"Invatarea nu este despre competitie",
sustine Ong Ye, ministrul Educatiei din Singapore.
Cataloagele din Singapore nu mai arata "pozitia" elevului in clasa, in functie de note. Mai mult, elevii sunt lasati sa se concentreze pe procesul de invatare, pe propriul progres si sunt descurajati sa se compare intre ei.
Copiii de 6-8 ani nu au examene, iar profesorii ii evalueaza doar ca sa se asigure ca elevii au inteles ceea ce le-a fost predat.
Elevii din ani mai mari vor avea si ei mai putine examene, pentru a le ramane mai mult timp liber, precum si pentru a-i invata sa se acomodeze cu materii noi si sa le fie stimulat procesul de invatare pe cont propriu.
Ministerul Educatiei din Singapore considera ca centrarea invatamantului pe un sistem cu note, examene, evaluari, ierarhizari este excesiva si contraproductiva. Acesta considera ca elevii ajung sa invete pentru note, nu pentru acumulare de abilitati si informatii.
In momentul in care elevii vor dori sa invete pentru sine, acestia vor fi mult mai pregatiti pentru provocarile aparute in aceasta lume, mai este de parere ministrul care a decis sa renunte la ierarhizari.
Potrivit unui raport prezentat anul trecut World Economic Forum despre viitorul job-urilor, abilitatile de care vom avea nevoie la job in jurul anului 2022 vor fi altele decat cele dezvoltate in scoala, cum ar fi memorarea. "Creativitatea" si "capacitatea de a fi lider" vor avea o importanta tot mai mare.
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Anda Constantinescu 22 Oct. 2019 14:15:12
Ha, ha, ha!E tampenie sa lași pe seama conștiinței unor copii, faptul de a se desăvarși din punct de vedere științific și al culturii generale dobandite an scoli.
Adica numai cei care ar fi luat note de 8,9,10 vor anvața pentru ei, iar ceilalți vor trai antr-o lene absoluta.
Masuri idioate!
Vremuri apocaliptice!