"Problema este cum monitorizezi copiii care nu sunt in scoala. Ce faci cu copiii care nu vin la scoala si in Romania din pacate exista asemenea cazuri. Dupa Revolutie cand nu am mai avut bariera vizelor, mobilitatea familiilor romanesti a crescut" a spus Pricopie, in deschiderea unui workshop international organizat de UNICEF.
Pricopie a mai afirmat ca specialistii care participa la workshopul de la Bucuresti doresc sa identifice metode "care sa fie aplicate nu numai in Romania, ci si in alte tari", referitor la problema monitorizarii copiilor aflati in afara sistemului de invatamant. Totodata Pricopie a amintit, in discursul sau de deschidere, ca isi doreste ca in perioada 2018-2019 sistemul educational romanesc sa se dezvolte in asemenea maniera incat toti copiii sa inceapa gradinita la 3 ani.
La randul sau, reprezentantul UNICEF in Romania, Sandie Blanchet, a amintit ca evenimentul de la Bucuresti este primul workshop regional organizat vreodata pe tema monitorizarii copiilor aflati in afara sistemului de invatamant si a celor cu risc de abandon scolar.
Atelierul se desfasoara intre 3 si 5 decembrie si gazduieste delegatii din 12 tari. "In Romania, UNICEF, impreuna cu autoritatile centrale si locale, a lansat recent un nou proiect-pilot in 45 de comune. Scopul acestuia este de a dezvolta servicii inovatoare, integrate, de protectie sociala, educatie si sanatate in judetul Bacau, pentru a imbunatati viata copiilor si a familiilor lor", a adaugat Blanchet, care a subliniat ca acest tip de servicii ajuta la prevenirea abandonului scolar a copiilor care provin din medii defavorizate.