Ghid de evacuare a scolilor in cazul unor situatii de urgenta

De Ion Andreea
la 04 Nov. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghid de evacuare a scolilor in cazul unor situatii de urgenta04Nov.2015

Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB) a publicat un ghid de organizare si desfasurare a evacuarii din constructii cu destinatia de unitati de invatamant in cazul manifestarii unei situatii de urgenta generate de producerea unui incendiu sau a unui seism.

Ghidul ISMB arata care sunt locurile de evacure pentru unitatile de invatamant, locurile de adunare pentru elevi si personal si principalele reguli care trebuie respectate in situatii de urgenta.

Potrivit documentului, toti conducatorii unitatilor de invatamant sunt principalii responsabili pentru sanatatea si siguranta prescolarilor, elevilor si studentilor inclusiv a celor cu dizabilitati si/sau cei cu handicap locomotor (nedeplasabili), a personalului didactic, nondidactic si auxiliar din cadrul unitatilor de invatamant in timpul unei situatii de urgenta.

Actiuni privind asigurarea conditiilor de evacuare a utilizatorilor derulate anterior manifestarii situatiei de urgenta generata de producerea unui incendiu
Tot personalul angajat, respectiv personalul didactic, nondidactic si auxiliar din cadrul unitatilor de invatamant trebuie instruit cu privire la modul corect de comportare in cazul producerii unui incendiu (de ex: sa se deplaseze cat mai aproape de podea in incaperile cu fum; semnificatia usilor inchise ca protectie contra propagarii fumului si caldurii; stingerea focului de pe hainele incendiate cu o alta haina sau prin rostogolire pe podea, interzicerea utilizarii liftului in caz de incendiu).

Conducerea unitatii de invatamant are obligatia de a stabili, pentru fiecare nivel al cladirii, o persoana responsabila cu verificarea evacuarii tuturor persoanelor din toate spatiile aferente nivelului respectiv.

Numarul unic de urgenta 112 trebuie obligatoriu afisat in locuri vizibile din incinta unitatii de invatamant.

Sistemul de alarmare in caz de incendiu trebuie sa fie functional. Pentru a fi siguri ca se poate face alarmarea, se recomanda pregatirea si a altor echipamente de alarmare de rezerva (de exemplu: clopotel, megafon, etc.).

Semnalul de alarmare/evacuare stabilit de conducerea unitatii de invatamant  trebuie cunoscut de toti utilizatorii cladirii (cadrele didactice, elevii, personalul auxiliar si persoanele care insotesc si sprijina prescolarii, elevii si studentii inclusiv a celor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor-nedeplasabili).

Planurile de evacuare in caz de incendiu trebuie intocmite pe baza schitei nivelului, pe acestea trebuie marcate cu culoare verde traseele de evacuare prin usi, coridoare si case de scari sau scari exterioare. Planurile trebuie afisate pe fiecare nivel pe caile de acces si in locurile vizibile, astfel incat traseele de evacuare sa poata fi cunoscute de catre toate persoanele din cadrul unitatii de invatamant.

Caile de evacuare in caz de incendiu din unitatea de invatamant trebuie marcate cu indicatoare standardizate, conform reglementarilor tehnice specifice, astfel incat traseele acestora sa fie recunoscute cu usurinta, atat ziua cat si noaptea, de persoanele care le utilizeaza in situatii de urgenta.

Instalatia electrica pentru iluminatul de securitate pentru evacuare in caz de incendiu trebuie sa fie functionala si sa fie prevazuta cu a doua sursa de energie, potrivit reglementarilor tehnice.

Caile de evacuare si salvare din unitatea de invatamant (coridoare, scari, iesiri) care conduc spre locul de adunare stabilit trebuie sa fie permanent utilizabile, iar latimea acestora nu trebuie ingustata prin amplasarea de automate pentru sucuri, dulapuri, ghivece cu flori, mobilier sau alte elemente care pot crea dificultati la evacuarea persoanelor.

Locurile de adunare stabilite de conducerea unitatii de invatamant trebuie sa fie amplasate intr-o zona sigura, la distante de siguranta fata de eventuale surse de pericol si astfel incat sa nu ingreuneze accesul si interventia fortelor de interventie sosite la fata locului.

