"Un lucru interesant este evaluarea profesorilor din zece in zece ani. Toti profesorii sustin dupa un program de formare la disciplina pe care o preda si celalalt in metodele noi de pedagogice. Ne gandim ca o asemene abordare vom putea avea si noi.
Nu inseamna ca de maine, nu inseamna ca profesorii sa se teama. E o idee, pana va ajunge in lege, calea e lunga. (...) Un proces de evaluare trebuie sa gandim indiferent ca e modelul japonez sau altul pentru ca in invatamantul superior il avem si constat ca acest lucru ne-a motivat", a explicat Andronescu, potrivit
Mediafax.
Ministrul a adus in discutie si programul de formare al profesorilor, care ar trebui sa se deruleze deja, dar care se desfasoara cu intarzieri. din bugetul de stat, prin care sunt formati 55.000 de profesori, precizand ca in acest moment au fost selectati cei 1.500 de formatori ai programului.
"Profesorii in acest moment asigura programul de formare din resursele proprii. Cred ca trebuie sa dam bani din buget pentru a asigura formarea continua a dascalilor din bugetul ministerului. Avem acum proiectul «CRED» care asigura formarea a 55.000 de cadre didactice. Este un inceput", a declarat ministrul Educatiei.
Conform Ecaterinei Andronescu, programul CRED va fi implementat pentru o perioada de doi ani din bugetul de stat.
In prezent, evaluarea activitatii personalului didactic si didactic auxiliar din unitatile si institutiile de invatamant preuniversitar se realizeaza anual, pentru intreaga activitate desfasurata pe parcursul anului scolar, la nivelul fiecarei unitati si institutii de invatamant preuniversitar si are doua componente: autoevaluarea; evaluarea potrivit fisei postului si a fisei de evaluare.
Metodologia de evaluare anuala a activitatii personalului didactic si didactic auxiliar din unitatile de invatamant preuniversitar reglementeaza procedura de evaluare anuala a activitatii personalului didactic si didactic auxiliar din unitatile de invatamant preuniversitar, stabileste normele de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de evaluare precum si instrumentele de evaluare.