Sorin Cimpeanu a mentionat ca prin evaluarea digitala, desfasurata acum doar in proiect pilot intr-un judet, au putut sa identifice aceste greseli tipice mult mai repede si ca de anul viitor se ia in calcul sustinerea digitala a acestor probe de evaluare.
”Am putut sa identificam aceste greseli tipice pentru a sti pe ce trebuie sa insistam. O sa recomandam profesorilor pe ce trebuie sa insistam, o sa avem o analiza, la nivel de judet si de scoala, cu frecventa acestor greseli dar toate aceste lucruri le vom putea face daca vom reusi sa extindem evaluarea digitala, la nivel national, anul viitor si avem in vedere si sustinerea digitala a acestor probe”, a spus ministrul Educatiei, precizand ca au putut avea multe elemente, datorita acestei evaluari digitale, citat de
news.ro.
Sorin Cimpeanu a precizat ca exista si un chestonar de satisfactie, care a fost adresat cadrelor didactice, ”pentru a afla ce trebuie imbunatatit in organizarea acestui proces de evaluare digitala”.
”Avem si situatia, nu o sa o facem publica dar o avem si va asigur ca vom lua masurile care se cuvin pentru acei colegi care nu au acordat un punctaj corect, la intrebarile de tip grila, in mod repetat, pentru ca am identificat cazuri de colegi care in mod repetat au apreciat gresit partea de grila, unde nu exista niciun fel de scuza, iar acest lucru se vede”, a declarat Cimpeanu.
Sorin Cimpeanu, despre avantajele evaluarii digitale
El a aratat ca ”avantajele evaluarii digitale sunt ca vezi toate aceste lucruri in timp real, in detaliu, si ai posibilitatea sa intervii.
”Un alt avantaj, mai putin important dar conteaza, este poti sa incepi evaluarea imediat dupa terminarea examenului, din orice parte a tarii”, a mai spus ministrul, aratand ca sunt foarte multe avantaje ale evaluarii digitale, inclusiv eliminarea riscului legat de transportul lucrarilor dintr-un judet in altul.
”Imi place sa cred ca in acest fel am reusit sa clarific pozitia mea, a celui care a spus ca partea de predare online este o catastrofa educationala, atunci cand sistemul de educatie nu este pregatit si am spus ca niciun sistem de educatie din aceasta lume nu a fost pregatit pentru a trece integral in online, dar, pe de alta parte, cred ca am reusit sa demonstrez si sustinerea Ministerului Educatiei pentru introducerea digitalului in scoli”, a mai spus ministrul.
Cele mai multe medii peste 5 din ultimii ani, la Evaluarea Nationala 2022
Sorin Cimpeanu, a declarat, in ziua afisarii rezultatelor de la Evaluarea Nationala 2022 la clasa a VIII-a, ca
mediile peste 5 obtinute de candidatii care au sustinut examenul au atins un maxim absolut in raport cu ultimii 10 ani. In judetele Cluj, Braila si municipiul Bucuresti se regasesc cele mai multe medii peste 5 la Evaluarea Nationala, in vreme ce judetul Teleorman se afla la coada clasamentului.
"La modul general, Evaluarea Nationala a fost organizata anul acesta mai bine. Mult mai bine decat anul trecut. Le multumesc presedintilor de comisii pentru ca au fost mai putine incidente. Prezenta: 155.561 de candidati inscrisi. Este un numar mai mare decat numarul candidaților înscriși decât în anii 2016, 2017, 2018, 2019 și 2021. Cu 24.000 mai mare decât numărul candidaților înscriși anul trecut. Am avut cu 25.000 mai mulți candidați prezenți decât anul trecut. Procentual, avem o prezenta de 95,5% in raport cu cei inscrisi. Numarul mediilor peste 5 este la un maxim absolut in raport cu ultimii 10 ani: 82,3%", a spus Sorin Cimpeanu.
La Limba romana, note peste 5 - 85,9%, respectiv 127.920 de elevi, faţă de 84% anul trecut, un plus de aproape 2%.
La Matematica, note peste 5 - 77,5%, mai exact 115,126 de elevi, a mai spus ministrul, arătând că anul trecut, doar 83.000 de elevi au obţinut note peste 5.
In toate judetele din tara media peste 5 la Evaluarea Nationala a fost in proportie de peste 70%. Cea mai mica pondere o are judetul Teleorman, cu 71,8%. Cea mai mare pondere se regaseste in Cluj, Bucuresti si Braila.