Prescolarii si elevii cu handicap locomotor (nedeplasabili) trebuie sa invete obligatoriu in sali de clasa situate la parter, lipsite de obstacole.  Daca acest lucru nu este realizabil, se vor alege pentru acesti elevi clasele din care calea de evacuare pana in exterior este cea mai scurta.
Prescolarii, elevii si studentii cu dizabilitati si/sau cei cu handicap locomotor (nedeplasabili) trebuie sa fie supravegheati de un insotitor si/sau de personalul nominalizat prin decizie a conducatorului unitatii de invatamant.

Pentru accesul si evacuarea prescolarilor, elevilor si studentilor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili), precum si ale altor categorii de persoane care nu se pot evacua singure in caz de incendiu, trebuie adoptate solutii si masuri adecvate, cu respectarea reglementarilor tehnice specifice, respectiv amenajarea unor rampe la parterul unitatii de invatamant, in zona de iesire din cladire. Aceste rampe trebuie sa fie functionale astfel incat sa poata fi asigurata in permanenta evacuarea in siguranta a persoanelor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabile).

Actiuni privind modul de desfasurare a activitatilor de evacuare pe timpul manifestarii situatiei de urgenta generata de producerea unui incendiu

Incendiu intr-o cladire a unitatii de invatamant:

Persoana care va observa incendiul va apela imediat 112 si va anunta incidentul. In situatia in care persoana care va observa incendiul este un copil, acesta va anunta primul adult pe care-l intalneste despre eveniment.
Personalul desemnat prin decizie a conducatorului unitatii de invatamant va actiona alarma de incendiu a scolii. In cazul in care nu exista sistem de alarma la incendiu, semnalul de alarmare stabilit de conducerea unitatii de invatamant va fi distinct, altul decat cel care anunta recreatia (ex: un sunet  lung cu durata de 30-60 secunde), semnificatia acestuia va fi afisata langa planurile de evacuare in caz de incendiu si obligatoriu va fi dublat de voce (ex: Alarma, Evacuarea!).

Se vor inchide toate ferestrele incaperilor.
Evacuarea in exteriorul cladirii a tuturor utilizatorilor se va face conform planurilor de evacuare intocmite la nivelul unitatii de invatamant.
Persoanele care vor fi evacuate primele din unitatea de invatamant si care invata obligatoriu la parter sunt prescolarii si elevii cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili), care vor fi sprijiniti de personalul nominalizat prin decizie a conducatorului unitatii de invatamant.

Cadrele didactice care au in clasa prescolari, elevi sau studenti cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili) verifica daca personalul nominalizat are grija de acestia si ii evacueaza.

Prescolarii, elevii sau studentii parasesc cladirea sub supravegherea si indrumarea cadrului didactic, care se va pozitiona astfel incat sa poata observa cu usurinta actiunea de evacuare, inchizand usa incaperii. Acestia il vor urma pana pe locul de adunare dinainte stabilit si marcat corespunzator pentru fiecare clasa, unde se va face de urgenta prezenta.

Personalul responsabil cu verificarea evacuarii tuturor persoanelor (cadrele didactice care nu sunt la ora, personalul nedidactic si auxiliar etc.) va verifica toate spatiile aferente fiecarui nivel al cladirii respective (birouri, grupuri sanitare, laboratoare, etc.) pentru a se asigura ca nu au ramas persoane in respectivele locatii si ca toti prescolarii, elevii sau studentii au parasit incaperile si anunta rezultatul directorului unitatii de invatamant sau, in lipsa acestuia, cadrului tehnic p.s.i./personalului de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Pe locul de adunare, prescolarii, elevii sau studentii vor adopta o formatie, dupa cum sunt dispusi in banci in sala de clasa. Intre fiecare clasa se va mentine un interval minim pentru a permite fiecarui cadru didactic sa-i poata supraveghea permanent si sa observe in timp scurt lipsa vreunuia.

