Decizia Curtii Constitutionale privind ora de religie in scoli

De Banu Alexandra
la 27 Ian. 2015 Exclusiv
25 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decizia Curtii Constitutionale privind ora de religie in scoli27Ian.2015

Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a confirmat ca ora de religie nu va mai fi obligatorie pentru elevii din invatamantul preuniversitar. Ce parere aveti despre aceasta initiativa? Credeti ca ora de religie ar trebui sa ramana obligatorie pentru elevi?

Religia va fi trecuta ca materie optionala pentru elevi, in toate unitatile de invatamant preuniversitar, incepand din anul scolar 2015-2016.

Curtea Constitutionala a decis privind neconstitutionalitatea obligatiei de a face cerere pentru a nu participa la ora de religie ca nu poate fi aplicata retroactiv, asadar aceasta va intra in vigoare din septembrie 2015.

Atentie! Elevii care nu au facut cerere in septembrie 2014 prin care sa arate ca nu doresc sa participe la orele de religie vor merge in continuare la aceste cursuri pana la sfarsitul anului scolar actual.

"Conform legii, hotararea Curtii Constitutionale intra in vigoare in momentul publicarii in Monitorul Oficial, dar nu poate produce efecte retroactiv. Drept urmare, din septembrie 2015, orele de religie sunt obligatorii pentru Ministerul Educatiei si pentru scoli si optionale pentru elevi. Deci, in noul an scolar, elevii vor trebui sa faca optiuni cu privire la participarea la orele de religie. Diferenta fata de anul trecut este ca atunci au facut optiuni in care au precizat in mod expres cei care nu vor sa faca religia, iar de anul viitor vor face optiuni cei care vor sa faca religia”, a declarat, luni, ministrul Educatiei, Mihai Sorin Cimpeanu.

Reactia ministrului Educatiei vine dupa ce, luni, a fost publicata motivarea Curtii Constitutionale privind neconstitutionalitatea obligatiei elevilor sau parintilor de a face cerere pentru a nu participa la ora de religie.

Curtea Consitutionala (CC) a decis, in 12 noiembrie 2014, ca obligatia de a face cerere pentru ca un elev sa nu participe la ora de religie, prevazuta in Legea educatiei, este neconstitutionala, oficiali ai Curtii precizand ca, urmare a hotararii, o astfel de solicitare va trebui facuta doar de cei care vor sa studieze disciplina.

CC arata, in motivarea deciziei prin care a stabilit ca obligatia de a face cerere pentru a nu participa la ora de religie este neconsitutionala, ca oferta educationala pentru aceasta disciplina este de natura sa afecteze libertatea de constiinta.

Credeti ca ora de religie trebuia sa ramana obligatorie pentru elevi sau sunteti de acord ca aceasta materie sa devina optionala? Asteptam opiniile dvs. in casuta de comentarii de mai jos.

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce NOUTATI sunt la Evaluarea Nationala?

Atentie la modificarile de la Evaluarea Nationala pentru clasa a II-a, a IV-a, a VI-a sau in clasa a VIII-a!

Important: Notele, Evaluarea Nationala, Mediile si Testele NU vor disparea

TREBUIE sa ii ajutam. Este obligatia noastra. Culegerile de Teste la Limba Romana si Matematica vin in ajutorul celor mici.

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

religie religie scoli cerere religie religie obligatorie religie optional


x
Lasa un raspuns



Comentarii [25 comentarii]Adauga comentariul tau
26Feb.2015

Mioara Dita 26 Feb. 2015 20:38:06

De acord cu predarea religiei pe langa parohii de catre preoti cu banii Bisericii Orodoxe Romane dar NU sa obligam copiii sa participe fortat la aceste ore de religie care sunt de fapt si de drept o pierdere de timp intrucat in acele ore cei ce predau abereaza, exagereaza si rezultatul final este...spalarea creierelor copiilor nostri.
26Feb.2015

Viorel 26 Feb. 2015 20:32:37

Da. Sunt de acord cu ceea ce a stabilit Curtea Constitutionala.
In marea majoritate a statelor europene se studiaza istoria religiilor sau se fac optiuni pentru a studia sau nu aceasta disciplina. La noi de multa vreme se practica indoctrinarea tinerilor si se face discriminare grosolana fata de celelalte culte. Biserica Ortodoxa poate organiza pe langa parohii cursuri de religie ortodoxa platite de ea insasi la care sa participe toti copiii care doresc acest lucru, dar sa fie obligatorie in scoli.
p.s. parohiile sfideaza fiscul nedand credinciosilor bonuri fiscale pentru tot ceea ce bisericile pun in vanzare.
16Feb.2015

