Rezultatele unui sondaj la care au luat parte 50.000 de elevi arata ca peste 80% ar prefera inlocuirea tezelor, in acest an, cu o alta forma de evaluare.
Reamintim ca Ministerul Educatiei analizeaza varianta inlocuirii tezelor, in acest an, cu un alt tip de evaluare, dar care sa nu aiba aceeasi pondere, ci sa fie notata normal.
Consiliul National al Elevilor a lansat o consultare adresata elevilor, pentru a afla opinia acestora cu privire la modalitatea de sustinere a tezelor, la care au luat parte 50.000 de elevi din urban (88,7%) si rural (11,3%), conform
hotnews.ro.
Respondentii consultarii, se impart, dupa defalcarea pe anii de studiu, dupa cum urmeaza:
gimnaziu: 9,7%
clasa a IX-a: 26,6%
clasa a X-a: 24,7%
clasa a XI-a: 21,7%
clasa a XII-a: 17,3%
Cum ar trebui sa fie organizate lucrarile scrise semestriale (tezele) anul acesta?
Conform rezultatelor formularului de consultare, 80,9% dintre elevi au raspuns ca prefera inlocuirea tezelor in acest an școlar cu o alta forma de evaluare sumativa. Totodata, 10,2% dintre respondenti considera ca tezele ar trebui sustinute in baza unei programari, astfel incat toti elevii sa fie evaluati ca inainte, in timp ce 8,9% cred ca lucrarile semestriale ar trebui transpuse in mediul online.
Consiliul National al Elevilor considera ca rezultatul evaluarii semestriale nu ar trebui sa fie tratat drept un indicator absolut al nivelului la care se afla elevul, ci ar trebui sa fie insotit de feedback individualizat din partea fiecarui profesor, pentru fiecare elev, alaturi de sprijin in creionarea planului individual de invatare.
"Mai mult, in acest an școlar nu putem pierde din vedere necesitatea aplicarii unui plan de invatare remediala pentru fiecare elev, pornind de la rezultatele evaluarilor semestriale, indiferent de forma acestora. Teza, in forma ei actuala, reprezinta un instrument desuet, cu un profund caracter limitativ, care ingradește in mod substantial parcursul de invatare al elevului", spun reprezentantii Consiliului National al Elevilor.
Oficialii Ministerului Educatiei anuntau inca de saptamana trecuta ca tezele ar putea fi eliminate in acest an, dar inca nu s-a luat o decizie definitiva.
De aceea, varianta este ori sa mergem in continuare pe evaluare sumativa, pe teza, prima varianta, iar doi, sa inlocuim teza, pentru ca nu putem aplica in mod discriminatoriu - ori da toata lumea teza, ori nu da nimeni", a spus Barcari.
Ea a afirmat ca daca se va opta pentru cea de a doua varianta, atunci acea evaluare va fi notata normal, nu va avea o pondere de 25% din medie, asa cum este la teza.
"Deci ori sa inlocuim acest tip de evaluare scrisa, conform regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar cu evaluare sumativa, dar care sa fie notata, normal, nu sa aiba ponderea pe care o are teza in mod normal, 25% din medie. Bineinteles, exista si varianta eliminarii tezei (...). Acestea sunt variantele si in functie de cei care ne vor raspunde sau de modalitatea prin care noi consideram ca ar putea fi facuta evaluarea, vom lua o decizie si va spun ca nu este o decizie simpla, ca pana la urma elevul trebuie sa fie evaluat, dar in acelasi timp trebuie sa aiba sanse egale la o evaluare corecta si obiectiva", a adaugat Barcari.