Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
De Portal Invatamant la 21 Sep. 2011 |
![]() |
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Anul scolar 2011-2012 vine cu noi teste
de evaluare pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a ÅŸi a VIII-a.
Modelul propus pentru testare iniţială la disciplina Matematică este structurat în două părţi. Partea I cuprinde itemi obiectivi de tip alegere multiplă (cu un singur răspuns corect) sau itemi semiobiectivi de tip răspuns scurt/ de completare. Partea a II-a cuprinde itemi semiobiectivi de tip întrebări structurate şi/ sau itemi subiectivi de tip rezolvare de probleme. Timpul de lucru efectiv este de 45 – 50 de minute.
La Limba şi literatura română, elevii vor primi pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinţelor din Partea I si din Partea a II-a , 78 de puncte. Pentru redactarea întregii lucrări se acordă 12 puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
Testul iniţial la Fizică este structurat în două părţi. Partea I poate cuprinde itemi de tip obiectiv si/sau semiobiectivi. Partea a II-a poate cuprinde itemi de tip semiobiectiv si/sau itemi de tip subiectiv. Pentru proiectarea testului este utilă trecerea în revistă a tipologiei itemilor cu avantajele si dezavantajele utilizării lor, acesta având un caracter orientativ.
La Geografie, testul este structurat tot în două părţi. Pentru rezolvarea corectă a acestora, elevii primesc 90 de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 40 de minute.
Testul la Biologie a fost elaborat pentru elevii clasei a VI-a. Competenţele generale cuprinse în programa de biologie pentru clasa a VI-a sunt aceleasi cu competenţele generale cuprinse în programa de biologie pentru clasa a V-a. Apar unele deosebiri în ceea ce priveste competenţele specifice, asociate unor niveluri taxonomice diferite, unor conţinuturi specifice disciplinei de studiu, ceea ce presupune proiectarea, pentru elevii clasei a VI-a, a unor activităti didactice care să permită atingerea, de către elevi, pe parcursul anului de studiu, a acelor competenţe corespunzătoare nivelurilor taxonomice respective.
Pentru
clasa a VII-a,
competenţele de evaluat asociate testului de evaluare iniţială la
Matematică
sunt: aplicarea regulilor de calcul şi folosirea parantezelor în
efectuarea operaţiilor cu numere întregi/raţionale pozitive, utilizarea
algoritmilor pentru determinarea c.m.m.d.c, c.m.m.m.c a două sau a mai multor
numere naturale, alegerea metodei adecvate de rezolvare a problemelor în care
intervin rapoarte, proporţii şi mărimi direct sau invers proporţionale,
transpunerea unei situaţii-problemă în limbaj algebric, rezolvarea problemei
obţinute şi interpretarea rezultatului. interpretarea informaţiilor conţinute
în reprezentări geometrice în corelaţie cu determinarea unor lungimi de
segmente şi a unor măsuri de unghiuri, exprimarea caracteristicilor matematice
ale triunghiurilor şi ale liniilor importante în triunghi prin definiţii,
notaţii şi desen.
Pentru
clasa a VIII-a, competenţele de evaluat asociate
testului de evaluare iniţială la
Matematică sunt: determinarea
regulilor de calcul eficiente în efectuarea operaŃiilor cu numere raţionale,
caracterizarea mulţimilor de numere şi a relaţiilor dintre acestea utilizând
limbajul logicii matematice şi teoria mulţimilor, aplicarea regulilor de calcul
şi folosirea parantezelor în efectuarea operaţiilor cu numere reale,
transpunerea unei situaţii-problemă în limbajul ecuaţiilor, rezolvarea
problemei obţinute şi interpretarea rezultatului, redactarea rezolvării
ecuaţiilor şi a inecuaţiilor studiate în mulţimea numerelor reale, alegerea
reprezentărilor geometrice adecvate în vederea calculelor de lungimi de
segmente, de măsuri de unghiuri şi de arii.