Cadrul didactic face prezenta tuturor prescolarilor, elevilor sau studentilor, inclusiv a celor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili) care sunt insotiti de persoanele nominalizate prin decizie scrisa sa-i ajute si sa le asigure evacuarea in siguranta si anunta rezultatul conducatorului unitatii de invatamant sau, in lipsa acestuia, cadrului tehnic p.s.i./personalului de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Se deschid portile de acces in institutie si se elibereaza caile de circulatie si acces pentru autospecialele de interventie ale fortelor specializate. Se intra in cladire doar dupa interventia si cu acordul serviciilor de urgenta profesioniste. In cazul in care incendiul este de mica amploare se va actiona cu mijloacele de prima interventie din dotare (stingatoare).

Incendiu in apropierea unitatii de invatamant:

Persoana care va observa incendiul va apela imediat 112 si va anunta incidentul. In situatia in care persoana care va observa incendiul este un copil, acesta va anunta primul adult pe care-l intalneste despre eveniment.

Daca exista pericolul propagarii incendiului catre unitatea de invatamant, se vor evacua toti prescolariii, elevii si studentii inclusiv a celor cu dizabilitati si/sau cei cu handicap locomotor (nedeplasabili) si intreg personalul in exteriorul cadirii, conform planurilor de evacuare intocmite la nivelul unitatii de invatamant.

Actiuni derulate anterior manifestarii situatiei de urgenta generata de producerea unui seism
Tot personalul angajat, respectiv personalul didactic, nondidactic si auxiliar din cadrul unitatilor de invatamant trebuie instruit cu privire la modul corect de comportare in cazul producerii unui seism (de ex: ramanerea in salile de clasa si incaperi pana la incetarea seismului, interzicerea utilizarii liftului si scarilor  in caz de cutremur etc).

Prescolarii si elevii cu dizabilitati si/sau cei cu handicap locomotor (nedeplasabili) trebuie sa invete obligatoriu in sali de clasa situate la parter, lipsite de obstacole.  Daca acest lucru nu este realizabil, se vor alege pentru acestia clasele din care calea de evacuare pana in exterior este cea mai scurta.

Prescolarii, elevii si studentii cu dizabilitati si/sau cei cu handicap locomotor (nedeplasabili) trebuie sa fie supravegheati de un insotitor si/sau de personalul nominalizat prin decizie scrisa a conducatorului unitatii de invatamant. Insotitorii persoanelor cu dizabilitati nominalizati pentru supravegherea prescolarilor, elevilor sau studentilor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili) trebuie sa cunoasca materialele si echipamentele speciale din dotarea acestora, precum si din dotarea unitatilor de invatamant.
In fiecare cladire din cadrul unitatilor de invatamant trebuie sa existe cadre didactice instruite, desemnate prin deciz
ie scrisa a conducatorilor unitatilor de invatamant, ca responsabili cu activitatea de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta sau persoane specializate care sa acorde consiliere psihologica (sa linisteasca prescolarii, elevii sau studentii, sa-i calmeze), in cazul producerii unei situatii de urgenta.

Traseele de evacuare trebuie marcate cu indicatoare de informare spre iesire, astfel incat acestea sa fie recunoscute cu usurinta, atat ziua cat si noaptea, de catre toate persoanele din cadrul unitatii de invatamant care le utilizeaza in situatii de urgenta.

Locul de adunare va fi stabilit la o distanta de minimum 15 m de cladire, dar nu mai putin de 1/3 din inaltimea celei mai inalte cladiri aflate in apropierea acesteia.

Pentru accesul si evacuarea prescolarilor, elevilor si studentilor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili), precum si ale altor categorii de persoane care nu se pot evacua singure, trebuie adoptate solutii si masuri adecvate, cu respectarea reglementarilor tehnice specifice, respectiv amenajarea unor rampe la parterul unitatii de invatamant, in zona de iesire din cladire. Aceste rampe trebuie sa fie functionale astfel incat sa poata fi asigurata in permanenta evacuarea in siguranta a persoanelor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabile).

La nivelul oricarei unitati de invatamant conducatorul acesteia trebuie sa stabileasca, prin decizie scrisa, personalul component al echipei responsabile cu evacuarea.
 
Actiuni derulate pe timpul manifestarii situatiei de urgenta generata de producerea unui seism
In cazul unitatilor de invatamant seismele pot aparea pe timpul orelor de curs, cand utilizatorii se afla in interiorul cladirilor sau in pauze, cand prescolarii, elevii sau studentii si personalul angajat pot fi in exteriorul acestora.

