"Ca ministru al Culturii, consider ca e un dezastru sa scoti muzica si latina din scoli. A fost lansata aceasta dezbatere in spatiul public, care a fost organizata de Institutul de Stiinte ale Educatiei. Ea a comportat intr-o prima faza renuntarea la ora de latina, renuntarea la o ora de romana, din cele patru, la clasa a V-a, renuntarea la ora de desen la anumite clase, la ora de muzica, comasarea istoriei cu alte discipline sub un label care n-am inteles exact ce ascundea.
Din punctul de vedere al ministrului Culturii, daca s-ar aplica aceasta reforma curriculara ar fi un dezastru, pentru ca sunt vizate chiar acele competente care structureaza cultura intr-un copil, intr-un tanar. Asta inseamna cultura: istorie, muzica, desen, romana si latina. Ce inseamna latina? Latina nu este numai o limba, latina este chiar izvorul identitatii noastre nationale. Civilizatia antica, in general.
Deci, din punct de vedere al culturii, ar fi un dezastru. As vrea sa propun ministerului, pentru ciclurile gimnazial si liceal, o dezvoltare extracurriculara in materiile vocationale. As vrea, de exemplu, sa vad un cineclub functionand pe langa un liceu, eventual cu cate un cineast care sa le explice una, alta. De asemenea, in ceea ce priveste teatrul, ateliere de teatru, tot ca o materie extracurriculara", a precizat Vlad Alexandrescu, intr-un interviu acordat Adevarul Live.
Reprezentantii din Invatamant, sindicalistii, profesorii si reprezentanti ai elevilor au participat la o dezbatere publica pe tema planurilor-cadru pentru clasele V - VIII, care a starnit numeroase controverse.
Academia Romana a atras recent atentia asupra pericolului reprezentat de excluderea studiului limbii latine si diminuarea numarului de ore la limba si literatura romana si istorie, asa cum apar acestea in propunerile formulate in cele trei variante ale Planului-cadru pentru invatamantul gimnazial din Romania de catre Institutul de Stiinte ale Educatiei si care se afla acum in dezbatere publica.
Intr-o postare pe site-ul Academiei Romane, reprezentand punctul de vedere al acestui for referitor la documentul amintit, acesta solicita ministrului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, Adrian Curaj, reanalizarea celor trei variante ale actualului Plan-cadru pentru invatamantul gimnazial, alocarea unui numar optim de ore pentru disciplinele limba latina la clasa a VIII-a, limba si literatura romana si istorie pentru intreg ciclul V-VIII, precum si pentru celelalte discipline de studiu.