Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sondaj. Cum este perceputa astazi scoala romaneasca?

de Laura Galescu la 22 Feb. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Sondaj. Cum este perceputa astazi scoala romaneasca?22Feb.2019

Scoala romaneasca este perceputa intr-o perspectiva sumbra de catre majoritatea respondentilor unui sondaj IRES, comandat de Uniunea Editorilor din Romania (UER), dat publicitatii joi, care remarca numeroasele schimbari la nivelul strategiei educatiei, lipsa de coerenta a programelor scolare si a dotarilor, birocratia ori materia incarcata.

Potrivit rezultatelor calitative ale studiului, exista multa birocratie, scolilor le lipsesc dotarile, mai ales celor din mediul rural, iar ceea ce se invata in scoala este mult prea teoretic si fara corespondenta pe piata muncii.
 
Nemultumirile intervievatilor fac referire si la calitatea ministrilor educatiei, la caracterul invechit al sistemului de invatamant (existenta inspectoratelor scolare, plafonarea unor profesori etc), dar si la probleme de comunicare dintre profesori si parinti.

Parintii intervievati reclama materia incarcata si volumul temelor pe care trebuie sa le rezolve copii, astfel ca acestora din urma nu le mai ramane suficient timp pentru joaca sau activitati extrascolare.
 
Conform sondajului, elevii din Romania sunt perceputi de catre profesorii intervievati ca fiind dezinteresati, dezorientati, oportunisti, stresati, mai pragmatici decat alte generatii, cu capacitate de concentrare scazuta, proactivi. Profesorii sunt caracterizati de catre parinti ca fiind implicati, devotati, insa unii dintre ei sunt prezentati in termeni putin favorabili, dascalii fiind criticati pentru dezinteresul fata de actul educational, iar metodele lor de predare sunt descrise ca fiind neatractive pentru elevi.
 
Potrivit studiului, responsabilitatea pentru starea actuala a invatamantului romanesc apartine: institutiilor, ministerului, inspectoratelor scolare, mass-media, societatii, programei scolare, dar si profesorilor si elevilor.
 
Respondentii recomanda mentinerea unui echilibru intre metodele clasice si cele moderne, astfel incat sa nu mai existe diferente majore intre scoli, dat fiind faptul ca nu toate beneficiaza de progresul tehnologic. Totodata, se recomanda ca, inainte de a se trece la adoptarea de noi tehnologii in scoli, sa se rezolve problemele de structura existente, modernizarea unor scoli, a salilor de sport, a laboratoarelor etc.
 
In schimb, potrivit rezultatelor cantitative ale studiului, 77% dintre respondenti au declarat ca au o parere buna si foarte buna despre scoala romaneasca, doar 18% afirmand ca au o parere proasta despre invatamantul din tara noastra. Totodata, gradul de multumire fata de scoala unde studiaza copilul este foarte ridicat: o cincime dintre respondenti - 21% - se declara foarte multumiti de unitatea de invatamant, 67% spun ca sunt multumiti, in timp ce doar 1 din 10 respondenti se declara nemultumit. Pe acest fond de multumire crescuta, indicatorul de recomandare a colii este unul ridicat, mai mult de 8 din 10 parinti declarand ca ar recomanda scoala unde invata copilul lor si altor parinti.
 
De asemenea, datele studiului releva faptul ca, desi rata de acces la internet la domiciliu in Romania este foarte ridicata (95% dintre participantii la studiu), rata de utilizare in scolile romanesti a noilor tehnologii dedicate procesului educational, conform datelor furnizate de catre parinti, este foarte scazuta, doar 10% dintre intervievati declarand ca in scoala in care invata copiii lor sunt utilizate manuale digitale si 15% ca sunt folosite platforme e-learning. O rata mult mai crescuta de utilizare in scoli o au computerele si internetul in general. De asemenea, 10% dintre respondenti au mentionat tableta, iar 10% au amintit cumulat: smartphone-ul, videoproiectorul sau tabla inteligenta. Doar unul din 5 respondenti crede ca ar fi bine pentru elevi ca manualele scolare sa fie in format digital, 67% dintre participantii la studiu ramanand atasati de formula manualelor in format tiparit.
 
Explicand diferenta dintre interpretarea calitativa si cea cantitativa datelor studiului, Iolanda Chioaru, presedinte al Asociatiei ARTE 21- Povestile lumii, a declarat ca "la cercetarea calitativa au participat cu preponderenta specialisti din domeniul educatiei". "Cercetarea cantitativa a fost facuta pe parinti. si atunci, presupun ca exista o diferenta intre opinia parintilor si opinia specialistilor din educatie", a declarat Chioaru, conform Agerpres.
 
UER a prezentat joi, rezultatele cercetarii sociologice care va fundamenta propunerea de politica publica alternativa elaborata in cadrul proiectului "EDU Digital - Propunere alternativa de politica publica pentru simplificarea cadrului legislativ in educatie".
 
Sondajul de opinie IRES, comandat de UER, a fost realizat in noiembrie 2018, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), pe un esantion national cu un volum total de 604 subiecti, cu o eroare teoretica de maxim plus/minus 4%, pentru un nivel de incredere de 95%. Sondajul a vizat publicul format din parinti cu copii de varsta scolara, barbati si femei, cu toate nivelurile de studii si de pregatire profesionala.

Studiul calitativ realizat de IRES a cuprins 7 focus grupuri (4 focus grupuri au avut parinsi cu copii de varsta scolara; 3 focus grupuri au avut ca participanti profesori din invatamantul preuniversitar) distribuite in 7 orase ale Romaniei: Bucuresti, Craiova, Constanta, Cluj-Napoca, Brasov, Timisoara si Iasi. Totodata, au fost realizate 12 interviuri semi-structurate cu stakeholderi din piata manualelor (cinci reprezentanti ai editurilor, patru autori de amnuale si soft-uri educationale, un inspector, un cercetator din cadrul Institutului de stiinte ale Educatiei, un director de scoala), avand ca tema perspectiva utilizarii manualului digital si a accesului operatorilor economici pe piata manualelor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.33 din 3 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!