Modul de actiune in cazul unui seism care se produce in timpul orelor de curs (in interiorul cladirilor):
- Pastrati-va calmul! Panica poate produce victime!
- Cadrele didactice trebuie sa linisteasca prescolarii, elevii sau studentii.
- Mesajul cheie intr-o situatie de urgenta generata de producerea unui seism: Fiti calmi, nu parasiti clasa/incaperea !
- Toate persoanele din cladire trebuie sa se protejeze, prescolarii, elevii sau studentii sub bancute (mese), tinandu-se cu mainile de picioarele acestora, sub o grinda de rezistenta sau langa un stalp de rezistenta/perete interior de rezistenta (ghemuiti) iar cadrul didactic sub catedra sau sub tocul usii (preferabil-pentru a putea tine sub observatie prescolarii/elevii din clasa in timpul seismului), cu usa intredeschisa, pentru a mentine libera calea de evacuare.
- Personalul nominalizat, prin decizie scrisa, din cadrul unitatii de invatamant trebuie sa aiba grija de persoanele cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabile), protejandu-le sub o grinda sau langa un stalp de rezistenta
- Toate persoanele din cladire, inclusiv cele cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabile) numara de la 1 la 60 pentru a avea o perceptie reala asupra timpului.
- Nimeni nu sta langa obiecte grele amplasate pe pereti, respectiv table de scris, tablouri, ghivece cu flori etc.
- Nimeni nu ramane langa ferestre deoarece geamurile se pot sparge in timpul cutremurului.
- Materialele si echipamentele speciale (masute si scaune) destinate elevilor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabile) se blocheaza de catre persoana insotitoare a acestora.
- Sub nicio forma nu se vor parcurge scarile in timpul producerii unui seism. De asemenea, este interzisa utilizarea lifturilor.
- Dupa seism personalul din cadrul unitatii de invatamant va verifica daca exista raniti, precum si siguranta incaperilor si cailor de evacuare din componenta cladirii.

Modul de actiune in cazul unui seism care se produce in timpul orelor de curs (in exteriorul cladirilor):

Evitati zonele in care ar putea cadea obiecte de la inaltime, cum ar fi acoperisuri, copaci, cabluri electrice, sau cladiri.
Asezati-va la pamant, acoperiti capul cu mainile, numarati de la 1 la 60 pentru a avea o perceptie reala asupra timpului si asteptati incetarea  seismului.
Nu intrati in cladiri decat dupa ce acestea au fost verificate si vi s-a comunicat ca sunt sigure.

Actiuni derulate dupa manifestarea situatiei de urgenta generata de producerea unui seism
Este obligatoriu sa se astepte incetarea seismului si sa se evite panica iar la derularea actiunilor de evacuare se va tine cont de caracteristicile cladirii. Dupa terminarea seismului nu se paraseste imediat sala de clasa ci se asteapta semnalul de alarmare/evacuare stabilit de conducerea unitatii de invatamant.
Dupa terminarea seismului, personalul nominalizat in echipa responsabila cu evacuarea si profesorul de serviciu vor verifica starea traseelor de evacuare (scari interioare, holuri, coridoare, usi, iesiri etc.), iar in cazul in care acestea sunt libere, neblocate, vor da semnalul de alarmare/evacuare stabilit de conducerea unitatii de invatamant.

Cadrele didactice care au in clasa prescolari, elevi sau studenti cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili) verifica daca personalul nominalizat prin decizie scrisa a conducatorului unitatii de invatamant are grija de acestia si ii pregateste pentru evacuare.
Persoanele care vor iesi primele din cladire sunt cadrele didactice si prescolarii, elevii sau studentii din salile de clasa amplasate la parter, in ordinea apropierii salilor fata de iesiri, urmand etajul 1, etajul 2, etc.

Prescolarii, elevii sau studentii cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili) vor fi sprijiniti de personalul nominalizat, prin decizie scrisa, din cadrul unitatii de invatamant cu atributii sa-i evacueze.
Cadrele didactice coordoneaza activitatea fiecarei clase, avand grija ca toti prescolarii, elevii sau studentii sa paraseasca in ordine (in sir de cate o persoana, randul I de banci, randul II de banci, etc.) sala de clasa, imbracati si cu ghiozdanul/mapa deasupra capului. Se va evita aglomerarea holurilor, in special a scarilor si se va circula, pe cat posibil, pe langa peretii ce nu au ferestre (de preferat).
Pentru protectia personala, cadrele didactice vor folosi catalogul sau o carte mai groasa, obiect pe care il vor plasa deasupra capului. Ghiozdanele/mapele, catalogul sau o carte groasa se vor mentine deasupra capului de prescolarii, elevii sau studentii si cadrele didactice, de la iesirea din clasa, pana la locul de adunare.