Un Parinte 16 Feb. 2015 22:40:54

In contextul legislativ european, in mai multe tari ale UE "este asumata o perspectiva similara cu cea precizata in legislatia romaneasca disciplina obligatorie, predata confesional, cu posibilitatea de a nu participa, la solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor: Austria, Cipru, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Malta".
De ce trebuie sa fim noi altfel ?
Oare din cauza snobismului si a lipsei valorii ?
02Feb.2015

Andrei 02 Feb. 2015 09:40:05

Prin modul in care s-au gindit si realizat orele de religie s-a pierdul o mare sansa, aceea de a cunoaste atat religiile crestine cat si celelalte religii, si de ce nu, celelalte culte recunoscute oficial. In loc de a se preda norme generale de religie crestina, urmate de notiunile generale ale celorlalte religii Biserica Ortodoxa Romana a preferat sa monopolizeze aceasta materie, in unele cazuri chiar in manuale propovaduindu-se superioritatea religiei ortodoxe fata de celelelte religii, chiar crestine fiind. In loc ca orele de religie sa aibe un cararcter ecumenic BOR a monopolizat aceste ore practicand in ele prozelitismul. Consider corecta hotararea ICC deoarece pana acum un copil care facea cerere sa nu faca ora de religie era obligat sa stea in sala in timpul orelor, pa cand in situatia actuala scoalaeste obligata sa asigure clasa pentru cei care fac aceste ore si nu obliga ceilalti elevi sa asiste la aceste ore.
Nu sunt ortodox, dar am acceptat ca copilul meu sa faca religie, dar constatand continutul materiei a fost dezamagit pentru ca nu sunt deacord ca BOR sa faca din orele de religie metoda de racolare a enoriasilor, in special avand in vedere varsta frageda a elevilor si faptul ca acestia nu au inca formata capacitatea de analiza. Pacat ca Patriarhul Daniel nu areusit sa-si tina in frau tentatia de a atrage elvii din celelalte religii si culte in loc de a pune ordine printre membrii clerului si a incerca sa puna in practica preceptele crestine care printre altele prevad si caracterul social al bisericii. Fara reformarea BOR cu o suta de ore de religie pe saptamana tot se vor indeparta copii de religia ortodoxa.
Din nefericire desi cand a fost intronat patriarhul Daniel am avut sprerante acesta s-a dovedit unul dintre cei mai conservatori conducatori religiosi care in loc sa-si faca ordine in ograda a preferat sa arate cu degetul. Poate dupa ceva ani, dupa ce BOR va trage invataminte din modul in care a gestionat ora de religie aceasta sa poata sa fie introdusa din nou. Acum nu. Inca un lucru BOR nu este religie de stat, Romania asugurand deocamdata libertatea religioasa.
31Ian.2015

Elena Popa 31 Ian. 2015 12:55:46

E de neconceput scoala fara religie,stiind bine ca la noi,romanii,primii dascali au fost preotii. Eu am trei copii si suntem crestin ortodocsi intr-o tara crestin ortodoxa. Cum voi putea eu vreodata substitui un profesor de religie? Cu toata dragostea pe care o avem fata de sfanta biserica. Cred si sunt convinsa ca ora de religue nici nu ar trebui pusa in discutie. E de la sine inteles ca TREBUIE sa existe in scoli. Numai asa copiii nostri vor putea creste cu dragoste fata de pamantul stramosesc si fata de neamul nostru,cu dragoste fata de aproapele.
Caci asta ne invata Biblia: regulile de temelie pe baza carora se poate dezvolta un popor sanatos .
30Ian.2015

Anonim 30 Ian. 2015 20:42:16

mai bine ar scoate educatia tehnologia care cel putin la scoala noastra nu se face ,elevii sunt obligati sa copieze lectia;aceasta materie este pierdere de timp.
30Ian.2015

