Salariile profesorilor: plata cu ora NU se ponteaza pentru zilele in care scoala a fost suspendata. Profesorii pensionari NU primesc nici indemnizatia de hrana pentru acea perioada

De Portal Invatamant
la 13 Apr. 2020 Exclusiv
14 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Salariile profesorilor: plata cu ora NU se ponteaza pentru zilele in care scoala a fost suspendata. Profesorii pensionari NU primesc nici indemnizatia de hrana pentru acea perioada13Apr.2020

Drepturile salariale ale profesorilor sunt afectate de intreruperea scolilor. Este vorba despre acei profesori care erau salarizati la plata cu ora si care vor primi aceste drepturi doar pentru perioada 1-10 martie. Profesorii pensionari incadrati la plata cu ora nu vor primi nici indemnizatia de hrana pentru perioada in care scoala a fost suspendata.

Ministerul Educatiei inca nu a anunta nimic oficial legat de plata drepturilor banesti ale profesorilor, mai exact in ceea ce priveste indemnizatia de hrana, sporurile de dirigentie etc, sau ce se intampla cu dascalii care au ore pontate la plata cu ora. Din actualizarea programului EduSal, cel in care se realizeaza pontarea si plata salariilor in sistemul de invatamant, se pot trage, insa, cateva concluziii despre ce se plateste si ce nu pentru luna martie.
 
Portal Invatamant a discutat cu unul dintre directorii de scoala din Bucuresti, care a concluzionat:
 
"Nu am primit niciun comunicat concret de la Minister pe aceasta tema. Pare ca nu doresc sa aduca discutia despre salarizare. Toate modificarile privind actualizarea programului EduSal, venite de la Inspectorat, ne-au facut sa vedem ca, in martie, se platesc sporurile (inclusiv cele de hrana, dirigentie). Plata cu ora NU se mai ponteaza pe perioada scolii suspendate si nu se mai plateste. Ce va fi mai departe inca nu stim, deocamdata avem concediu pe perioada vacantei si apoi vom vedea".
 
Precizarile care au insotit actualizarea EduSal au adus informatii suplimentare importante, mai ales pentru profesorii pensionari incadrati la plata cu ora. Iata un anunt facut de Inspectoratul Scolar Judetean Sibiu.
 
"In atentia directorilor/contabililor/secretarilor din unitatile de invatamant de STAT - referitor la plata salariilor pe luna martie 2020.
 
Dupa cum s-a mentionat si in precizarile atasate in noua versiune EduSal, va rog sa aveti in vedere calculul CORECT pentru plata cu ora, strict se face un calcul pentru perioada 01.03.2020 - 10.03.2020. Norma didactica din formula se refera la numarul de ore pe toata luna in functie de felul postului didactic - educatoare/100 de ore, invatatori/80 de ore, profesori/72 de ore, maistru instrucor/96, iar pentru cadrele didactice de la invatamantul special: educatoare/100 de ore, invatatori/80 de ore, profesori/64 de ore, maistri instructori/80 de ore.
 
Pentru pensionarii salarizati in regim de PCO, drepturile salariale li se acorda exact pentru aceeasi perioada 01.03.2020-10.03.2020, precum si indemnizatia de hrana se acorda direct proportional cu timpul lucrat".
 
Asadar, pentru luna martie, perioada 1-10 este cea care conteaza. Cu siguranta profesorii pensionari care au facut ore online in timpul suspendarii scolilor vor fi nemultumiti de aceasta decizie. Ramane de vazut ce va decide in perioada urmatoare in orivinta salarizarii profesorilor, mai ales ca suspendarea scolii va continua si dupa vacanta de Paste.

Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

salarizare profesorisalarii cadre didactice 2020salarii cadre didacticesalarii coronavirussalarii profesori cursuri suspendatesalarii profesori 2020salarii profesori aprilie 2020plata cu ora invatamantprofesori pensionarisalarii profesori martie 2020


x
Lasa un raspuns



Comentarii [14 comentarii]Adauga comentariul tau
15Apr.2020

Buga Viorel 15 Apr. 2020 17:51:58

Exista sindicate in invatamant? Apa de "ploua".
Munca patriotica inseamna asta.Unde este diferenta fata de "Epoca de Aur" ? Si uite asa ne mai aducem aminte de acele vremuri "de trista amintire".Mai pot da teza daca nu mai fac online recapitulare? Asi mai spune ceva ...Nu am voie ca sunt profesor.Am spus in gand si deja m-am hotarat pe cine votez. Paste fericit Profesore!
15Apr.2020

Radu Simona 15 Apr. 2020 13:14:54

Acum am citit! Decretul de ieri 14.04 al onorabilului fost coleg presedintele tarii, prevede desfasurarea activitatii in invatamant prin intermediul online ; oare in contextul acestui decret si a edusalului care nu ne- a platit orele prestate online cum se va proceda ; in fiecare scoala se vor scoate din planul cadru orele predate de prof angajati po , adica intr- o scoala nu se face chimia si fizica; intr- o alta lb franceza ; intr- o alta educatia sociala sau chiar matematica; sincer ma gandesc daca traim intr- o realitate virtuala sau ....
15Apr.2020

Radu Simona 15 Apr. 2020 13:06:20

Indiferent daca suntem activi eu am 46 de ani sau pensionari , in momentul in care vrem sa muncim si avem incheiat un contract valabil cu un angajator si noi ca angajati ne facem treaba conform fisei postului , angajatorul este obligat prin lege sa ne plateasca ; orice modificare adusa contractului trebuie sa fie facuta transparent si in termen legislativ; Constitutia si Legile fundamentale ale omului ne garanteaza dreptul la munca platita ; pe tine ca angajator nu te intereseaza daca eu mai am alte venituri sau nu , cand si semnat un contract cu mine il respecti asa cum il respect si eu ; da daca prin comun acord cedez o parte din salariu in cazuri de extrema necesitate ale statului si oamenilor asta e altceva ; dar sa nu na platesti deloc .... prin tot ce s- a facut pe ascuns statul roman prin guvernul sau a atentat la integritatea mea umana in contextul starii de urgenta si a familiei mele! In aceasta stare de razboi pandemic asta inseamna ... imi pare rau ca o gandesc iarta- ma Doamne pentru faptul ca aleg sa nu mai intorc a mia oara obrazul ci sa ma gandesc la “ochi pentru ochi” un alt citat din Sfanta Scriptura crima impotriva mea si a colegilor mei ...; in context international crima impotriva umanitati...
15Apr.2020

Nastasia Covaci 15 Apr. 2020 07:20:52

Ma antreb cat? economie fac la buget t?ind din retribu?ia cuvenit? profesorilor PCO? S-au ?i g?sit ei de unde sa taie, au ?i venituri mari ace?ti pensionari! Dar pensiile speciale r?man an continuare intacte, in ciuda peti?iilor de plafonare care s-au tot semnat ?i trimis la pre?edintele ??rii! RUSINE!!!
15Apr.2020

Nastasia Covaci 15 Apr. 2020 07:12:23

Este clar discriminare ?i prost management! Sunt pensionari ancadra?i la PCO, care au fost poate mai con?tiincio?i decat unele cadre didactice cu norm? antreag?, chiar ?i an aceast? perioad? de pandemie! Pensionari care ?i-au f?cut pe deplin datoria online ?i pot proba asta, care au pierdut timp s?-?i preg?teasc? materiale adaptate contextului online. Cum poate onor ministerul cuantifica cum ?i cat ?i-a a f?cut fiecare datoria pentru a fi remunerat!?
15Apr.2020

Ana Popescu 15 Apr. 2020 06:11:14

Nu se poate asa ceva. Nu sunt an situatia descrisa mai sus..dar mi se pare cel putin o ticalosie sa faca asa ceva. Miseleste...ca niste hoti. Cum s? anunti fix an ziua de salariu pentru luna martie asa ceva? Si cum sa bagi pe toata lumea an aceea?i oala? Un lucru este sa nu platesti niste ore suplimentare....sau sa nu ai platesti pe profesorii pensionari...desi nici asta nu e an regula deloc! Atata munc?..degeaba? Asa cum ne-ati annebunit cu platformele online 3 saptamani....si dupa aceea v-ati gandit sa ne anuntati ca nu trebuie sa predam...ci sa recapitulam!!!Revoltator....o bataie de joc! Sindicatele din anvatamant....inexistente...ca de obicei.
15Apr.2020

