Intr-o interventie la Prima News, Ariana Duduna a precizat ca schimbarea nu trebuie sa plece de la modul in care se sustine evaluarea, ci de la ceea ce se evalueaza.
Culegeri cu teste de antrenament pentru Evaluarea Nationala de la finalul clasei a VIII-a ...click AICI pentru detalii si comenzi<<
“Inainte sa vorbim de evaluare, trebuie sa vorbim de predare, de ce se intampla la clasa. Ce evaluam? Vorbim de o discutie mai complexa care ar trebui inclusiv sa se poarte pe partea de planuri cadru, arhitectura curriculara. Daca ne uitam in noile legi, vedem ca aceasta Evaluare va fi sustinuta la matematica si limba romana si vor mai fi niste examene organizate de licee, dar in noile legi nu ni se spune clar ce materii studiaza elevii, ce competente deprind elevii. Plecam de la Evaluare fara sa avem fundatia. Ce facem ca apoi sa evaluam? In orice mod va fi schimbata Evaluarea Nationala sau
Bacalaureat daca nu facem schimbari si la arhitectura curriculara nu o sa vedem o schimbare reala. Schimbarea nu trebuie sa pleci de la evaluare, ci de la ceea ce evaluezi”, a declarat Ariana Duduna, luni, potrivit
News.ro.
Liderul Asociatiei Elevilor din Constanta sustine ca, in prezent, Evaluarea Nationala nu este neaparat relevanta, pentru ca nu arata ce competente dobandeste elevul, ci cat de bine stie sa rezolve subiectele.
“La momentul actual Evaluarea Nationala nu e neaparat relevanta. Vedem si studiul publicat recent si multe alte studii inclusiv internationale care arata ca de cele mai multe ori evaluarile cu miza mare nu arata neaparat ce competente dobandeste elevul, ci cat de bine stie sa rezolve subiectele. As putea sa nu stiu deloc matematica, dar daca lucrez 100 – 150 de variante de matematica la Evaluarea Nationala si deprind cunostintele pentru a rezolva subiectul, pot sa iau o nota mare chiar daca nu ma pricep la matematica sau nu inteleg complet notiunile respective neaparat. La fel si la limba romana. Studiile arata ca cel mai eficient ar fi sistemul de bacalaureat international pentru ca nu consta doar intr-un examen la final de ciclu, ci are si anumite componente, un eseu, lucrari pe tot parcursul anului”, a explicat presedintele Asociatiei Elevilor din Constanta.