UPDATE: Potrivit unei adrese a ISJ Mures,
candidatii care participa la aceste sedinte publice de repartizare trebuie sa aiba asupra lor
urmatoarele documente: cartea de identitate, acordul unitatilor de invatamant, sa fie pregatiti cu codurile posturilor pe care intentioneaza sa le ocupe.
In plus, candidatii care sunt titulari in mediul rural si doresc sa ocupe un post in mediul urban la dosarul depus trebuie sa existe dovada notei peste 7 de la concursul national de titularizare, conform art. 5, alin.6, lit. a din Metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 2024-2025, aprobata prin O.M.E. 6877/2023.
_________________
Conform calendarului, cadrele didactice care solicita pretransfer, respectiv pretransfer prin schimb de posturi/catedre in baza consimtamantului scris, au depus cererile la inspectoratele scolare, in perioada 26 martie-3 aprilie 2024, insotite de urmatoarele documente:
1. copie de pe documentul de numire/ transfer/ repartizare pe post didactic/ catedra;
2. copia actului de identitate (B.I/ C.I) din care sa rezulte domiciliul si de pe actele doveditoare privind schimbarea numelui, daca este cazul;
3. adeverinta eliberata de unitatea la care sunt titular(a)/ repartizat(a) pe perioada viabilitatii postului din care sa rezulte situatia postului/ catedrei de la care ma pretransfer/ modific repartizarea pe perioada viabilitatii postului prin schimb de posturi (structura pe ore si discipline a catedrei, nivelul de invatamant si regimul de mediu), in original;
4. copii de pe actele de studii (inclusiv foaia matricola);
5. copii de pe certificatele de grade didactice;
6. adeverinte/ adeverinta privind calificativele din ultimii 2 ani scolari incheiati in care am desfasurat activitate didactica (pentru absolventii promotiilor 2023, 2022 si debutantii in primul sau al doilea an de activitate, adeverinte/ adeverinta conform NOTEI), in original;
7. copia filei corespunzatoare din registrul general de evidenta a salariatilor;
8. adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care functionez ca titular (a)/ detasat(a)/ angajat(a) pe perioada viabilitatii postului, din care sa rezulte vechimea efectiva la catedra (inclusiv perioada rezervarii catedrei), in original;
9. documentele care sa ateste, eventual, criteriile socio-umane;
10. copii ale avizelor si atestatelor necesare ocuparii postului didactic/ catedrei, daca este cazul;
11. adeverinta/ adeverinte eliberata/ eliberate de unitatea/ unitatile de invatamant la care functionez ca titular(a)/ detasat(a)/ angajat(a) privind sanctiunile disciplinare din ultimii 2 ani scolari incheiati si de pe parcursul anului scolar in curs;
12. cazier judiciar, din care reiese faptul ca nu am antecedente penale pentru infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat;
13. certificatul/ adeverinta de integritate comportamentala, in original.
14. cadrele didactice din alte judete vor anexa, in mod obligatoriu, adeverinta eliberata de inspectoratul scolar pe teritoriul caruia este titular din care sa rezulte ca cererea de pretransfer prin schimb de posturi prin consimtamant in alt judet a fost luata in evidenta, in original;
15. declaratie privind postul didactic de predare/catedra ocupat(a) in etapele anterioare ale mobilitatii personalului didactic.
Documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul si la depunerea dosarului, in acest caz fiind necesara prezentarea documentului in original si a unei copii a acestuia. Depunerea dosarelor se poate realiza si in mediul online, conform procedurilor stabilite la nivelul comisiei de mobilitate din cadrul inspectoratului scolar.
In cazuri exceptionale, daca un candidat/ cadru didactic nu prezinta certificatul de integritate comportamentala la dosar in perioada de inscriere/ validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de invatamant, la data prezentarii pentru incheierea noului contract individual de munca.