Ana Popescu 15 Apr. 2020 06:04:11

Nu se poate a?a ceva. Nu sunt an situa?ia descris? mai sus..dar mi se pare cel pu?in o tic?lo?ie s? fac? a?a ceva. Mi?ele?te...ca ni?te ho?i. Cum s? anun?i fix an ziua de salariu pentru luna martie a?a ceva? ?i cum s? bagi pe toat? lumea an aceea?i oal?? Un lucru este s? nu pl?te?ti ni?te ore suplimentare....sau s? nu ai pl?te?ti pe profesorii pensionari...de?i nici asta nu e an regul? deloc! Atata munc?..degeaba? A?a cum ne-a?i annebunit cu platformele online 3 s?pt?mani....?i dup? aceea v-a?i gandit s? ne anun?a?i s? nu trebuie s? pred?m...s? recapitul?m!!!Revolt?tor....o b?taie de joc! Sindicatele din anv???mant....inexistente...ca de obicei.
14Apr.2020

Simona Radu 14 Apr. 2020 17:58:58

Continuare - intrebare : care a fost motivul pentru care toti salariatii din invatamant au fost obligati sa isi ia concediu in vacanta, inclusiv directorii ? Pentru a nu avea cum sa ne luam adeverinte sa putem sa ne justificam starea de categorie defavorizata in contextul pandemiei virale , ceea ce ne- ar permite macar teoretic , ca practic nu cred sa fie adevarat , sa facem cereri de a ne intarzia plata facturilor de utilitati sau bancare? Pai , eu cel putin chiar nu mai am banii disponibili pentru utilitati , in contextul in care o am in ingrijire pe mama care are 75 ani, diabet , HTA si neuropatie si un copil clasa a 12-a ; cei 50% taiati in jur de 1200 lei erau programati pentru facturi si taxe ; sigur nu vom muri de gripa , dar de foame, frig, intuneric da ! Ma rog sa citeasca cineva abilitat postarile noastre si sa incepem de aici sa facem ceva in tara asta ! Oricum eu voi trimite petitie si onor ministerului , si comisiilor de invatamant ale parlamentului ; poate e cineva in stare sa imi spuna ca nu e locul meu la catedra , de aceea nu am fost platita ! Stiti ce fac acum: cos masti pentru a le oferi batranilor din cartier ca sa se poata duce macar la paine ! Pt ca sanatatea e la pamant, educatia s- a dus si ea, economia e ingropata si cu toate parastasele facute, protectia sociala nu a existat si nici nu o sa existe mai suntem noi oamenii , cat o o sa mai rezistam? Ca se vede treaba ca gropile comune incep sa ne fie sapate de catre autoritati
14Apr.2020