Daniel M 30 Ian. 2015 08:21:17

Din pacate tinerii sunt cei care merg cel mai putin la biserica sau chiar deloc, si singurul loc in care mai pot auzi despre Dumnezeu este la aceasta ora de religie. Sa nu ne miram ca tinerii se vor pierde si moralitatea va fi din ce in ce mai scazuta in Romania, exact ca in America. Orice popor care nu il vrea pe Dumnezeu este in pericol sa piarda binecuvantarea si sa vina altceva. Si nu este vorba de doctrina, religia nu inseamna doctrina. Religia este o masca, dar relatia cu Dumnezeu si pacatul, singurul care aduce blestem omului acum si dupa moarte ptr totdeauna, nu-si gaseste rezolvarea decat in Dumnezeu. Deci, daca este o decizie buna o vor spune roadele care le vor avea generatiile care sunt deja si care urmeaza. Doar sa avem ochi sa vedem.
29Ian.2015

G.E 29 Ian. 2015 13:56:00

dragostea de cel de sus o ai in suflet si in inima . Nu trebuie sa te indoctrineze cineva.Da parinti au timp si pot sa faca aceasta educatie
29Ian.2015

DD 29 Ian. 2015 12:56:08

Cel mai bine ar fi sa se faca oerele de religie frumoase si intresante, sa ii apropie pe copii de cunoastere si de marile adevaruri si taine ale umanitatii. E pacat sa se renunte la aceasta resursa de cunostere si intelegere a lumii, pe care nu o vom regasi in alte materii scolare.
29Ian.2015

Dana 29 Ian. 2015 08:33:28

Este cel mai simpul sa transferi altcuiva responsabilitatea de a-ti educa copiii din punct de vedere spiritual nu e deloc usor sa ne facem timp pentru acest lucru in aceste timpuri agitate iar pe de alta parte multi parinti simt ca nu prea au ce transmite. Insa, cel care a intemeiat familia atribuie aceasta sarcina in primul rand parintilor Deuteronom 6:6,7. Din acest motiv, nu e deloc moral si nici crestineste sa platesti in mod inderect, e drept pe cineva sa faca educatie spirituala cu copilul tau. Toata aceasta agitatie e ipocrizia celor care se tem ca fara ora de religie copii vor deveni atei. Faceti-va partea, dragii mei: vorbiti-i copilului despre Dumnezeu, duceti-l in natura si exemplificati-i calitatile Sale marete din lucrurile pe care le-a creat, rugati-va impreuna, cu alte cuvinte dovediti ca pentru voi Dumnezeu o o Persoana reala si nu o notiune sau o disciplina scolara.
28Ian.2015

Gabriela Stanciulescu 28 Ian. 2015 23:02:21

Religia ca disciplina nu necesita o supraincarcare cu notiuni inutile...Eu o consider ca fiind imperios necesara formarii spirituale si morale a elevilor dornici de discutii religioase si morale.Poate Dogmatica e dificila, dar si Logica e aidoma ...sigur trebuie acordata o alta interpretare a programei, a informatiilor...Morala crestina nu are nimic nociv sau distrugator, deci o consider utila...
28Ian.2015

Koko 28 Ian. 2015 21:01:23

Sã fie opționalã, e corect!
28Ian.2015

Maria Bute 28 Ian. 2015 20:40:30

- CCR constatã CONSTITUȚIONALITATEA paragrafelor de lege prin care religia este materie an trunchiul comun și cã ELEVII AU DREPTUL CONSTITUȚIONAL LA ORA DE RELIGIE. Adicã toate afirmațiile despre un pretins „caracter facultativ” pe care Constituția l-ar impune acestei ore sunt intoxicãri.
28Ian.2015

Paula 28 Ian. 2015 19:14:12

Este strigator la cer !Astfel, parintii atei cresc copii atei..rezultatul? Vor creste si nici nu vor vrea sa auda de Mantuitorul Iisus, pe care inca il rastignim cu pacatele si faptele noastre!
28Ian.2015

Elena 28 Ian. 2015 16:02:53

locul religiei este la biserica !ora poate fi inlocuita cu o "istorie a religiilor "deoarece nu toti elevii sunt de aceeasi religie.Am intilnit cazuri in sara prof de religie spun despre de alta religie ca sunt cu diavolui ,in timp ce in clasa respectiva erau si" ceilalti" copii de fata.
profesorii de rligie sa fie arondati pe linga biserici ,sa tina ore acolo ,sa fie platiti de catre biserica ca mitropolia stringe destui bani ,fara casa de marcat si care parinti doresc sa isi duca copii acolo.
nu sunt atee,dar credinta e una si indoctrinarea e alta,rugaciuni in grup,la scoala nu e credinta.
28Ian.2015

