Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
De Portal Invatamant la 21 Sep. 2011 |
![]() |
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Anul scolar 2011-2012 vine cu noi teste
de evaluare pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a şi a VIII-a.
Modelul propus pentru testare iniţială la disciplina Matematică este structurat în două părţi. Partea I cuprinde itemi obiectivi de tip alegere multiplă (cu un singur răspuns corect) sau itemi semiobiectivi de tip răspuns scurt/ de completare. Partea a II-a cuprinde itemi semiobiectivi de tip întrebări structurate şi/ sau itemi subiectivi de tip rezolvare de probleme. Timpul de lucru efectiv este de 45 – 50 de minute.
�
La Limba şi literatura română, elevii vor primi pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinţelor din Partea I si din Partea a II-a , 78 de puncte. Pentru redactarea întregii lucrări se acordă 12 puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
�
Testul iniţial la Fizică este structurat în două părţi. Partea I poate cuprinde itemi de tip obiectiv si/sau semiobiectivi. Partea a II-a poate cuprinde itemi de tip semiobiectiv si/sau itemi de tip subiectiv. Pentru proiectarea testului este utilă trecerea în revistă a tipologiei itemilor cu avantajele si dezavantajele utilizării lor, acesta având un caracter orientativ.
�
La Geografie, testul este structurat tot în două părţi. Pentru rezolvarea corectă a acestora, elevii primesc 90 de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 40 de minute.
�
Testul la Biologie a fost elaborat pentru elevii clasei a VI-a. Competenţele generale cuprinse în programa de biologie pentru clasa a VI-a sunt aceleasi cu competenţele generale cuprinse în programa de biologie pentru clasa a V-a. Apar unele deosebiri în ceea ce priveste competenţele specifice, asociate unor niveluri taxonomice diferite, unor conţinuturi specifice disciplinei de studiu, ceea ce presupune proiectarea, pentru elevii clasei a VI-a, a unor activităti didactice care să permită atingerea, de către elevi, pe parcursul anului de studiu, a acelor competenţe corespunzătoare nivelurilor taxonomice respective.
�
Pentru
clasa a VII-a,
competenţele de evaluat asociate testului de evaluare iniţială la
Matematică
sunt: aplicarea regulilor de calcul şi folosirea parantezelor în
efectuarea operaţiilor cu numere întregi/raţionale pozitive, utilizarea
algoritmilor pentru determinarea c.m.m.d.c, c.m.m.m.c a două sau a mai multor
numere naturale, alegerea metodei adecvate de rezolvare a problemelor în care
intervin rapoarte, proporţii şi mărimi direct sau invers proporţionale,
transpunerea unei situaţii-problemă în limbaj algebric, rezolvarea problemei
obţinute şi interpretarea rezultatului. interpretarea informaţiilor conţinute
în reprezentări geometrice în corelaţie cu determinarea unor lungimi de
segmente şi a unor măsuri de unghiuri, exprimarea caracteristicilor matematice
ale triunghiurilor şi ale liniilor importante în triunghi prin definiţii,
notaţii şi desen.
Pentru
clasa a VIII-a, competenţele de evaluat asociate
testului de evaluare iniţială la
Matematică sunt: determinarea
regulilor de calcul eficiente în efectuarea operaŃiilor cu numere raţionale,
caracterizarea mulţimilor de numere şi a relaţiilor dintre acestea utilizând
limbajul logicii matematice şi teoria mulţimilor, aplicarea regulilor de calcul
şi folosirea parantezelor în efectuarea operaţiilor cu numere reale,
transpunerea unei situaţii-problemă în limbajul ecuaţiilor, rezolvarea
problemei obţinute şi interpretarea rezultatului, redactarea rezolvării
ecuaţiilor şi a inecuaţiilor studiate în mulţimea numerelor reale, alegerea
reprezentărilor geometrice adecvate în vederea calculelor de lungimi de
segmente, de măsuri de unghiuri şi de arii.
D | L | M | M | J | V | S |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |