 
 

Desfasurarea probei scrise la Titularizare 2024

 
Extras din Procedura ME nr. 29389/21.06.2024
"Art. 6 (1) Dupa descarcarea subiectelor transmise de C.N.P.E.E., presedintele comisiei din centrul de concurs verifica daca informaticianul a descarcat si a tiparit toate subiectele necesare pentru toate disciplinele arondate centrului de concurs.
 
(2) Membrii comisiei din centrul de concurs realizeaza multiplicarea subiectelor in numar egal cu numarul de candidati si le introduc in plicuri sigilate pe care se aplica stampila circulara cu diametrul de 35 mm "Concurs de ocupare a posturilor didactice” (anexa nr. 4).
 
(3) Accesul candidatilor in centrele de concurs este permis pana la ora 8.00. Transmiterea plicurilor sigilate cu subiecte in salile de concurs se realizeaza de catre presedinte si secretarul comisiei din centrul de concurs sau de membrii desemnati de presedintele comisiei din centrul de concurs, astfel incat la ora 9:00 acestea sa fie desfacute in prezenta candidatilor.
 
(4) Candidatii au obligatia de a redacta lucrarea scrisa pe foile tipizate, in chenar, cu cerneala sau pix de culoare albastra; desenele/graficele se pot realiza si cu creion negru. Este interzisa utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a caror cerneala se poate sterge. Candidatii care doresc sa corecteze o greseala taie fiecare rand din pasajul gresit cu o linie orizontala, iar schemele/desenele cu o linie oblica. Pe foaia tipizata, candidatii completeaza, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.
 
(5) Inscrierea numelui candidatilor sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unitati de invatamant) care nu au legatura cu cerintele subiectului in afara spatiului care se sigileaza, precum si orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrarilor scrise, determina anularea lucrarilor scrise.
 
(6) Pe parcursul desfasurarii probei scrise se asigura supravegherea fiecarei sali de catre 3 profesori asistenti. Unul dintre profesorii asistenti este desemnat responsabil de sala, iar unul dintre  profesorii asistenti va fi desemnat pentru scanarea lucrarilor scrise ale candidatilor din sala de concurs, precum si pentru accesarea si utilizarea platformei de evaluare in vederea efectuarii urmatoarelor operatiuni:
a) marcarea in platforma a candidatilor absenti, retrasi, eliminati si a candidatilor carora li se anuleaza lucrarile scrise in centrul de concurs;
b) incarcarea in platforma a lucrarilor scrise scanate color;
c) marcarea in platforma pentru fiecare lucrare scrisa scanata a numarului de pagini si limba in care este redactata lucrarea.

Obiecte interzise in sala de examen la Titularizare 2024

 
(7) Candidatii si profesorii asistenti nu pot avea asupra lor, in sala de examen, obiecte sau materiale din urmatoarele categorii: genti, posete, ziare, reviste, carti, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte dispozitive/mijloace care intermediaza/faciliteaza comunicarea la distanta, precum si alte obiecte/materiale a caror utilizare afecteaza desfasurarea concursului in conditii de legalitate, echitate si obiectivitate.  Candidatii pot avea dictionare pentru disciplinele latina sau greaca veche si planurile de conturi pentru disciplina "economic, administrativ, posta”. Materialele si/sau obiectele nepermise vor fi depuse in sala de depozitare a obiectelor personale, inainte de intrarea in sala de concurs. Profesorii asistenti desemnati pentru scanarea lucrarilor scrise si pentru utilizarea platformei de evaluare pot utiliza telefonul mobil doar pentru accesarea platformei de evaluare.
 
(8) In intervalul orar 8.00-9.00, responsabilii de sala:
a) verifica identitatea candidatilor pe baza de buletin de identitate/carte de identitate/ carte de identitate provizorie, pasaport sau, in mod exceptional, pe baza permisului de conducere sau a cartii de alegator;
b) efectueaza instructajul candidatilor privind:
b.1) modul de redactare a lucrarii scrise;
b.2) modul de completare a disciplinei de concurs pe foaia tipizata;
b.3) modul de completare a datelor de identificare in spatiul dedicat care se sigileaza;
b.4) modul de corectare, de catre candidati, a greselilor;
b.5) modul in care se sigileaza si se securizeaza lucrarea scrisa;
b.6) modul in care se realizeazi numerotarea paginilor scrise;
b.7) conditiile in care candidatii se pot retrage de la proba scrisa;
b.8) situatiile in care candidatii pot fi eliminati;
b.9) situatiile in care lucrarile scrise pot fi anulate.
 
(9) Candidatii care nu sunt prezenti in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
 
(10) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau parasi sala, decat daca preda lucrarea, subiectul primit, ciornele si semneaza de predare. In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el este insotit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenti pana la revenirea in sala de concurs. In aceasta situatie, timpul alocat rezolvarii subiectelor nu se prelungeste. 
 
(11) Dupa inmanarea subiectelor candidatilor, un membru al comisiei din centrul de concurs, insotit de presedintele sau secretarul acestei comisii, verifica daca toti candidatii au primit subiectul corespunzator disciplinei de concurs la care s-au inscris, precum si prezenta candidatilor si marcarea candidatilor absenti in platforma de evaluare.
 
(12) In timpul desfasurarii probei, responsabilul de sala si ceilalti profesori asistenti nu discuta intre ei si nu rezolva subiectele. Unul dintre cei trei supraveghetori se aseaza tn fata clasei, iar altul in spatele clasei si nu au alte preocupari decat supravegherea candidatilor.
 
(13) Profesorii asistenti care furnizeaza solutii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrari, tolereaza actiuni sau intentii de frauda ale candidatilor, parasesc nejustificat sala de concurs sau manifesta neglijenta in indeplinirea atributiilor, raspund disciplinar, civil sau penal, in functie de gravitatea faptei, cu aplicarea legislatiei corespunzitoare. In aceste situatii, profesorii asistenti nu beneficiaza de drepturile salariale aferente activitatii prestate stabilite prin ordin al ministrului educafiei. Prevederile prezentului alineat se aplica si presedintelui, secretarului, informaticianului, responsabilului cu derularea gi monitorizarea procesului de supraveghere audio-video, precum si oricarui membru al comisiei de concurs daca furnizeaza solutii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrari, tolereazi actiuni sau intentii de fraudd ale candidatilor sau manifesta neglijenta in indeplinirea atributiilor.
 
(14) Candidatii care in timpul desfasurarii probei scrise sunt surprinsi copiind, transmitand solutii cu privire la subiecte sau avand asupra lor materiale nepermise, din categoria celor mentionate la alin. (7) sau compatibile cu acelea, chiar daca nu le utilizeaza in momentul in care sunt depistati, sunt eliminati din examen pentru tentativa de frauda, prin decizie motivata a presedintelui comisiei din centrul de concurs, situatie in care profesorii asistenti care asigura supravegherea sau membrii comisiei din centrul de concurs incheie un proces verbal. Aceeasi masura se aplica si pentru orice alta tentativa de frauda.  Candidatilor eliminati din concurs pentru frauda sau tentativa de frauda li se aplica prevederile art. 73 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr. 6877/2023.
 
(15) Candidatii care din motive de sanatate sunt obligati sa paraseasca sala de concurs pot solicita anularea lucrarii. In aceasta situatie se incheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sala si profesorii asistenti.
 

Candidatii pot cere anularea lucrarii dupa 2 ore de la deschiderea plicului cu subiecte

 
(16) Candidatii care renunta din proprie initiativa la concurs pot solicita anularea lucrarii, pe baza unei declaratii, si pot parasi sala dupa cel putin doua ore de la deschiderea plicului cu subiecte.
 
(17) In situatiile de la alin. (15) si (16) lucrarile scrise nu se incarca in platforma de evaluare, implicit nu se evalueaza, iar in statistici candidatii respectivi se raporteaza retrasi.
 
Candidatii nu au dreptul de a parasi salile de concurs avand asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate sau ciorne. Pe parcursul desfasurarii probei scrise profesorul asistent din sala de concurs, desemnat pentru accesarea si utilizarea platformei de evaluare, marcheaza in platforma candidatii retrasi si eliminati, conform precizarilor transmise de Ministerul Educatiei. 

...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI(pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
 
(18) Candidatii sigileaza lucrarile scrise, in prezenta responsabilului de sala, dupa care se aplica stampila circulara cu diametrul de 35 mm "Concurs de ocupare a posturilor didactice” (anexa nr. 4) si semnatura presedintelui comisiei realizata cu cerneala sau pix de culoare albastra. Sigilarea si securizarea lucrarilor scrise se realizeaza conform prezentei Proceduri (anexa nr. 5).
 
