Conform metodologiei, aceste evaluari se vor desfasura, in doua sesiuni, in perioada 6 – 29 mai, dupa cum urmeaza: prima sesiune, in perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune, in perioada 20 – 29 mai.
Calendarul primei sesiuni:
- clasa a II-a (6 mai: Limba romana – scris si citit; 7 mai: Limba materna – scris si citit; 8 mai: Matematica)
- clasa a IV-a (13 mai: Limba romana – Limba materna; 14 mai: Matematica)
- clasa a VI-a (14 mai: Limba si comunicare; 15 mai: Matematica si stiinte)
Calendarul pentru a doua sesiune (pentru elevii care au absentat din motive intemeiate la prima sesiune) :
- clasa a II-a (20 mai: Limba romana – scris si citit; 21 mai: Limba materna – scris si citit; 22 mai: Matematica)
- clasa a VI-a (27 mai: Limba si comunicare; 28 mai: Matematica si stiinte)
- clasa a IV-a (28 mai: Limba romana – Limba materna; 29 mai: Matematica).
Elevii de clasa a IV-a vor fi testati la un
nivel de dificultate mediu, asemanator cu colegii lor in varsta de 10-12 ani din celelalte state europene, iar rezultatele nu vor fi trecute in catalog, ci vor fi analizate la nivelul fiecarei scoli, prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor nationale apartine administratorului de test, care poate fi invatatorul/institutorul/profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de presedintele comisiei de organizare si de administrare a EN-2014 din unitatea de invatamant.
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitati scolare decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate.
Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic.
Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic, iar evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic.