Potrivit documentului, organizarea procesului de evaluare a proiectelor de manuale scolare este asigurata de CNEE, care, printre altele, are urmatoarele atributii:
- lanseaza apelul pentru formarea bazei cu evaluatorii cooptati
- desemneaza coordonatorii pentru procesul de evaluare si reevaluare (in cazul contestatiilor)
- inainteaza conducerii Ministerului Educatiei proiectele de manuale scolare care au obtinut punctajul de minim 85 de puncte din 100
- cooptarea specialistului extern (cadru didactic din invatamintul superior)
Metodologia completa o puteti vedea
aici.
Pentru a fi evaluatori, cadrele didactice trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
- sa desfasoare activitati de predare-invatare in cadrul invatamantului preuniversitar
- sa detina abilitati practice de operare pe calculator
- au prioritate cadrele didactice de gradul I si care au titlul de doctor in domeniul pentru care doresc sa fie evaluatori
In ceea ce priveste coordonatorul, acesta trebuie sa se ocupe de instruirea evaluatorilor cooptati, punerea la dispozitie a proiectelor de manuale scolare si intocmirea situatiei finale a evaluarii.
De asemenea, conform art. 3 al. (3) in vederea evaluarii proiectelor de manuale scolare, CNEE intreprinde urmatoarele actiuni:
a) lanseaza Apelul pentru realizarea bazei de date cu evaluatorii cooptati si specialistii externi – absolventi de studii superioare in domeniul stiinte ale educatiei – pentru evaluarea proiectelor de manuale scolare, pentru fiecare titlu de manual scolar; selectia evaluatorilor cooptati si a specialistilor externi se face conform unei produceri stabilite la nivelul CNEE
b) in cazul in care, in urma Apelului si a selectiei nu exista suficienti specialisti externi din domeniul stiinte ale educatiei, CNEE solicita Institutului de Stiinte ale Educatiei si Directiei Generale Invatamant Universitar din cadrul MEN sa nominalizeze specialisti care sa participe la evaluarea proiectelor de manuale scolare, urmand ca acestia sa fie desemnati de catre CNEE;
c) prevede, in Apelul de selectie, locuri distincte pentru evaluatorii de manuale in limbile minoritatilor nationale;
d) desemneaza coordonatorii procesului de evaluare/reevaluare a proiectelor de manuale scolare, pentru fiecare titlu de manual scolar;
e) organizeaza procesul de reevaluare a proiectelor de manuale scolare, in situatia in care se depun contestatii privind rezultatul evaluarii;
f) inainteaza conducerii MEN proiectele de manuale scolare care au obtinut punctajul minim de 85 de puncte.