"Evaluarile nu vor avea ca finalitate o nota in catalog, deoarece nu acesta este scopul lor, ele vor oferi profesorilor, elevilor si parintilor informatii concludente despre nivelul de pregatire si despre ceea ce trebuie imbunatatit.
La nivel national, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluari pe fiecare competenta, pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, ce va sta la baza masurilor ce vor trebui adoptate in vederea remedierii deficientelor", precizeaza MEN.
Dupa aplicarea testelor, vor exista date transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor si corectarea lor particularizata, astfel incat, la finalul clasei a VIII-a, performantele sa se imbunatateasca.
MEN subliniaza ca evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a urmeaza modelul testelor internationale, ele introducand, de fapt, un sistem de pregatire a elevilor, obisnuindu-i cu examenul de la finalul ciclului gimnazial.
De altfel, testele PISA vor fi introduse in evaluarea tuturor elevilor romani, din anul 2019.
Aproximativ 600.000 de elevi participa in aceasta perioada, in premiera, la Evaluarea Nationala, fiind testati la limba romana: scris si citit, matematica si stiinte ale naturii.