Profesorii subliniaza si faptul ca realizarea raportelor le ocupa foarte mult timp, care ar putea fi folosit pentru a realiza activitati.
La finalul anului trecut, ministrul Educatiei afirma: "Sunt foarte multe hartii pe care le fac profesorii, e o lupta continua cu hartiile, fapt care pentru Ministerul Educatiei Nationale este o prioritate zero debirocratizarea sistemului de educatie. Plecand de la foarte multe hartii care sunt cerute, pe diverse canale, de diferite entitati, avem foarte multa risipa in sistem, iar managementul timpului pentru fiecare cadru didactic este afectat.
Fapt pentru care vom digitaliza foarte mult, gradatiile de merit si ele vor fi in format online, toate se vor scana, pe o platforma sigura, nu se va mai face acel dosar care se va plimba din scoala la inspectorat, tot ce inseamna act de inspectie se va digitaliza, cu exceptia inspectiei la clasa", a spus ministrul de atunci.
In realitate, insa, lucrurile nu s-au simplificat. Mai mult, in unele locuri s-a revenit si la condici suplimentare, in care cadrele didactice justifica, pe langa orele de predare, activitatea de pregatire a lectiilor. Dascalii trebuie sa justifice in condica suplimentara orele in care au facut: studiu individual, evaluarea unor teste sau redactarea subiectelor pentru teza.
De asemenea, directorii, responsabilii comisiilor metodice, ai cercurilor pedagogice si fiecare cadru didactic trebuie sa aiba portofolii cu documente pe arii tematice.
Mai multe organizatii afiliate la FSLI au venit chiar cu propuneri concrete in sensul debirocratizarii. Ca exemplu, ei solicita reducerea numarului de comisii din cadrul unitatilor de invatamant, afirmand ca la ora actuala exista un numar inutil de mare de comisii in unitatile scolare. Acestia au solicitat sa fie un numar limitat de comisii si s-a conturat ideea de a fi in scoli doar 7 comisii.
Profesorii afirma ca un sistem debirocratizat si descentralizat va duce la cresterea calitatii in invatamant si la usurarea muncii dascalilor in ceea ce priveste alcatuirea documentelor scolare. Ramane de vazut cand si in ce modalitate se va realiza debirocratizarea sistemului de invatamant.
Viorica F. 02 Oct. 2018 15:51:33
HAHAHAMaculatura a ajuns sa ne sufoce! Hartii infecte, inutile, contradictorii si tembele, incat nu mai ajungem la ore, la copii.
Parintii? Se plang ca profesorii au 3 luni vacanta, merita fix sistemul pe care il au.
Ministerul analfabetizarii comite aceste lucruri odioase, cu complicitatea ISJ-urilor si a directorilor cu vocatie de SLUGA!
Mi-e scarba de asemenea "invatamant".
Nicolae Capatana 05 Apr. 2018 09:08:08
Birocratizarea sistemului a fost introdusa, in toate timpurile si guvernarile, de nemernicii ajunsi pe cai diabolice, inclusiv politice, in sistem pentru ca sa-si justifice existenta, salariile, castigurile materiale si asa zisa pozitie pe scara ierarhica. Tragic este si faptul ca unii, parati inspector,i cer profesorilor materiale ample ce sunt apoi valorificate in tezele lor de doctorat. Astia nu sunt bineinteles plagiatori, sunt exploatatori si nu pot fi incadrati nici la pretindere de foloase necuvenite. Sa incerce un profesor sa nu faca ce i-a spus inspectorul ca vede el cum da de dracu'... Aproape toti cei din sistemul birocratic din invatamant sunt ... DOCTORI! Cand vor fi scosi astia din sistem birocratia "se va duce ca un fum"!!! Ne mai trebuie, la invatamant, un ministru, adevarat profesionist si cu dragoste fata de sistem care prin intermediul unor "sanitari ai padurii" sa actioneze ca un TEPES si gata...ADIO BIROCRATIE ca si alte multe rele din sistem acumulate in timp si amplificate de IDIOTI !!! Oare, cate generatii vor mai trece ???? Desteapta-te ... PROFESORE !!!Violeta Dobre 04 Apr. 2018 17:08:45
Debirocratizarea ar fi ceva benefic, doar ca ea trebuie privita si analizata din mult mai multe unghiuri si perspective, incepand cu invatamantul prescolar. Avem de intocmit o gramada de dosare inutile, de completat fel de fel de fise, pe care nu le citeste nimeni, asa cum este specificat si in acest articol. In ceea ce priveste numarul de comisii care isi desfasoara activitataea la nivelul unei scoli, mi se pare ca acesta a mai fost micsorat in urma cu ceva timp. Cu toate acestea, directoarea noastra, considerand ca nu obtine prea multe puncte la CV din functia de director, a decis ca, pe langa comisiile metodice care functioneaza de ani de zile la nivelul unitatii, trebuie sa instituim si catedre. Catedra s-a format doar la nivelul primar, are aceeasi componenta ca si comisia metodica 8 invatatoare si sef de catedra este doamna director, cu toate ca, dupa parerea mea, nu ar putea fi si director de scoala si sef de catedra in acelasi timp.In concluzie, comisiile de tot felul sunt facute pentru ca anumite persoane sa obtina un punctaj mai bun, chiar daca activitatea in sine nu s-a desfasurat.