Cadrele didactice, prescolarii, elevii sau studentii si personalul auxiliar ies din cladire in sir de cate o persoana folosind toate traseele stabilite ca sigure in urma verificarii integritatii acestora spre locul de adunare stabilit. Locul de adunare se amplaseaza la peste 2/3 din inaltimea celei mai inalte cladiri din jur.

Pe locul de adunare, prescolarii, elevii sau studentii vor adopta o formatie, dupa cum sunt dispusi in banci in sala de clasa. Intre fiecare clasa se va mentine un interval minim pentru a permite fiecarui cadru didactic sa-i poata supraveghea permanent si sa observe in timp scurt lipsa vreunuia.

Cadrul didactic face prezenta tuturor prescolarilor, elevilor sau studentilor, inclusiv a celor cu dizabilitati si/sau cu handicap locomotor (nedeplasabili) care sunt insotiti de persoanele nominalizate sa-i ajute si sa le asigure evacuarea in siguranta si anunta rezultatul conducatorului unitatii de invatamant sau, in lipsa acestuia, persoanei desemnate sa indeplineasca atributii in domeniul situatiilor de urgenta.

In situatia in care exista persoane care, datorita afectarii constructiei in urma producerii seismului (scari rupte, prabusite, pereti cazuti etc.), au ramas blocate in diverse spatii, acestea vor folosi mijloace acustice (batai in corpuri metalice/pereti sau alte obiecte dure, strigate de ajutor etc.) pentru a fi auzite de personalul responsabil cu evacuarea si/sau salvatorii din cadrul serviciilor profesioniste pentru situatii de urgenta.

Descarcati ghidul ISMB privind evacuarea scolilor in situatii de urgenta de aici.


