World Vision Romania cere respectarea descentralizarii deciziei in educatie si reluarea de urgenta a scolii fizice din semestrul al doilea, in functie de rata de infectare din localitati. In plus, fundatia solicita reluarea scolii in format fizic pentru toti elevii din categoriile vulnerabile din Romania,
cu precadere cei din mediul rural, care nu au mai avut acces la educatie de aproximativ un an. Solicitarea fundatiei are la baza si un sondaj derulat de organizatie in perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021 printre elevi si profesori, de unde reiese clar ca intr-o proportie foarte mare – peste 70% dintre copii, respectiv peste 80% dintre profesori considera ca scolile ar trebui redeschise ori pot ramane inchise doar in zonele cu risc crescut de infectare, conform
Mediafax.
"Continuarea scolii online pentru toti elevii, neluand in considerare rata de infectare sau accesul real al copiilor la educatie, va duce la cresterea nivelului de abandon scolar si va crea lacune majore in educatia unei intregi generatii de elevi. In septembrie anul trecut s-a decis descentralizarea deciziei in educatie in functie de rata de infectare. Solicitam ferm sa se tina cont de aceasta hotarare si, in plus, solicitam reluarea orelor in format fizic pentru toate categoriile vulnerabile de elevi care nu au avut acces la educatie", afirma acestia.
Conform sondajului, jumatate dintre elevi considera ca scoala este pregatita sa se redeschida asigurand dezinfectia spatiilor comune din scoala si a salilor de curs. Copiii isi doresc intoarcerea la scoala, considerand in proportie de 88% ca au tot ce este nevoie pentru a se intoarce in siguranta la scoala.
Peste jumatate dintre elevi (55%) ar fi fericiti sa se intoarca in banci la scoala. In contextul cresterii numarului de cazuri de COVID-19, aproape o treime (32%) din copii considera ca scolile ar trebui pastrate deschise, cu respectarea tuturor masurilor de protectie recomandate de autoritati si 39% cred ca scolile ar trebui inchise doar in zonele cu risc crescut de infectare.
Totodata, 80% dintre cadrele didactice considera ca au tot ce este nevoie pentru a se intoarce in siguranta la scoala. Peste jumatate (52%) din copii au nevoie ca, atunci cand revin in banci, recuperarea materiei sa se faca intr-un ritm care sa nu ii suprasolicite, iar o treime (32%) afirma ca au nevoie de sustinere din partea cadrelor didactice pentru recuperarea lacunelor inregistrate in timpul scolii online si de adaptarea continutului educational la timpul ramas pana la finalul anului scolar.
Nevoile cadrelor didactice in contextul revenirii in format fizic, la catedra se refera in primul rand la respectarea masurilor impuse de autoritati si regulilor instituite in scoala, in context contextul COVID-19 (88%).
Totodata, 62% din cadrele didactice au nevoie de solutii de adaptare a continutului educational in timpul ramas pana la finalul anului scolar din partea Ministerului Educatiei, dar si de sprijin din partea parintilor in procesul de invatare, in vederea recuperarii lacunelor acumulate de elevi, astfel incat acestia sa inteleaga importanta continuarii procesului educational in ritmurile decise de Minister, prin trimiterea copiii la scoala si asigurarea conditiilor necesare invatarii acasa.
Aproape 42% din elevi se tem ca revenirea la scoala va presupune un ritm prea rapid de predare - invatare - ascultare, o treime sunt ingrijorati ca va fi multa materie de recuperat si un sfert ca nu vor fi capabili sa faca fata stresului.
Temerile cadrelor didactice legate de reintoarcerea la scoala se refera la lacunele mari in randul elevilor acumulate in perioada scolii online (61%), implicarea scazuta a parintilor pentru a sustine eforturile scolii in scopul recuperarii materiei (49%), volumul mare de materie ce trebuie recuperata (45%) si suprasolicitarea elevilor (43%).
Peste un sfert din cadrele didactice se tem de asteptarile nerealiste din partea conducerii scolii si a Inspectoratelor Scolare Judetene.
Un numar de 1490 de elevi de gimnaziu si liceu din mediu urban si rural si aproape 500 de profesori au raspuns sondajului efectuat de Fundatia World Vision Romania in perioada decembrie 2020- ianuarie 2021.