Cerere Pretransfer 2024
Calendar Pretransfer 2024
Extras din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar, in anul scolar 2024 – 2025
Pretransferul personalului didactic. Modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei carora nu li se poate constitui norma didactica de predare completa conform deciziilor de repartizare pe post/catedra:
a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete si incomplete;
b) afisarea la sediile unitatilor de invatamant a conditiilor specifice si a grilelor de evaluare aferente acestora (daca este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant, avizate de inspectoratele scolare (pentru unitatile de invatamant care nu au avut conditii specifice pentru etapa de transfer);
Termen: 25 martie 2024
c) depunerea, la inspectoratele scolare, a cererilor, insotite de documentele mentionate in acestea, de catre:
(i) cadrele didactice care solicita pretransfer, respectiv pretransfer prin schimb de posturi/catedre in baza consimtamantului scris;
(ii) cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, carora nu li se poate constitui norma didactica de predare completa, conform deciziilor de repartizare pe post/catedra si solicita modificarea repartizarii, respectiv modificarea repartizarii prin schimb de posturi;
d) verificarea dosarelor depuse si avizarea acestora de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de mobilitate;
Perioada: 26 martie-3 aprilie 2024
e) afisarea, pe pagina web a inspectoratului scolar, a:
(i) listei cu punctajele cadrelor didactice inscrise la etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant, cu precizarea localitatii de domiciliu si a unitatilor de invatamant la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri;
(ii) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizarii, cu precizarea urmatoarelor informatii: studiile, postul/didactic/catedra pe care sunt angajate, localitatea de domiciliul, rezultatele obtinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care a participat, gradul didactic, nota/media obtinuta la gradul didactic, media de departajare calculata conform anexei nr. 15, media obtinuta la examenul de licenta/absolvire a studiilor, respectiv media obtinuta la examenul de bacalaureat pentru absolventii liceelor pedagogice, avizele si atestatele dobandite, calificativele obtinute in ultimii 2 ani scolari incheiati si calificativul partial in anul scolar in curs si sanctiunile disciplinare in ultimii 2 ani scolari incheiati sau pe parcursul anului scolar in curs.
Termen: 5 aprilie 2024
f) inregistrarea contestatiilor cadrelor didactice inscrise la etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant la punctajele acordate;
Perioada: 8-9 aprilie 2024
g) solutionarea contestatiilor la punctajele acordate in consiliul de administratie al inspectoratului scolar, afisarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului scolar;
Termen: 10 aprilie 2024
h) desfasurarea inspectiilor speciale la clasa/probelor practice/orale de profil, afisarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului scolar;
Perioada: 4-11 aprilie 2024
i) depunerea, la unitatile de invatamant, a cererilor, insotite de documentele precizate in acestea, de catre:
(i) cadrele didactice care solicita pretransfer la unitatile de invatamant care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obtinerea acordului de principiu pentru pretransfer, precum si la unitatile de invatamant la care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obtinerea acordului de principiu pentru pretransfer;
(ii) cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, carora nu li se poate constitui norma didactica de predare completa, conform deciziilor de repartizare pe post/catedra si solicita modificarea repartizarii;
Perioada: 5-11 aprilie 2024
j) analiza, in consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant, a solicitarilor depuse de cadrele didactice si comunicarea hotararii cadrelor didactice si inspectoratului scolar, cu privire la:
(i) emiterea acordului de principiu pentru pretransfer cadrelor didactice cu precizarea locului stabilit in ierarhie, ca urmare a aplicarii criteriilor de ierarhizare, respectiv neemiterea acordului de principiu pentru pretransfer cadrelor didactice pentru neindeplinirea conditiilor specifice;
(ii) emiterea acordului de principiu pentru modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei cu precizarea locului stabilit in ierarhie, ca urmare a aplicarii criteriilor de ierarhizare, respectiv neemiterea acordului de principiu pentru modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului pentru neindeplinirea conditiilor specifice;
Termen: 12 aprilie 2024
k) depunerea contestatiilor privind acordurile de principiu emise de unitatile de invatamant, de catre personalul didactic care solicita pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant, la comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de mobilitate;
l) depunerea contestatiilor privind acordurile de principiu emise de unitatile de invatamant, de catre cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicita modificarea repartizarii, la consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant;
Perioada: 15-16 aprilie 2024
m) solutionarea contestatiilor privind acordurile de principiu emise de unitatile de invatamant;
Perioada: 16-18 aprilie 2024
n) solutionarea in sedinta de repartizare, in ordine, a:
(i) cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevazute la art. 24 alin. (4) si (6) din Metodologie, ramase cu norma didactica incompleta, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
(ii) cererilor cadrelor didactice ramase cu restrangerea de activitate nesolutionata, prin transfer sau detasare in interesul invatamantului pentru restrangere de activitate nesolutionata;
(iii) cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei ramase cu norma didactica incompleta, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
(iv) cererilor de pretransfer si prin schimb de posturi
(v) cererilor privind modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei si prin schimb de posturi;
Zilele: 19 si 22 aprilie 2024
o) inregistrarea contestatiilor la inspectoratul scolar cu privire la modul de solutionare a cererilor de pretransfer/modificarea repartizarii
cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei;
Perioada: 22-23 aprilie 2024
p) solutionarea contestatiilor in consiliul de administratie al inspectoratului scolar si reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate.
