Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Coalitia pentru Educatie: Formarea profesorilor, sub semnul urgentei

de portalInvatamant.ro la 01 Iul. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Coalitia pentru Educatie: Formarea profesorilor, sub semnul urgentei01Iul.2016

Federatia Coalitia pentru Educatie deruleaza in 2016 o interogare complexa asupra posibilelor optiuni de formare a personalului didactic, alegand ca, strategic, sa se concentreze asupra formarii initiale. Coalitia ramane consecventa angajamentului de a promova calitatea resurselor umane din educatie ca fiind elementul central al oricarei strategii de reforma.

In luna aprilie, audierea publica organizata de catre Coalitia pentru Educatie in cadrul dezbaterii Romania Educata, a starnit un interes peste asteptari: 109 depozitii scrise, trimise din tara si strainatate de persoane si institutii-cheie. In cadrul primei intalniri (17.06.2016) a Comisiei de Experti a fost evaluat Raportul intermediar cu intentia de configurare a unui model ideal de perspectiva, dar si a unui/unor modele de tranzitie, care sa reprezinte o asumare consistenta a responsabilitatii pe care o are invatamantul universitar fata de formarea cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar. Raportul final se afla inca in lucru si va fi facut public in aceasta toamna.

Ulterior audierii publice, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei (FPSE) din cadrul Universitatii din Bucuresti a formulat, in luna mai 2016, o propunere oficiala de "Recalibrare a sistemului de formare initiala a profesorilor din invatamantul preuniversitar din Romania". Fata de aceasta propunere, in contextul perioadei de design a interventiilor finantabile prin Programul Operational Capital Uman (POCU), Coalitia pentru Educatie considera ca propunerea FPSE reprezinta trei scenarii alternative, intr-o arhitectura complicata, in interiorul careia se regasesc programe de formare similare in fapt si foarte apropiate de ceea ce exista in prezent. Desi propunerea porneste cu un prim principiu de reconstructie a sistemului de formare initiala a profesorilor", mai degraba trasee alternative pentru certificare decat traseu unic", in realitate se reitereaza status quo-ul, preferand "mai degraba o structura unitara a masteratelor, cladita in jurul pregatirii psihopedagogice", principiu urmarit consecvent in acest proiect.

Toate scenariile propuse par a considera ca pregatirea de specialitate este incheiata odata cu finalizarea licentei, in cadrul programelor de master viitorului profesor urmand sa i se ofere doar pregatirea ”educationala” – asa-numita ”specializare pentru educatie”. In acest mod, pregatirea autentica a profesorului care preda istorie, limba romana, matematica se va reduce la o pregatire psiho-pedagogica, derulata pe acelasi numar de credite ca si in prezent. O analiza mai detaliata a acestei propuneri gasiti aici, pe http://www.coalitiaedu.ro.

Demersul Coalitiei pentru Educatie sta sub semnul nevoii ca profesori competenti sa poata ajunge in toate scolile Romaniei. Propunerea FPSE nu raspunde la intrebari fundamentale precum: Care sunt competentele de care are nevoie un profesor pentru a genera invatarea unei anumite discipline/unui set de discipline la nivelul elevilor de diferite varste? Avem nevoie de absolventi cu diploma de profesor care sa reuseasca sa faciliteze invatarea elevilor lor intr-o lume in schimbare! Cum se traduce aceasta in rezultate compatibile, masurabile si transparente? Care este profilul, cum il caracterizam pe profesorul roman care pregateste generatiile viitorului?

Plusul de calitate atat de necesar va veni doar dintr-o viziune comuna, asumata ca responsabilitate pentru generatiile care urmeaza si necesita unirea eforturilor, resurselor si competentelor specialistilor din Facultatile de Psihologie si Stiintele Educatiei, Facultatile  de specialitate, actualele Departamente pentru Pregatirea Personalului Didactic si Casele Corpului Didactic. O educatie de calitate depinde de profesori competenti pregatiti cu responsabilitate si in consens cu nevoile societatii romanesti (de azi si de maine). Problema este mult prea importanta pentru a fi rezolvata conjunctural si pe grupuri disparate. Consideram ca scoala de pedagogie romaneasca, inclusiv FPSE, are responsabilitatea de a contribui la aceasta viziune comuna.

Federatia Coalitia pentru Educatie si-a propus sa identifice si sa promoveze un model care sa functioneze si sa genereze mai multa calitate in sistem si invita actorii importanti in domeniu sa participe la un dialog deschis, nepartizan, pentru a gasi solutii care sa permita cresterea si dezvoltarea copiilor si a valorii adaugate create de acestia in anii care vor veni.

Detalii privind punctul de vedere al Coalitiei pentru Educatie pot fi consultate aici (pe site-ul http://www.coalitiaedu.ro).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4 din 6 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!