"Misiunea Ministerului Educatiei este de a oferi elevilor un mediu educational care sa contribuie la dezvoltarea armonioasa a tuturor copiilor, atat prin promovarea excelentei, cat si prin asigurarea accesului egal la educatie.
In conformitate cu dispozitiile OMENCS nr. 6143/2016 privind interzicerea segregarii scolare in unitatile de invatamant preuniversitar, a fost adoptata, prin OMEC nr.5633/2019, Metodologia de monitorizare a segregarii scolare in invatamantul preuniversitar.
In acest context, va rugam sa monitorizati constituirea claselor de inceput, de la toate nivelurile de invatamant, pentru prevenirea segregarii scolare. Totodata, va rugam sa consemnati actiunea de monitorizare in prima sedinta a consiliului profesoral pentru anul scolar 2024-2025", se arata intr-un mesaj transmis de Inspectoratul Scolar Judetean Mures.
Conform Metodologiei amintite, pentru prevenirea si/sau combaterea segregarii scolare, unitatile de invatamant preuniversitar, indiferent de nivelurile de invatamant acoperite in activitatea lor, au obligatia de a monitoriza repartizarea echilibrata a copiilor/elevilor in grupe/clase, cladiri, ultimele doua banci, pentru asigurarea diversitatii socio-culturale a comunitatii.
Activitatile de monitorizare a segregarii scolare se realizeaza in doua etape: monitorizarea restransa si monitorizarea extinsa. Metodologia nu restrictioneaza in niciun fel posibilitatea unitatilor de invatamant preuniversitar de a urma intregul proces de monitorizare a segregarii scolare (atat monitorizarea restransa, cat si monitorizarea extinsa) pentru a avea o imagine completa privind incluziunea sau segregarea scolara.
Colectarea si raportarea datelor privind monitorizarea extinsa este obligatorie doar pentru acele unitati de invatamant preuniversitar care au obtinut scoruri peste pragul de risc in cadrul monitorizarii restranse.