Termen: 24 aprilie 2024
q) emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare, cu respectarea prevederilor art. 5 alin (5) din Metodologie.
Perioada: 25-30 aprilie 2024
Pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant: precizari importante
La cererea personalului didactic titular/debutant, in conformitate cu prevederile art. 54 alin. (1) din Metodologie, pretransferul consimtit se poate face:
a) in aceeasi localitate:
b) in localitatea de domiciliu;
c) pentru apropiere de domiciliu;
d) pentru reintregirea familiei;
e) in vederea schimbérii locului de munca ori a felului muncii determinata de starea de sanatate, la propunerea medicului de medicina a muncii, in conformitate cu prevederile art. 189 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicata, Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Precizari:
1. pretransferul consimtit se poate face numai cu acordul de principiu al unitatii de invatamant primitoare;
2. pretransferul consimtit se poate face si din mediul rural in mediul urban in conditiile art. 5 alin. (6);
3. candidatii nu trebuie si obtina acordul de principiu al unitatii din care se pretransfera, acest acord se considera obtinut de drept prin efectul legii;
4, cadrele didactice care au fost transferate pentru reducere de activitate in sesiunea 2024, pot participa si la etapa de pretransfer consimtit intre uitatile de invatamant;
5. cadrul didactic titular/angajat in unitati de invatamant aflate in localitatea de domiciliu, poate participa la etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant numai in aceeasi localitate;
6. cadru didactic din invatamantul preuniversitar se poate inscrie la etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant numai intr-un singur judet;
7. pretransferul consimtit se face pe posturi didactice publicate vacante precum si pe cele care se pot vacanta pe parcursul acestei etape;
8. in etapa de pretransfer consimtit, cadrele didactice pot ocupa posturi didactice vacante, indiferent de viabilitatea acestora;
9. datele din cererile de inscriere ale candidatilor la etapa de pretransfer consimtit se inregistreaza in sistemul informatizat al ministerului educatiei;
10. candidatii pot solicita pentru pretransferul consimtit posturi in concordanta cu actul de numire/transfer/repartizare precum si posturi intr-o alta functie didactica, potrivit specializarilor dobandite prin studii;
11. cadrele didactice titulare/angajate intr-o singura unitate de invatamant si pe o singura disciplina nu pot solicita pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar pe o catedra in
componenta careia intra si ore din propria norma didactica de predare;
12. cadrele didactice titulare/angajate in doua sau mai multe unitati de invatamant/specializari pot solicita pretransferul pe o catedra in componenta careia intra si orele din propria norma didactica de predare;
13. in etapa de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar nu pot fi ocupate posturile prevazute in art, 56 alin. (2).
14. posturile didactice/catedrele care se vacanteaza pe parcursul etapei de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar prevazute la art. 52, alin. (2) lit. c) pot fi ocupate in etapele ulterioare ale mobilitatii personalului didiactic de predare numai pe perioada determinata de cel mult un an scolar.
