"Cred ca in Romania, din punct de vedere al infrastructurii, avem foarte multe situatii. Avem situatii cu cladiri istorice care au una dintre intrari chiar pe trotuar si trotuarul este destul de ingust si se iese in strada. Avem scoli unde exista spatii ample de intrare si nu ar fi o problema sa se intre pe acelasi flux. De aceea eu sunt pentru ca fiecare scoala sa-si prevada regulamentul de acces, care sunt conditiile pe care comunitatea le considera a fi acceptabile", a spus Ligia Deca, intr-o conferinta de presa la Pitesti.
Ligia Deca a adaugat ca, din punctul ei de vedere, respectul pentru cadrul didactic nu se rezuma la intrarea separata.
"Nu cred ca respectul pentru cadrul didactic se rezuma prin intrarea separata. Cred ca educatia trebuie sa fie despre dialog, despre invatare reciproca si sustin faptul ca fiecare scoala, in functie de particularitatile constructive si de siguranta - ca pana la urma si planurile de evacuare, da, care se fac pentru situatii de urgenta, depind de infrastructura, de ce fel de culoare, ce fel de intrari, iesire avem - deci, in functie de aceste elemente care tin de siguranta copiilor, cred ca trebuie gandit regulamentul de acces si trebuie decis daca e nevoie de o intrare, de doua intrari sau mai multe. Nu cred ca aceasta decizie se poate la la centru, insa eu incurajez parteneriatul intre cadre didactice si elevi, care trebuie sa fie bazat pe respect reciproc, nu pe ierarhie. In functie de particularitatile constructive, fiecare scoala, decide", a mai spus ministrul Educatiei.
Reprezentantii elevilor au cerut eliminarea intrarilor separate pentru cadrele didactice. Masura este propusa de Consiliul National al Elevilor si ar putea fi cuprinsa in noul statut. Concret, ei solicita sa nu mai existe intrari/iesiri separate in/din unitatea de invatamant, destinate exclusiv profesorilor. Insa printre profesori parerile sunt impartite. Unii spun ca elevii trebuie sa stie ca exista o diferenta de statut intre ei si cadrele didactice.