Desi
ordinul de ministru pentru modificarile majore din invatamant apare cu semnatura sa, ministrul Educatiei, sustine ca
proiectul este redactat din decembrie 2013, fara avizul si fara sustinerea sa.
"Nu sunt adeptul schimbarilor insuficient analizate, cu atat mai putin al celor care sa afecteze desfasurarea unui an scolar. Sistemul de invatamant trebuie sa fie predictibil, iar acesta este un principiu dupa care ma ghidez. Resping cu fermitate teza conform careia vor fi reduse peste 4.000 de posturi in invatamantul preuniversitar. Este falsa! Numai anul trecut au fost angajate 4.600 de noi persoane (personal didactic, auxiliar si nedidactic) cu circa 1.700 peste numarul initial de posturi aprobate", subliniaza Cimpeanu.
Potrivit ministrului Educatiei, sunt depasiri justificate in unele cazuri, dar sunt inregistrate ca depasiri din cauza metodologiei de normare a personalului didactic auxiliar si nedidactic neactualizata din 1998.
"Dupa intrarea in vigoare a Legii Educatiei Nationale nr. 1/ 2011 se impune modificarea sistemului de normare a personalului didactic auxiliar si nedidactic din invatamantul preuniversitar in vederea armonizarii acestuia cu noile prevederi legale, insa acest lucru va fi reglat fara bulversarea sistemului. Guvernul din care fac parte a tratat de fiecare data cu respect cadrele didactice si a sustinut educatia, venind in intampinarea nevoilor elevilor si profesorilor", a declarat ministrul Educatiei.
Sorin Cimpeanu ii asigura pe toti cei implicati in sistemul national de invatamant preuniversitar ca orice modificare va fi introdusa numai daca este absolut necesara si daca este ceruta de sistem.
"Orice demers de acest tip va avea si girul dialogului cu toti partenerii sociali. Dialogul social este un instrument eminamente necesar intr-un domeniu complex si vital precum educatia, iar Ministerul Educatiei va tine intotdeauna cont de acesta. Am retras proiectul/ documentul intern care a generat neintelegeri. Incepand de saptamana viitoare vom relua dialogul cu sindicatele, cu directorii de scoli, cu asociatiile profesionale si de elevi, pentru a gasi cele mai bune solutii, dar fara a afecta in vreun fel actualul status quo", a adaugat ministrul Educatiei.