Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Propunere: predarea online sa fie modul obligatoriu in masteratul didactic, din anul universitar 2020-2021

de Laura Galescu la 05 Mai. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Propunere: predarea online sa fie modul obligatoriu in masteratul didactic, din anul universitar 2020-202105Mai.2020

Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI) face un apel catre Consiliul National al Rectorilor: "universitatile trebuie sa ii invete pe viitorii profesori sa predea si online", sustine FSLI, prin introducerea unui modul obligatoriu in masteratul didactic.

Va prezentam comunicatul integral al FSLI:
 
APEL
 
Catre,
Consiliul National al Rectorilor
Domnului Presedinte Sorin Cimpeanu,
 
Universitatile trebuie sa ii invete pe viitorii profesori sa predea
si on-line!
 
Domnule Presedinte,
 
Incepand cu data de 11 martie 2020, din cauza pandemiei generate de
coronavirus, scolile si universitatile au fost nevoite sa apeleze la o alta forma de
invatare decat cea in salile de clasa sau in amfiteatre, mai exact invatarea on-line.
Atat cadrele didactice, cat si elevii si studentii au constatat ca acest tip de invatare
este mult mai dificil si mai stresant si ca exista, in mod real, dificultati in
implementarea lui, cauzele fiind multiple.
 
Principala cauza a numarului de elevi - 250.000, potrivit datelor
Ministerului Educatiei si Cercetarii - care nu au participat si nu participa la aceste
lectii, a fost generata de lipsa echipamentelor absolut necesare pentru a face
scoala on-line, situatie intalnita si in cazul personalului didactic. Sunt si situatii in
care cadrele didactice transmit teme, fise de lucru etc. cu ajutorul telefoanelor
mobile personale, ca varianta minima de mentinere a activitatii cu elevii, caz in
care este evident ca nivelul calitativ al invatarii on-line este departe de cel in care
sunt folosite laptopuri, tablete sau computere.
 
Trebuie sa recunoastem ca anumite sincope intalnite la invatarea on-line
sunt cauzate si de faptul ca nu toate cadrele didactice stapanesc foarte bine tot
ceea ce este necesar pentru utilizarea la parametri normali a echipamentelor
necesare invatarii on-line, intrucat nu au avut posibilitatea sau ocazia unei
instruiri in acest sens. Trebuie apreciat faptul ca toate cadrele didactice au facut
eforturi uriase pentru a face fata acestor provocari neasteptate, care au luat pe
toata lumea prin surprindere.
 
Solutia pe termen scurt si care revine Ministerului Educatiei si Cercetarii
pentru a instrui cadrele didactice care nu stapanesc foarte bine aceste metode de
predare on-line, este de a pune la dispozitia acestora platforme specializate si
 
Domnule Presedinte,
 
Federatia Sindicatelor Libere din invatamant face, prin intermediul
dumneavoastra, un apel catre Consiliul National al Rectorilor din Romania de a
analiza si de a se implica activ asupra gasirii unor solutii referitoare la formarea
viitoarelor cadre didactice.
 
Este un adevar dureros, dar este real faptul ca, de ani buni, universitatile nu
mai furnizeaza pentru sistemul de invatamant profesori, ci absolventi de
invatamant universitar, iar federatia noastra a atras atentia constant asupra
acestui fapt, in ultimii ani. Din pacate, din motive care nu ne sunt cunoscute,
solicitarea noastra nu a fost urmata si de schimbari ale sistemului de formare
initiala a cadrelor didactice.
 
Profesorul, in adevaratul sens al cuvantului, nu inseamna o persoana care
inmagazineaza doar informatii teoretice, din matematica, fizica etc, ci este mult
mai mult: inainte de orice trebuie sa fie o persoana care are abilitati si cunostinte
pedagogice, deci sa poata transmite informatiile pe care le detine si discipolilor
sai. Asa cum spunea Petre tutea: "Profesorul este fabricant de oameni. Profesorul
seamana cu un tamplar, care ia un lemn murdar din noroi, il spala si face mobila
de lux". 
 
Da, profesorul din Romania trebuie sa redevina "fabricant de oameni", iar
pentru a se putea face acest lucru, primul pas este cel al revizuirii din temelii a
formarii initiale. Pe langa pregatirea metodica si practica pedagogica, lucruri care
au disparut acum din planurile cadru ale universitatilor sau sunt optionale, dar
care sunt absolut necesare pentru un viitor profesor, mai trebuie introdusa in
planurile-cadru, ca modul obligatoriu in masterul didactic, instruirea
pentru predarea on-line. Si asta se poate face chiar din anul universitar
2020-2021.
 
Acest tip de predare on-line poate fi folosit nu doar in caz de pandemie, ci
si in situatiile in care scolile sunt inchise din cauza conditiilor meteorologice
nefavorabile. Este adevarat ca invatarea in salile de clasa sau in amfiteatre este
cea mai eficienta, dar trebuie sa fim pregatiti 'ca, la nevoie, asa cum se intampla
acum, sa putem apela la scoala on-line, pentru a nu lasa flacara cunoasterii sa se
stinga. 
 
Domnule Presedinte,
 
Federatia Sindicatelor Libere din invatamant, preocupata fiind de o
reforma reala a sistemului de invatamant, a atras atentia Ministerului Educatiei ,
inca de la inceputul anilor 2000, asupra faptului ca exista o problema cu formarea
initiala a cadrelor didactice si, desi ni s-a dat dreptate, nu au fost luate masurile
necesare prin care sa fie schimbata macar viziunea acesteia. De fiecare data a fost
invocata autonomia universitara, motiv pentru care nu se poate interveni.
 
Am luat, astfel, aceasta hotarare de a ne adresa direct invatamantului
superior, prin intermediul dumneavoastra, ca Presedinte al Consiliului National
al Rectorilor din Romania si impreuna sa putem identifica cele mai bune metode
prin care sa fie formati viitorii profesori, adaptati si la nevoile reale ale sistemului
de invatamant actual, care implica si digitalizarea acestuia. Sunt absolut convins
ca, atata timp cat ne dorim acest lucru, vom reusi sa gasim solutiile necesare!
 
Suntem convinsi ca va fi un castig pentru Romania, daca invatamantul
Superior va da invatamantului preuniversitar, dar si celui universitar cadre
didactice bine pregatite, pedagogi adevarati, care tin pasul cu schimbarile care se
petrec in intreaga lume si nu doar absolventi de facultati. si, cu siguranta,
beneficiul va fi reciproc:va primi si invatamantul superior elevi mai bine pregatiti.
 
Am incredere in stiinta de carte si buna pregatire a corpului profesoral din
invatamantul superior si ma bazez pe faptul ca universitatile sunt conduse de
oameni intelepti si care au posibilitatea sa contribuie substantial la reformarea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

masterat didacticcursuri predare onlinecursuri online profesoripredare onlinemasterat didactic 2020


x

Lasa un raspuns




Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Pregatire (si) in vacanta - 37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!