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

evacuare situatii de urgenta evacuare scoli conditii evacuare scoli


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//
iunie
ianuarie
februarie
martie
aprilie
mai
iunie
iulie
august
septembrie
octombrie
noiembrie
decembrie
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
DLMMJVS
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
00:00
00:01
00:02
00:03
00:04
00:05
00:06
00:07
00:08
00:09
00:10
00:11
00:12
00:13
00:14
00:15
00:16
00:17
00:18
00:19
00:20
00:21
00:22
00:23
00:24
00:25
00:26
00:27
00:28
00:29
00:30
00:31
00:32
00:33
00:34
00:35
00:36
00:37
00:38
00:39
00:40
00:41
00:42
00:43
00:44
00:45
00:46
00:47
00:48
00:49
00:50
00:51
00:52
00:53
00:54
00:55
00:56
00:57
00:58
00:59
01:00
01:01
01:02
01:03
01:04
01:05
01:06
01:07
01:08
01:09
01:10
01:11
01:12
01:13
01:14
01:15
01:16
01:17
01:18
01:19
01:20
01:21
01:22
01:23
01:24
01:25
01:26
01:27
01:28
01:29
01:30
01:31
01:32
01:33
01:34
01:35
01:36
01:37
01:38
01:39
01:40
01:41
01:42
01:43
01:44
01:45
01:46
01:47
01:48
01:49
01:50
01:51
01:52
01:53
01:54
01:55
01:56
01:57
01:58
01:59
02:00
02:01
02:02
02:03
02:04
02:05
02:06
02:07
02:08
02:09
02:10
02:11
02:12
02:13
02:14
02:15
02:16
02:17
02:18
02:19
02:20
02:21
02:22
02:23
02:24
02:25
02:26
02:27
02:28
02:29
02:30
02:31
02:32
02:33
02:34
02:35
02:36
02:37
02:38
02:39
02:40
02:41
02:42
02:43
02:44
02:45
02:46
02:47
02:48
02:49
02:50
02:51
02:52
02:53
02:54
02:55
02:56
02:57
02:58
02:59
03:00
03:01
03:02
03:03
03:04
03:05
03:06
03:07
03:08
03:09
03:10
03:11
03:12
03:13
03:14
03:15
03:16
03:17
03:18
03:19
03:20
03:21
03:22
03:23
03:24
03:25
03:26
03:27
03:28
03:29
03:30
03:31
03:32
03:33
03:34
03:35
03:36
03:37
03:38
03:39
03:40
03:41
03:42
03:43
03:44
03:45
03:46
03:47
03:48
03:49
03:50
03:51
03:52
03:53
03:54
03:55
03:56
03:57
03:58
03:59
04:00
04:01
04:02
04:03
04:04
04:05
04:06
04:07
04:08
04:09
04:10
04:11
04:12
04:13
04:14
04:15
04:16
04:17
04:18
04:19
04:20
04:21
04:22
04:23
04:24
04:25
04:26
04:27
04:28
04:29
04:30
04:31
04:32
04:33
04:34
04:35
04:36
04:37
04:38
04:39
04:40
04:41
04:42
04:43
04:44
04:45
04:46
04:47
04:48
04:49
04:50
04:51
04:52
04:53
04:54
04:55
04:56
04:57
04:58
04:59
05:00
05:01
05:02
05:03
05:04
05:05
05:06
05:07
05:08
05:09
05:10
05:11
05:12
05:13
05:14
05:15
05:16
05:17
05:18
05:19
05:20
05:21
05:22
05:23
05:24
05:25
05:26
05:27
05:28
05:29
05:30
05:31
05:32
05:33
05:34
05:35
05:36
05:37
05:38
05:39
05:40
05:41
05:42
05:43
05:44
05:45
05:46
05:47
05:48
05:49
05:50
05:51
05:52
05:53
05:54
05:55
05:56
05:57
05:58
05:59
06:00
06:01
06:02
06:03
06:04
06:05
06:06
06:07
06:08
06:09
06:10
06:11
06:12
06:13
06:14
06:15
06:16
06:17
06:18
06:19
06:20
06:21
06:22
06:23
06:24
06:25
06:26
06:27
06:28
06:29
06:30
06:31
06:32
06:33
06:34
06:35
06:36
06:37
06:38
06:39
06:40
06:41
06:42
06:43
06:44
06:45
06:46
06:47
06:48
06:49
06:50
06:51
06:52
06:53
06:54
06:55
06:56
06:57
06:58
06:59
07:00
07:01
07:02
07:03
07:04
07:05
07:06
07:07
07:08
07:09
07:10
07:11
07:12
07:13
07:14
