Pe transe de medii, se inregistreaza urmatoarea situatie statistica:
- 22.422 de medii intre 5 si 5,99
- 19.109 medii intre 6 si 6,99
- 15.985 de medii intre 7 si 7,99
- 11.989 de medii intre 8 si 8,99
- 3.850 de medii intre 9 si 9,99
- 7 medii de 10
In ceea ce priveste rezultalele pe discipline, se constata ca procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenta - 90,71%) la proba de Limba si literatura romana, respectiv 32,60% (prezenta - 90,20%) la matematica. La proba de Limba si literatura materna, din 10.170 de elevi prezenti, circa 76% au reusit sa obtina note peste 5.
Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au inregistrat in Capitala - 60,57% (rata prezenta - 90,10%), urmata de Braila - 58,50% (rata prezenta - 76,61%) si Cluj - 55,33% (rata prezenta - 91,37%). Cele mai mici note s-au inregistrat, pe un fond de prezenta de aproximativ 90%, in judetele Vaslui - 31,22%, Tulcea - 32,67%, si Calarasi - 33,47%.
La nivel national, 73.342 de elevi (44,05%) au obtinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluarii Nationale.
Reamintim ca rolul acestor simulari, atat la Evaluarea Nationala, cat si la bacalaureat, este unul reglator, in sensul identificarii de catre elevi, profesori si parinti a nivelului real de pregatire atins pana la momentul testelor pentru ca, ulterior, sa se poata stabili planuri remediale individuale.
Astfel, Ministerul Educatiei solicita inspectoratelor scolare masuri remediale adecvate, in vederea unei mai bune pregatiri a elevilor din clasa a VIII-a. Dintre aceste masuri, enumeram:
Realizarea unei diagnoze clare a situatiei la nivelul fiecarui judet/ al fiecarei scoli;
Analiza, in cadrul sedintelor cu directorii, a rezultatelor obtinute de fiecare scoala, la simularea evaluarii nationale;
Elaborarea de catre fiecare scoala a graficului de pregatire a elevilor pentru examenul de evaluare nationala si monitorizarea actiunilor stabilite, de catre inspectoratul scolar;
Analiza rezultatelor in cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice si al consiliilor profesorale;
Implementarea unui program de pregatire suplimentara, in regim gratuit, in cadrul scolii, dupa orele de curs;
Personalizarea traseului de invatare pentru elevii cu probleme deosebite care au obtinut rezultate slabe la simularea evaluarii nationale;
Efectuarea temelor diferentiate pentru asigurarea individualizarii invatarii.
Ministerul Educatiei anunta inspectii scolare de specialitate la nivel national, care se vor desfasura pe toata perioada de dinaintea evaluarilor nationale si vor urmari aplicarea planurilor remediale la nivelul unitatilor de invatamant. Aceste inspectii vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS si de cei din inspectoratele scolare.
Pe de alta parte, Ministerul Educatiei a solicitat Institutului de Stiinte ale Educatiei o analiza riguroasa a rezultatelor obtinute la simularea evaluarii, astfel incat diagnoza rezultata la nivel national sa conduca la politici publice destinate imbunatatirii situatiei elevilor din invatamantul gimnazial.
Sursa:
Ministerul Educatiei
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Dumitru Alexandru 09 Mar. 2016 12:59:33
1.Important de știut este ponderea notelor mai mici de 3.2. Parlamentarii nu vorbesc despre dezastrul din învatamânt, deoarece acesta trebuia sa ajungã la un nivel atat de jalnic, încat, prin comparatie, ei sa se ridice cu o clasa mai sus decat marea majoritate a mediocritatilor. nationale