Angella Dumitrascu 28 Ian. 2015 12:44:44

Ce se va antampla cu profesorii titulari de religie? li se vor repartiza alte materii..Mii de profesori vor rãmane fãrã locuri de muncã? Religia este fundamentalã an educația elevilor și tinerei generații..
28Ian.2015

Andreea 28 Ian. 2015 12:18:12

Se mizeaza pe lipsa de reactie a poporului, indusa cu mare grija prin pasivitatea undelor alfa emise de tv, prin denigrarea la care este supusa BOR in mass-media. Religia este cea mai valoroasa materie din scoala, Spiru Haret a trecut-o in prima rubrica din catalog, acolo unde ii este locul, intrucat in tara noastra scoala s-a nascut din Biserica, primii invatatori au fost preotii, primele tipografii au fost in manastirile ortodoxe. Sa ne asumam responsabilitatea de a face aceasta cerere pentru copiii nostri, sa nu ii lipsim pe acestia de educatia pentru Viata.
28Ian.2015

Popovici George 28 Ian. 2015 10:29:07

Nu mi se pare normala trecerea religiei ca materie optionala, in conditiile in care Legea invatamantului o incadreaza in trunchiul comun. Onor minoritatilor sexuale...
De asemenea, as solicita ca la toate materiile studiate in scoli sa fie necesar acordul parintilor !! Poate eu nu doresc ca copilul meu sa studieze cultura civiva, geografie etc. !!!
28Ian.2015

Carmen 28 Ian. 2015 10:05:08

Nimeni nu a zis ca se va scoate religia din scoli. Doar devine materie optionala. Si mie mi se pare normal sa fie asa.
28Ian.2015

Gabriel 28 Ian. 2015 09:26:50

Este mai mult decat necesara; religia an scoli in aceste vremuri tulburi in care nonvaloarea domina si rautatea dintre oameni este o realitate traita!!!Nu trebuie tratata ca o obligatie, este exprimarea credintei fiecaruia si este de natur; a educa spiritul unui copil si a-i induce adevaratele valori spirituale si materiale de la varste fragede - si cand spun asta ma refer la toate religiile adevarate, nu la rataciri!!!A scoate religia din scoli este RENUNTAREA LA DUMNEZEU, care a primit destule palme pentru noi - este bine sa-i anvatam pe copii nostrii sa nu renunte la Dumnezeu, fiindca; oricum traim vremuri si mai cu seama, vin vremuri an care doar de la Dumnezeu ne vine ajutorul.Parinti! Nu va andepartati copii de Dumnezeu, fiindca sunt multi care o fac fara stirea voastra si nu stiti cand i-ati pierdut.
28Ian.2015

Cetateregala 28 Ian. 2015 09:09:11

Numeni nu este ateu, daca doresti sa faci religie esti liber sa optezi pentru acest optional. Mi se pare o decizie corecta. Fiecare sa aiba libertatea sa aleaga pentru el si copilul lui. Bravo!
28Ian.2015

Elena 28 Ian. 2015 09:00:01

De ce trebui mereu sa fie o mare polemica intre cititori? De fapt nu e mare, e sterila. Sau nu ati inteles? E optionala din septembrie 2015. Cine vrea sa faca religia in scoala, face o cerere. Cine nu, nu. Liberul arbitru al parintilor...
28Ian.2015

Anda 28 Ian. 2015 08:07:13

O decizie buna. Orele de religie sunt o forma mascata a somajului la absolventii de teologie. Sa se studieze religia non-formal, in afara orelor de curs si sa se introduca ore in care elevii sa invete sa relationeze intre ei, nu sa fie indoctrinati sa sa piarda vremea cu inca o ora de religie. Invatamantul romanesc a exclus aspectul comunicarii intre oameni, dar indoctrineaza.
27Ian.2015

O Mama 27 Ian. 2015 13:02:38

In sfarsit! M-am saturat ca fiul meu sa fie obligat in fiecare vineri sa se roage la toti sfintii care exista si care nu exista si sa stea in fiecare weekend sa scrie compuneri despre ce se intampla pe muntele Athos, ori in alte zone "sacre".
27Ian.2015

Alin 27 Ian. 2015 12:50:28

DE CE sa scoateti religia din scoli? Ateilor!!! O sa va bata Dumnezeu. Copiii nostri trebuie sa faca religie la scoala!!
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//