Printre cele mai importante atributii ale Secretariatului scolii se numara transmiterea informatiilor la nivelul unitatii de invatamant, gestionarea corespondentei unitatii de invatamant si calcularea drepturilor salariale sau de alta natura in colaborare cu serviciul contabilitate.
Iata ce prevede Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar cu privire la Compartimentul secretariat, in Titlul VI - Structura, organizarea și responsabilitățile personalului didactic auxiliar și nedidactic, Capitolul I - Compartimentul secretariat, articolele 73 - 75
Titlul VI
Structura, organizarea și responsabilitățile personalului didactic auxiliar si nedidactic
Capitolul I
Compartimentul secretariat
Art. 73
(1) Compartimentul secretariat cuprinde, dupa caz, posturile de secretar-sef, secretar si informatician.
(2) Compartimentul secretariat este subordonat directorului.
(3) Secretariatul functioneaza in program de lucru cu elevii, parintii sau reprezentantii legali sau alte persoane interesate din afara unitatii, aprobat de director, in baza hotararii consiliului de administratie.
Art. 74
Compartimentul secretariat are urmatoarele atributii:
a) transmiterea informatiilor la nivelul unitatii de invatamant;
b) intocmirea, actualizarea si gestionarea bazelor de date;
c) intocmirea si transmiterea situatiilor statistice si a celorlalte categorii de documente solicitate de catre autoritati, precum si a corespondentei unitatii;
d) inscrierea copiilor/elevilor pe baza dosarelor personale, pastrarea, organizarea si actualizarea permanenta a evidentei acestora si rezolvarea problemelor privind miscarea anteprescolarilor/prescolarilor/elevilor, in baza hotararilor consiliului de administratie;
e) rezolvarea problemelor specifice pregatirii si desfasurarii examenelor si evaluarilor nationale, ale concursurilor de ocupare a posturilor vacante, conform atributiilor prevazute de legislatia in vigoare sau de fisa postului;
f) completarea, verificarea, pastrarea in conditii de securitate si arhivarea documentelor referitoare la situatia scolara a elevilor si a statelor de functii;
g) procurarea, completarea, eliberarea si evidenta actelor de studii si a documentelor scolare, in conformitate cu prevederile regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii si al documentelor de evidenta scolara in invatamantul preuniversitar, aprobat prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii ;
h) selectia, evidenta si depunerea documentelor la Arhivele Nationale, dupa expirarea termenelor de pastrare, stabilite prin "Indicatorul termenelor de pastrare", aprobat prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii ;
i) pastrarea si aplicarea stampilei unitatii pe documentele avizate si semnate de persoanele competente, in situatia existentei deciziei directorului in acest sens;
j) intocmirea si/sau verificarea, respectiv avizarea documentelor/ documentatiilor, potrivit legislatiei in vigoare sau fisei postului;
k) intocmirea statelor de personal;
l) intocmirea, actualizarea si gestionarea dosarelor de personal ale angajatilor unitatii de invatamant;
m) calcularea drepturilor salariale sau de alta natura in colaborare cu serviciul contabilitate;
n) gestionarea corespondentei unitatii de invatamant;
o) intocmirea si actualizarea procedurilor activitatilor desfasurate la nivelul compartimentului, in conformitate cu legislatia in vigoare;
p) orice alte atributii specifice compartimentului, rezultand din legislatia in vigoare, contractele colective de munca aplicabile, regulamentul de organizare si functionare al unitatii, regulamentul intern, hotararile consiliului de administratie si deciziile directorului, stabilite in sarcina sa.
Art. 75
(1) Secretarul-sef/Secretarul unitatii de invatamant pune la dispozitia personalului condicile de prezenta, fiind responsabil cu siguranta acestora.
(2) Secretarul-sef/Secretarul raspunde de securitatea cataloagelor si verifica, la sfarsitul orelor de curs, impreuna cu profesorul de serviciu, existenta tuturor cataloagelor incheind un proces-verbal in acest sens.
(3) In perioada cursurilor, cataloagele se pastreaza in cancelarie, intr-un fiset securizat, iar in perioada vacantelor scolare, la secretariat, in aceleasi conditii de siguranta.
(4) In situatii speciale, atributiile prevazute la alin. (1) si (2) pot fi indeplinite, prin delegare de sarcini, si de catre cadre didactice sau personal didactic auxiliar, din cadrul unitatii de invatamant, cu acordul prealabil al personalului solicitat.
(5) Se interzice conditionarea eliberarii adeverintelor, foilor matricole, caracterizarilor si a oricaror acte de studii sau documente scolare de obtinerea de beneficii materiale.