Curricula neactualizata, incorelata la asteptarile, nevoile si interesele elevilor a fost recunoscuta drept primul impediment in sistemul educational Romanesc. Consiliul National al Elevilor saluta o viitoare modificare a curriculei ce ar trebui sa fie mult mai mult axata pe nevoile si interesele principalilor actori ai sistemului de invatamant.
Numarul mare de elevi dintr-o clasa, predarea teoretica si lipsa practicii, lipsa abordarii trandisciplinare, accentul ridicat pe materiile de
Bacalaureat si nerespecatarea curriculei sunt alte bariere identificate. O evaluare semestriala a profesorilor de catre elevi in mod secret privind ora de curs si o evaluare lunara a opiniei elevului privind starea sistemului de invatamant din Romania, cat si o fisa personalizata a fiecarui principal beneficiar al actului educatiei in care sa fie incluse abilitatile sale sunt imbunatatire pentru care Consiliul Elevilor militeaza.
Reprezentativitatea in Consiliul de Administratie va putea fi imbunatatita doar daca Metodologia de Consiliu de Administratie este modificata, daca reprezentantul elevilor este anuntat de viitoarele sedinte iar deciziile luate sunt publicate la avizierul scolii.
Un sistem de invatamant axat pe elevi, in care este respectat Statutul lor asa cum prevede si articolul 80 alin. 2 din Legea Educatiei Nationale, unde uniforma sa nu fie obligatorie iar in cazul introducerii ei, aceasta sa fie oferita gratuit de catre scoala. Mai mult, manualele claselor a XI a si a XII a trebuie sa fie distribuite gratuit, numarul absentelor regandit in cadrul notei la purtare si sa existe posibilitatea schimbarii unui profesor.
Ziua Voluntariatului Semestrial, mai multe informatii legate de activitatile nonformale cat si parteneriate strategice cu ONG-uri sunt propuneri facute de reprezentantii elevilor pentru un sistem educational mai avansat.
Problemele abandonului scolar cat si a navetistilor sunt impedimente. Mai mult, sistemul de evaluare si notare trebuie restrictionat, in opinia elevilor. Excluderea mediilor generale din ciclul gimnzial din a mai fi un criteriu de departajare pentru admiterea in invatamantului preuniversitar cat si aparitia a doua tipuri de Bacalaureat sunt schimbari propuse de principalii actori ai actului educational.
Consiliul Elevilor a realizat prin aceasta rezolutie un pas foarte important in activitatea de reprezentativitate si aparare a drepturilor elevilor din Romania. S-a reusit expunerea pozitiilor ce au la baza nevoile exprimate de elevi, punand bazele unor noi relatii de parteneriat.
Stefanescu Mioara 05 Mai. 2017 12:04:09
Bun statutul elevilor.Dar sa-l respecte doar profesorii, directorii si inspectorii. Pentru elevi e la alegere. Daca invatamantul este gratuit pentru elevi, adica NOI, adultii, platim, de ce tocmai cei care au propus acest statut, adica elevii, nu-l respecta? In fruntea Consiliului elevilor se afla tot copii, care au infatuarea de a se crede deasupra tuturor, pacat...Sa-si predea singuri, sa se autofinanteze, etc. daca parintii si profesorii sunt prea...jos pentru ei. In alte tari nu se intampla asa ceva. Ei au avut grija sa-si acopere chiulurile, gasesc scuze si motivatii pentru comportamente indecente si stiu exact ce le trebuie si ce nu. Bravo voua, copii, suntem pe maini "bune" !Dumnezeu sa ne ajute!
Profesor 23 Iul. 2015 08:33:19
Gãselnițã la criza socialã a Romaniei.Hai sã facem conferințe, și sã elaborãm rezoluții, cã doar și Ceaușescu asta fãcea.
Și ce fac oare antre timp așa zișii experți și specialiști din ministrere și din fabricile de diplome?