UPDATE:
Articolul cu pricina a fost eliminat ca urmare a presiunilor din partea societatii civile, informeaza Edupedu.ro. Intr-o reactie in Senatul Romaniei, ministrul Ligia Deca a declarat ca a inteles ca "acest articol ar putea fi folosit abuziv".
Potrivit unui comunicat publicat pe
site-ul FePAL, articolul 68, alineatul 11 al noii Legi a Educatiei ar fi creat un cadru legal care permitea segregarea copiilor cu CES, limitandu-le accesul la invatamantul de masa. Potrivit acestui articol, inmatricularea copiilor cu CES intr-o unitate de invatamant de masa ar fi fost permisa doar daca aceasta dispune de resursa umana si baza materiala corespunzatoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin si itinerante.
"Consideram ca fiecare copil, indiferent de cerintele sale educationale speciale, are dreptul fundamental la o educatie de calitate, intr-un mediu inclusiv si prietenos, alaturi de ceilalti copii. Excluderea copiilor cu CES din invatamantul de masa are consecinte grave asupra dezvoltarii lor socio-emotionale, abilitatilor de integrare sociala si asupra autonomiei lor pe termen lung, precum si asupra societatii, in general", se arata in comunicatul semnat de Federatia Parintilor si Apartinatorilor Legali din Romania (FePAL), alaturi de Grupul civic Parintii cer schimbare, Asociatia SUPRA, Asociatia Mame pentru Mame.
Potrivit sursei citate, includerea copiilor cu CES in invatamantul de masa ii pregateste pe acestia pentru o integrare mai buna in societate si pentru o viata independenta in viitor.
Prin urmare, semnatarii apelului solicita Senatului Romaniei "sa actioneze cu responsabilitate si in acord cu valorile europene pentru remedierea acestui text discriminatoriu din Legea Educatiei".
Acestia au propus inlocuirea textului discriminatoriu de la articolul 68, alineatul 11, cu urmatorul text:
“Inmatricularea beneficiarilor primari cu CES intr-o unitate de invatamant de masa se face la cerere. In situatia in care aceasta nu dispune de resursa umana si baza materiala corespunzatoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin si itinerante, unitatea de invatamant va inscrie beneficiarul primar cu CES si va initia imediat demersurile necesare obtinerii acestor resurse, cu sprijinul autoritatilor locale si centrale, pentru asigurarea cadrului adecvat desfasurarii corespunzatoare a procesului didactic.”
Demersul sustine initiativa FEDRA si RO TSA, care au initiat si o
petitie in acest sens, cu titlul "Spune NU discriminarii copiilor cu dizabilitati si CES din Legea educatiei"