Simona Radu 14 Apr. 2020 17:32:18

Sunt incadrata ca profesor asociat PO pe catedra de chimie si fizica a unei scoli rurale; pt ca orele sunt putine ele nu au fost disponibile decat PO; mi- am luat si alte joburi pt a supravietui si a putea sa imi fac meseria de profesor care face parte din viata mea de 22 de ani ; nu sunt un profesoras mediocru ci unul care are elevi olimpici de la niv de gimnaziu la niv de liceu , dar conjunctura a fost de asa maniera incat din dragoste pt elevii mei am acceptat si acest compromis ; aseara am primit fluturasul : a durat ceva timp sa imi revin din soc : am 14 ore /saptamana prestate corect online cu toata responsabilitatea si toata informatia necesara elevilor mei , dar incepand cu 13 martie nu am fost platita pt orele mele ; 50% din salariul meu nu mai exista desi eu am fost prezenta la ore chiar daca in mediul online in Romania chimia si fizica predate calitativ se bazeaza pe resurse online pt laboratoarele inexistente prin scoli ; intrebare : sa inteleg ca in planul cadrul al elevilor din scoala in care predau nu va mai exista in viitor chimia si fizica eu fiind singurul profesor care preda in scoala aceste materii daca starea de urgenta va tine scolile inchise ; asta e discriminare fata de elevii mei si apoi de mine; crima fara de educatia romaneasca; si ce este cu metodele astea ascunse de a taia din salariile profesorilor fara sa fie anuntata o decizie legislativa publica ci doar trimiterea pe data de 3 aprilie a noului edusal cu modificarile deja facute ! Au justificat modificarea edusal prin corelarea la legea 19/2020 care se refera la faptul ca un salariat are dreptul sa ceara sa stea acasa cu copilul in aceasta situatie de urgenta si nicidecum nu reglementeaza plata cu ora a profesorilor; au strecurat in alt context si asta cam cum a fost cu muncitorii sezonieri plecati la munca pt alte tari una e sa tai 1-2 ore po de la o materie care are excedent de ore si alta e sa tai de la plata o intrega materie dintr- o scola! Nimeni nu mai gandeste in tara asta ? Nu credeti ca e cazul sa reactionam pentru ca ne- au calcat in picioare transformandu- ne in profesori sclavi neretribuiti cu protectie sociala 00000 ; sindicatele din invatamant , dormiti?
14Apr.2020

Ladislau Nedeczky 14 Apr. 2020 02:12:53

Reiau comentariul din cauza diacriticilor

Mai grav este ca la materiile predate de categoriile nesalarizate dispare obligativitatea efectuarii activitatilor de anvatamant. În consecinta la aceste materii anul scolar poate fi considerat ca fiind anghetat. Nu sunt activittai nu se trec note, nu se poate ancheia situatia scolara la rubricile din cataloage corespunzatoare acestor materii. Nu cred c angajatorul are dreptul sa solicite activitate neretribuita.
14Apr.2020

Ladislau Nedeczky 14 Apr. 2020 02:06:52

Mai grav este c? la materiile predate de categoriile nesalarizate dispare obligativitatea efectu?rii activit??ilor de anv???mant. În consecin?? la aceste materii anul ?colar poate fi considerat ca fiind anghe?at. Nu sunt activit??i nu se trec note, nu se poate ancheia situa?ia ?colar? la rubricile din cataloage corespunz?toare acestor materii. Nu cred c? angajatorul are dreptul s? solicite activitate neretribuit?.
13Apr.2020

Bubela Carmen 13 Apr. 2020 21:07:33

Foarte interesant!!!inseamn? c? acele orecateva clase, anumite materii nu vor trebui recuperate nici online chiar dac? pana la vacant? s-au facut ore online si nici dup? inceperea ?colii
13Apr.2020

Nina Gruescu 13 Apr. 2020 17:54:04

Va multumesc pentru articol. Poate il citesc si televiziunile noastre ca sa-i puna antrebarea direct doamnei ministru ?i doamnei Barcari c?ci a lor a fost hotararea care incalca contractele pensionarilor si codul muncii si ii discrimineaza pe elevi caci ma indoiesc, ca pensionarii vor mai face lectii online.Si aten?ie c? sunt pensionari care au ore si la clase terminale respectiv la discipline de examen.
13Apr.2020

Nina Gruescu 13 Apr. 2020 17:52:07

Va multumesc pentru articol. Poate il citesc si televiziunile noastre ca sa-i puna antrebarea direct doamnei ministru ?i doamnei Barcari c?ci a lor a fost hotararea care incalca contractele pensionarilor si codul muncii si ii discrimineaza pe elevi caci ma indoiesc, ca pensionarii vor mai face lectii online.Si aten?ie c? sunt pensionari care au ore si la clase terminale respectiv la discipline de examen.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

 
Primesti GRATUIT noile TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala conform PROGRAMEI actualizata. Explicatii si Sfaturi pentru Nota Maxima!

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
//