(19) Pe prima pagina a filei 1 a foii tipizate candidatii completeaza doar spatiile dedicate, respectiv disciplina, coltul din dreapta sus cu datele personale si numarul fisei de concurs, iar in coltul din dreapta jos se completeaza numarul paginii conform alin. (20). La expirarea timpului acordat pentru redactarea lucrarii scrise, candidatii predau lucrarile in faza in care se afla.
 
(20) Dupa ce finalizeaza redactarea lucrarii, fiecare candidat numeroteaza foile de concurs, numai cu cifre arabe, in partea de jos a paginii, in coltul din dreapta, in spatiul dedicat, indicand pagina curenta si numarul total de pagini scrise, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, in situatia in care candidatul a scris in total 5 (cinci) pagini. Se numeroteaza toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagina, precum si cele pe care sunt scrise doar cateva randuri, partea nescrisa fiind barat de catre profesorii asistenti cu linie franta in forma literei ,,Z”, folosind pix sau stilou cu cerneala de culoare albastra (anexa nr. 6). Profesorii asistenti si responsabilul de sala, cu exceptia anularii spatiilor libere nescrise cu linie franta in forma literei ,,Z”, nu semneaza si nu fac nicio alta insemnare pe lucrarile scrise sigilate.
 
(21) Dupa finalizarea redactarii lucrarilor, candidatii predau lucrarile scrise, subiectul si ciornele responsabilului de sala, semneaza in borderoul de predare a lucrarilor, mentionand numarul de pagini scrise. Spatiile libere ale intregii lucrari se anuleaza cu linie franta in forma literei ,,Z”, utilizand pix sau stilou cu cerneala albastra (anexa nr. 6), de catre un profesor asistent, in fata candidatului.

(22) Inainte de a demara procedura de scanare si incarcare a lucrarilor in platforma de evaluare, responsabilul de sala are obligatia de a verifica:
a) daca foile tipizate sunt secretizate, semnate si stampilate, conform prezentei Proceduri;
b) daca toti candidatii au scris, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, identica cu cea inscrisa pe subiectul primit;
c) daca toti candidatii au redactat lucrarile scrise cu respectarea prevederilor alin. (4);
d) daca toti candidatii au respectat prevederile alin. (20) privind numerotarea lucrarilor scrise;
e) daca pe lucrarile scrise se regasesc semne distinctive flagrante.
 
(23) Presedintele comisiei din centrul de concurs, in urma constatarilor proprii sau a sesizarii oricdrui membru din comisie, anuleaza lucrarile scrise in situatia in care:
a) redactarea lucrarii scrise nu respecta prevederile alin. (4);
b) numerotarea paginilor lucrarii scrise nu respecta prevederile alin. (20);
c) pe lucrarile scrise se regasesc semne distinctive vizibile, constatate la preluarea lucrarii. 
 
In situatia in care se anuleaza lucrari scrise, se incheie un proces-verbal de constatare, semnat de presedintele comisiei din centrul de concurs si de o parte a membrilor comisiei, la care se anexeaza lucrarile scrise anulate. 
 

Lucrarile scrise anulate nu se scaneaza si nu se incarca in platforma.

 
(24) La predarea lucrarilor scrise, acestea nu se numeroteaza in centrele de concurs. Pentru lucrarile scrise care urmeaza sa fie scanate, profesorii asistenti asigura capsarea in trei locuri (lateral stanga: sus, jos si la mijloc) a lucrarilor scrise cu un numar mai mare sau egal cu doua foi tipizate, asezate sub forma de caiet, in ordinea paginilor.
 
(25) Dupa predarea tuturor lucrarilor scrise de catre candidati si verificarea acestora, in prezenta candidatilor, profesorul asistent desemnat pentru scanarea lucrarilor scrise si pentru accesarea si utilizarea platformei de evaluare:
a) verifica pentru fiecare lucrare scrisa daca numarul paginilor lucrarii in format fizic corespunde cu numarul de pagini transcris in borderoul de predare a lucrarilor scrise;
b) verifica prezenta candidatilor in platforma de evaluare, respectiv selectarea uneia dintre optiunile "Absent”, "Retras-motive personale”, "Retras-motive medicale”, "Eliminat frauda”, "Lucrare anulata centrul de concurs”, dupa caz;
c) scaneaza lucrarile scrise;
d) verifica gradul de lizibilitate al lucrarilor scanate;
e) incarca fiecare lucrare scanata si o marcheaza in platforma de evaluare. Marcarea lucrarii in platforma presupune introducerea numarului de pagini al lucrarii (numarul total de pagini al lucrarii scrise + 2 corespunzator celor doua pagini negre generate de procesul de scanare), respectiv selectarea uneia dintre optiunii "Lucrare transmisa la centrul de evaluare”’.

