Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Dezbatere in Educatie: numarul de ore nu trebuie schimbat, ci continutul disciplinelor

de Ana-Maria Tudor la 17 Feb. 2016 Exclusiv
1 comentarii

Dezbatere in Educatie: numarul de ore nu trebuie schimbat, ci continutul disciplinelor Dezbaterea privind modificarile programei scolare pentru gimnaziu a starnit numeroase controverse intre expertii in educatie, dascali, parinti si elevi.

La dezbaterea organizata de Ministerul Educatiei au fost aduse in discutie toate modificarile din cele trei planuri-cadru propuse de Institutul de Stiinte ale Educatiei.

Reducerea numarului de ore a fost un subiect care a starnit multe comentarii. Presedintele Comisiei de Invatamant din Senat, Ecaterina Andronescu, considera ca nu orele trebuie reduse, ci continutul materiilor trebuie revizuit.

"Cred ca nu trebuie sa centram pe numarul de ore, pentru ca, din pacate, ceea ce constat de cand a fost lansat acest plan-cadru este ca nimeni nu s-a gandit sa vorbeasca despre continuturile disciplinelor. Am vorbit numai daca am luat o ora de la o disciplina si am trecut-o la alta disciplina. Personal, cred ca numarul de ore nu ar trebui schimbat pentru ca de bine de rau el este cumva echilibrat si acceptat de toata lumea.

Pentru ca si acceptarea unei solutii de catre sistem este un lucru extraordinar de important. Ar trebui sa lucram pe continuturile disciplinelor, pe programele analitice, pentru ca acolo trebuie sa abandonam anumite cunostinte si sa incercam sa ne orientam spre altele. Elevii nostri au alte sanse in a accesa informatia", a declarat Andronescu.

Internetul si tehnologiile informatice din prezent reprezinta cea mai interesanta si cea mai ieftina resursa pe care scoala o poate utiliza, mai spune senatorul, care subliniaza ca este necesara realizarea unor platforme informatice cu lectii interactive.

"Cred ca ideea de a ne implica in realizarea unor platforme informatice cu lectii interactive, care sa fie puse la dispozitia scolii si a elevilor in fiecare zi, si la scoala, si acasa, ar putea sa fie calea prin care sa incercam sa personalizam educatia. Mijloacele acestea pe care ar trebui cu tehnologiile informatice sa le punem la dispozitia elevilor ar putea sa asigure sanse egale de care vorbim de atata vreme. Cel care nu are un potential intelectual sau o capacitate de acumulare cu anumita cinetica mai lenta sa aiba la dispozitie, nu contra cost, aceste mijloace informatice la orice ora din zi, atunci cand invata la scoala sau acasa, si in ritmul lui si cu felul lui de a se racorda la achizitiile pe care le face sa poata face acest lucru si in felul acesta sa crestem performanta scolii", a afirmat senatorul, in cadrul dezbaterii nationale privind planurile-cadru. In opinia sa, in dezbaterea asupra planurilor-cadru ar trebui sa se porneasca de la a analiza critica, dar nu "desfiintand" sistemul de educatie.

Dezbaterea ar trebui sa porneasca mai degraba de la ceea ce trebuie schimbat in sistemul de invatamant in asa fel incat acesta sa creasca in performanta, mai considera Ecaterina Andronescu.
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii


Presedintele Comisiei de invatamant a Senatului a spus ca nu poate fi negat scopul cultural pe care il are scoala.

"Nu putem sa negam scopul cultural pe care il are scoala si din punctul meu de vedere acest lucru trebuie privit cel putin din doua parti: pe de o parte scoala reprezinta institutia care are menirea sa transmita traditiile culturale prin care o natiune isi creioneaza identitatea si isi pastreaza identitatea, dar, in egala masura, achizitiile culturale cred ca il fac pe cel scolit sa se integreze mai usor in societate, sa inteleaga lumea din jurul lui si sa se poata integra el in aceasta societate cu o anumita traditie culturala. Cred ca si acesta este unul dintre scopurile pe care scoala ar trebui sa le aiba permanent. Scoala trebuie sa dea societatii acele personalitati pregatite in asa fel incat societatea sa poata evolua economic pentru fiecare in parte, dar si la nivelul global al ei. Scoala nu poate fi vazuta in afara evolutiei societatii", a aratat Andronescu.
Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.53 din 17 voturi

x


Intrebare antispam: 4 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

NEDEA ANCA 2016-03-07 12:25:32

Nu cred ca ar trebui modificate programelepoate pe la istorie si nici numarul de ore, ci mentalitatea profesorilor, modul de stimulare pozitiva al acestora, in sensul cresterii salariilor celor ai caror elevi au luat note mari la evaluarile nationale, care au elevi care au luat rezultate bune la olimpiadele scolare, care au programe diverse cu elevii, care participa la activitati creative si asa mai departe.Si pentru ca traim intr-o tara unde directorul este primul care evalueaza, ar trebui un sistem de evaluare al profesorilor mai bine pus la punct si nu in ultimul rand o evaluare riguroasa pe linie pedagogica si psihologica.

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!