Ce trebuie sa faca candidatii la etapa de pretransfer consimtit:
- candidatii intocmesc un dosar pe baza cererii-tip, adresate inspectorului scolar general, conform anexei nr. 14, in perioadele prevazute in Calendar si il depun la inspectoratul scolar in a carui raza teritoriala isi are sediul unitatea de invatamant la care se solicita pretransferul;
- candidatii care solicita pretransferul consimtit in unitati de invatamant din alte judete, anexeaza la cererea de inscriere adeverinta eliberata de inspectoratul scolar, in a carui raz& teritoriala este titular/angajat, din care sarezulte ca a fost luata in evidenta cererea de pretransfer in alt judet a solicitantului;
- candidatii intocmesc un alt dosar pe baza cererii-tip, adresate directorului, conform anexei nr. 14, in perioadele prevazute in Calendar si il depun la secretariatul unitatii/unitatilor de invatamant la care solicita pretransferul consimtit in vederea obtinerii acordului de principiu;
- cadrele didactice care solicita pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar pe posturi in centre si cabinete de asistenta psihopedagogica/logopedice depun, in perioadele prevazute in Calendar, cereri la CJRAE, in cadrul caruia este normat postul didactic respectiv, si la ISJ
- dupa afisarea punctajelor la inspectoratul scolar, candidatii pot sa depuna, in scris, la inspectoratul scolar, contestatii care se solutioneaza conform prevederilor art. 4 alin. (20);
- candidatii sustin inspectia speciala la clasa, proba practica sau proba oral in profilul postului didactic solicitat (daca este cazul);
- candidatii fac dovada domiciliului (nu a resedintei) pana la data depunerii dosarelor la inspectoratul scolar, conform Calendarului, cu buletin, carte de identitate sau carte de identitate provizorie;
- cadrul didactic care nu poate participa la sedinta de repartizare pentru solutionarea cererilor de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant are dreptul sa desemneze, prin procura notariala in original, un imputernicit care sa iireprezinte interesele.
Pretransferul prin schimb de posturi prin consimtamantul scris al cadrelor didactice
- este o forma de pretransfer care se desfasoara conform prevederilor art, 59-60 din Metodologie.
- cadrele didactice titulare care se incadreaza in prevederile art. 54 alin. (1) pot fi pretransferate prin schimb de posturi in baza
consimtamantului scris al cadrelor didactice.
- in situatia in care schimbul de posturi didactice/catedre este solicitat de un cadru didactic titular in mediul urban si de un cadru didactic titular in mediul rural, schimbul se poate realiza numai in situatia in care cadrul didactic titular in mediul rural respecta conditia prevazuta la art. 54 alin. (2)
- pretransferul personalului didactic de predare prin schimb de posturi/catedre pe baza consimtamantului scris al solicitantilor nu este conditionat de domiciliu.
Conditii generale pentru schimbul de posturi
- candidatul care participa la schimbul de posturi didactice/catedre prin consimtamant scris trebuie sa aiba, la data solicitarii schimbului, studiile necesare ocuparii postului didactic/catedrei pe care urmeaza sa se pretransfere, conform Centralizatorului;
- in situatiile in care este cazul candidatul trebuie sa detina, la data solicitarii schimbului, avizele si atestatele necesare ocuparii postului didactic/catedrei pe care urmeaza sa se pretransfere;
- candidatul a sustinut inspectia speciala la clasa/proba practica/orala necesara ocuparii postului didactic/catedrei pe care urmeaza sa se pretransfere.
- pentru posturile didactice/catedrele care necesita inspectii speciale/probe practice/orale, cadrele didactice trebuie sa promoveze aceste probe cu nota minimum 7 (sapte)calificativul "Admis”, exceptand cadrele didactice titulare pretransferate de pe posturi didactice/catedre similare, conform prevederilor art. 4 alin. (4)-(8) din Metodologie;
- candidatii au inregistrat la inspectoratul scolar dosarele completate conform cererii-tip din anexa nr. 14, cererile de pretransfer prin schimb de posturi didactice/catedre prin consimtamant scris se solutioneaza in sedinta de repartizare organizata de catre comisia judeteana de mobilitate, in perioada prevazuta de Calendar.
- pretransferul prin schimb de posturi didactice prin consimtamant scris intre cadrele didactice, in conditiile art. 59 alin. (1)- (4), se poate realiza si pe parcursul anului scolar 2024-2025, conform art. 109 din Metodologie
Nu pot beneficia de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimtamant scris:
1. cadrele didactice titulare care beneficiaza de rezervarea postului didactic pe durata invaliditatii de gradul I sau II,
2. cadrele didactice pensionate, care au avut calitatea de personal didactic de predare titular, reincadrate in functia de personal didactic de predare, cu conditia suspendarii pensiei pe durata reincadrarii;
3. cadrele didactice titulare in invatamantul preuniversitar care au implinit varsta de 65 de ani sau care vor implini varsta de 65 de ani pana la data de 31 august 2026.