07:15
07:16
07:17
07:18
07:19
07:20
07:21
07:22
07:23
07:24
07:25
07:26
07:27
07:28
07:29
07:30
07:31
07:32
07:33
07:34
07:35
07:36
07:37
07:38
07:39
07:40
07:41
07:42
07:43
07:44
07:45
07:46
07:47
07:48
07:49
07:50
07:51
07:52
07:53
07:54
07:55
07:56
07:57
07:58
07:59
08:00
08:01
08:02
08:03
08:04
08:05
08:06
08:07
08:08
08:09
08:10
08:11
08:12
08:13
08:14
08:15
08:16
08:17
08:18
08:19
08:20
08:21
08:22
08:23
08:24
08:25
08:26
08:27
08:28
08:29
08:30
08:31
08:32
08:33
08:34
08:35
08:36
08:37
08:38
08:39
08:40
08:41
08:42
08:43
08:44
08:45
08:46
08:47
08:48
08:49
08:50
08:51
08:52
08:53
08:54
08:55
08:56
08:57
08:58
08:59
09:00
09:01
09:02
09:03
09:04
09:05
09:06
09:07
09:08
09:09
09:10
09:11
09:12
09:13
09:14
09:15
09:16
09:17
09:18
09:19
09:20
09:21
09:22
09:23
09:24
09:25
09:26
09:27
09:28
09:29
09:30
09:31
09:32
09:33
09:34
09:35
09:36
09:37
09:38
09:39
09:40
09:41
09:42
09:43
09:44
09:45
09:46
09:47
09:48
09:49
09:50
09:51
09:52
09:53
09:54
09:55
09:56
09:57
09:58
09:59
10:00
10:01
10:02
10:03
10:04
10:05
10:06
10:07
10:08
10:09
10:10
10:11
10:12
10:13
10:14
10:15
10:16
10:17
10:18
10:19
10:20
10:21
10:22
10:23
10:24
10:25
10:26
10:27
10:28
10:29
10:30
10:31
10:32
10:33
10:34
10:35
10:36
10:37
10:38
10:39
10:40
10:41
10:42
10:43
10:44
10:45
10:46
10:47
10:48
10:49
10:50
10:51
10:52
10:53
10:54
10:55
10:56
10:57
10:58
10:59
11:00
11:01
11:02
11:03
11:04
11:05
11:06
11:07
11:08
11:09
11:10
11:11
11:12
11:13
11:14
11:15
11:16
11:17
11:18
11:19
11:20
11:21
11:22
11:23
11:24
11:25
11:26
11:27
11:28
11:29
11:30
11:31
11:32
11:33
11:34
11:35
11:36
11:37
11:38
11:39
11:40
11:41
11:42
11:43
11:44
11:45
11:46
11:47
11:48
11:49
11:50
11:51
11:52
11:53
11:54
11:55
11:56
11:57
11:58
11:59
12:00
12:01
12:02
12:03
12:04
12:05
12:06
12:07
12:08
12:09
12:10
12:11
12:12
12:13
12:14
12:15
12:16
12:17
12:18
12:19
12:20
12:21
12:22
12:23
12:24
12:25
12:26
12:27
12:28
12:29
12:30
12:31
12:32
12:33
12:34
12:35
12:36
12:37
12:38
12:39
12:40
12:41
12:42
12:43
12:44
12:45
12:46
12:47
12:48
12:49
12:50
12:51
12:52
12:53
12:54
12:55
12:56
12:57
12:58
12:59
13:00
13:01
13:02
13:03
13:04
13:05
13:06
13:07
13:08
13:09
13:10
13:11
13:12
13:13
13:14
13:15
13:16
13:17
13:18
13:19
13:20
13:21
13:22
13:23
13:24
13:25
13:26
13:27
13:28
13:29
13:30
13:31
13:32
13:33
13:34
13:35
13:36
13:37
13:38
13:39
13:40
13:41
13:42
13:43
13:44
13:45
13:46
13:47
13:48
13:49
13:50
13:51
13:52
13:53
13:54
13:55
13:56
13:57
13:58
13:59
14:00
14:01
14:02
14:03
14:04
14:05
14:06
14:07
14:08
14:09
14:10
14:11
14:12
14:13
14:14
14:15
14:16
14:17
14:18
14:19
14:20
14:21
14:22
14:23
14:24
14:25
14:26
14:27
14:28
14:29
14:30
14:31
14:32
14:33
14:34
14:35
14:36
14:37
14:38
14:39
14:40
14:41
14:42
14:43
14:44
14:45
14:46
14:47
14:48
14:49
14:50
14:51
14:52
14:53
14:54
14:55
14:56
14:57
14:58
14:59
15:00
15:01
15:02
15:03
15:04
15:05
15:06
15:07
15:08
15:09
15:10
15:11
15:12
15:13
15:14
15:15
15:16
15:17
15:18
15:19
15:20
15:21
15:22
15:23
15:24
15:25
15:26
15:27
15:28
15:29
15:30
15:31
15:32
15:33
15:34
15:35
15:36
15:37
