Calendar evaluare externa ARACIP
Conform notei ARACIP, solicitarile de evaluare externa vor respecta urmatorul calendar:
- 03.01.2023-31.03.2023 inregistrarea cererilor de evaluare externa (pentru autorizarea de functionare provizorie, acreditare si evaluare externa periodica);
- 30.01.2023-30.06.2023 derularea activitatilor de evaluare externa;
- 13.02.2023-18.07.2023 analiza rapoartelor la nivelul Consiliului ARACIP;
- 13.02.2023 — 31.07.2023 decizia si transmiterea actelor administrative.
Atentie! Solicitarile privind schimbarea sediului, respectiv cele privind extinderea activitatii de invatamant in noi sedii, vor fi inregistrate pana cel mai tarziu la data de 31 ianuarie 2023, data postei.
Activitatile de evaluare externa in vederea reorganizarii retelei scolare incepand cu anul 2023-2024 se deruleaza conform Calendarului prevazut de Metodologia privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat, evidenta efectivelor de anteprescolari/ prescolari si elevi scolarizati in unitatile de invatamant particular, precum si emiterea avizului conform in vederea organizarii retelei unitatilor de invatamant preuniversitar pentru anul scolar 2023-2024, aprobata prin ordin de ministru.
ARACIP - procedura solicitare evaluare externa 2023
Cererile catre ARACIP se transmit in format letric, insotite de fisa-tip, in termenele comunicate anterior, la sediul institutiei (str. Spiru Haret, nr 12, etaj 1, camera 35, sector 1, Bucuresti). Toate formatele de cerere sunt disponibile ee pe site-ul ARACIP https://aracip.eu , la Sectiunea “Informatii utile”. Fisa-tip se va genera din platforma ARACIP, in urma completarii cu datele solicitate, urmand a fi asumata conform HG 993/ 2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documentatia aferenta cererilor de evaluare interna, respectiv rapoartele de evaluare interna, se incarca in platforma https://calitate.aracip.eu , in profilul creat pentru fiecare unitate de invatamant, in acest profil se regaseste ghidul de generare a cererii, denumit Tutorial Reprezentant FE. Precizim ca furnizorul de educatie/ unitatea de invatamant trebuie si parcurga, in mod obligatoriu, doi (2) pasi pentru a-i putea fi analizate documentele incarcate: a) “ataseaza la cerere”; b) “trimite spre analiza”.
In situatia in care nu se incarca in platforma mentionata raportul de evaluare interna si nu sunt urmariti pasii enuntati, cererea nu poate fi generata electronic, cererea letrica prevazuta urmand a fi respinsa.
In situatia cererii de autorizare a unui nou furnizor de educatie/ a unei noi unitati de invatamant preuniversitar, raportul de evaluare internd se depune si pe suport electronic (CD/ DVD/ stick de memorie), insotind documentatia prevazuta anterior.