Lucrarile scrise ale candidatilor eliminati si retrasi nu se scaneaza si nu se incarca in platforma. (...)  Trei candidati raman in sala pana la scanarea ultimei lucrari. 

...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI(pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)

Instructiuni privind sigilarea, securizarea si predarea lucrarilor la Titularizare 2024

 
Candidatii sunt atentionati:
1. Sa respecte recomandarile responsabilului de sala si ale profesorilor asistenti.
2. Sa verifice, inainte de a incepe redactarea raspunsurilor, daca subiectul primit corespunde disciplinei pentru care a validat fisa de inscriere la concurs.
3. Sa completeze, cu majuscule, pe foaia tipizata, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.
4. Sa completeze cu datele personale de identificare spatiul care se sigileaza, existent pe foile de concurs tipizate, utilizate pentru redactarea lucrarii scrise.
5. Sa sigileze, incepand cu a doua fila tipizata, spatiul cu datele personale de identificare, cu etichetele dedicate acestui scop, conform modelului-tip transmis de Ministerul Educatiei pentru a fi utilizat la nivel national (anexa nr. 5).

6. Sa respecte toate normele de redactare a lucrarii scrise si asupra faptului ca nerespectarea acestora conduce la anularea lucrdarii scrise in centrul de concurs sau in centrul de evaluare.
7. Sa predea, la final, lucrarea scrisa, subiectul, ciornele si etichetele autocolante neutilizate si sa asiste la scanarea si incarcarea lucrarii scrise in platforma de evaluare.
8. Sa verifice faptul ca in borderoul de predare a lucrarilor scrise este inscris corect numarul paginilor scrise (luand in considerare inclusiv paginile incomplete), dupa predarea, scanarea si incarcarea lucrarilor scrise in platforma de evaluare, in prezenta responsabilului de sala.
9. Sa semneze in borderoul de predare a lucrarilor scrise, declarand pe propria raspundere ca a primit si a tratat subiectul corespunzator disciplinei pentru care a validat fisa de inscriere la concurs, precum si faptul ca lucrarea scrisa a fost incarcata in intregime in platforma de evaluare.
 

Contestatii Titularizare 2024

 
La avizierul fiecarui centru de concurs si pe usa fiecarei sali de concurs se afiseaza si informatiile privind depunerea/transmiterea si inregistrarea contestatiilor la inspectoratele scolare, astfel:
a) in data de 23 iulie 2024 contestatiile se depun, in scris, pana la ora 21:00;
b) in data de 24 iulie 2024 contestatiile se depun, in scris, pana la ora 12:00. 
 
Transmiterea contestatiilor la inspectoratele scolare se poate realiza si electronic (scanat), prin posta electronica, in data de 23 iulie 2024 si in data de 24 iulie 2024 pana la ora 12:00. 
 
In contestatie candidatul precizeaza urmatoarele informatii: judetul, numarul fisei de inscriere la concurs, numarul si denumirea centrului de concurs, numele, initiala/initialele prenumelui tatalui, prenumele, codul numeric personal, disciplina la care a sustinut proba scrisa in cadrul concursului si nota contestata, adresa de e-mail, numarul de telefon si denumirea uneia dintre institutiile/unitatile de invatamant absolvite.

...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI(pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
 
Contestatia la proba scrisa se depune la inspectoratul scolar, personal de catre candidat sau prin imputernicit, acesta din urma prezentand procura notariala in original. Candidatul anexeaza la contestatia depusa/transmisa la inspectoratul scolar si o copie a buletinului de identitate/cartii de identitate. Nu pot fi contestate lucrarile scrise ale altor candidati. 
 

Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

titularizare 2024proba scrisa titularizarecalendar titularizare 2024titularizare educator-puericultor 2024


x
Lasa un raspuns



Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Noile Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
//