15:38
15:39
15:40
15:41
15:42
15:43
15:44
15:45
15:46
15:47
15:48
15:49
15:50
15:51
15:52
15:53
15:54
15:55
15:56
15:57
15:58
15:59
16:00
16:01
16:02
16:03
16:04
16:05
16:06
16:07
16:08
16:09
16:10
16:11
16:12
16:13
16:14
16:15
16:16
16:17
16:18
16:19
16:20
16:21
16:22
16:23
16:24
16:25
16:26
16:27
16:28
16:29
16:30
16:31
16:32
16:33
16:34
16:35
16:36
16:37
16:38
16:39
16:40
16:41
16:42
16:43
16:44
16:45
16:46
16:47
16:48
16:49
16:50
16:51
16:52
16:53
16:54
16:55
16:56
16:57
16:58
16:59
17:00
17:01
17:02
17:03
17:04
17:05
17:06
17:07
17:08
17:09
17:10
17:11
17:12
17:13
17:14
17:15
17:16
17:17
17:18
17:19
17:20
17:21
17:22
17:23
17:24
17:25
17:26
17:27
17:28
17:29
17:30
17:31
17:32
17:33
17:34
17:35
17:36
17:37
17:38
17:39
17:40
17:41
17:42
17:43
17:44
17:45
17:46
17:47
17:48
17:49
17:50
17:51
17:52
17:53
17:54
17:55
17:56
17:57
17:58
17:59
18:00
18:01
18:02
18:03
18:04
18:05
18:06
18:07
18:08
18:09
18:10
18:11
18:12
18:13
18:14
18:15
18:16
18:17
18:18
18:19
18:20
18:21
18:22
18:23
18:24
18:25
18:26
18:27
18:28
18:29
18:30
18:31
18:32
18:33
18:34
18:35
18:36
18:37
18:38
18:39
18:40
18:41
18:42
18:43
18:44
18:45
18:46
18:47
18:48
18:49
18:50
18:51
18:52
18:53
18:54
18:55
18:56
18:57
18:58
18:59
19:00
19:01
19:02
19:03
19:04
19:05
19:06
19:07
19:08
19:09
19:10
19:11
19:12
19:13
19:14
19:15
19:16
19:17
19:18
19:19
19:20
19:21
19:22
19:23
19:24
19:25
19:26
19:27
19:28
19:29
19:30
19:31
19:32
19:33
19:34
19:35
19:36
19:37
19:38
19:39
19:40
19:41
19:42
19:43
19:44
19:45
19:46
19:47
19:48
19:49
19:50
19:51
19:52
19:53
19:54
19:55
19:56
19:57
19:58
19:59
20:00
20:01
20:02
20:03
20:04
20:05
20:06
20:07
20:08
20:09
20:10
20:11
20:12
20:13
20:14
20:15
20:16
20:17
20:18
20:19
20:20
20:21
20:22
20:23
20:24
20:25
20:26
20:27
20:28
20:29
20:30
20:31
20:32
20:33
20:34
20:35
20:36
20:37
20:38
20:39
20:40
20:41
20:42
20:43
20:44
20:45
20:46
20:47
20:48
20:49
20:50
20:51
20:52
20:53
20:54
20:55
20:56
20:57
20:58
20:59
21:00
21:01
21:02
21:03
21:04
21:05
21:06
21:07
21:08
21:09
21:10
21:11
21:12
21:13
21:14
21:15
21:16
21:17
21:18
21:19
21:20
21:21
21:22
21:23
21:24
21:25
21:26
21:27
21:28
21:29
21:30
21:31
21:32
21:33
21:34
21:35
21:36
21:37
21:38
21:39
21:40
21:41
21:42
21:43
21:44
21:45
21:46
21:47
21:48
21:49
21:50
21:51
21:52
21:53
21:54
21:55
21:56
21:57
21:58
21:59
22:00
22:01
22:02
22:03
22:04
22:05
22:06
22:07
22:08
22:09
22:10
22:11
22:12
22:13
22:14
22:15
22:16
22:17
22:18
22:19
22:20
22:21
22:22
22:23
22:24
22:25
22:26
22:27
22:28
22:29
22:30
22:31
22:32
22:33
22:34
22:35
22:36
22:37
22:38
22:39
22:40
22:41
22:42
22:43
22:44
22:45
22:46
22:47
22:48
22:49
22:50
22:51
22:52
22:53
22:54
22:55
22:56
22:57
22:58
22:59
23:00
23:01
23:02
23:03
23:04
23:05
23:06
23:07
23:08
23:09
23:10
23:11
23:12
23:13
23:14
23:15
23:16
23:17
23:18
23:19
23:20
23:21
23:22
23:23
23:24
23:25
23:26
23:27
23:28
23:29
23:30
23:31
23:32
23:33
23:34
23:35
23:36
23:37
23:38
23:39
23:40
23:41
23:42
23:43
23:44
23:45
23:46
23:47
23:48
23:49
23:50
23:51
23:52
23:53
23:54
23:55
23:56
23:57
23:58
23:59