Proiectul are o durata de 20 de luni si porneste de la nevoia unitatii noastre de invatamant de a deveni o scoala incluziva, o scoala pentru fiecare dintre elevi, de la clasa pregatitoare pana la clasa a VIII-a, fie ca acestia sunt supusi riscului de excluziune sociala din cauza dificultatilor financiare, fie ca provin din familii in care unul sau ambii parinti sunt plecati la munca in strainatate, fie ca provin din familii din Republica Moldova stabilite in tara noastra sau provin din familii mixte, fie ca sunt elevi cu cerinte educationale speciale.
Opt cadre didactice, patru invatatori si patru profesori vor participa la cursuri de formare furnizate de organizatii europene cu experienta in domeniul educatiei incluzive, ce se vor desfasura in patru tari europene diferite, ceea ce va conduce la o deschidere europeana mai larga a scolii noastre. Cursurile se vor desfasura in limba engleza si vor folosi platforme digitale si tehnologii moderne, ceea ce va contribui la dezvoltarea competentelor lingvistice si digitale ale cadrelor didactice participante.
Cunostintele si deprinderile capatate in urma participarii la aceste cursuri vor fi implementate la clasele primare si gimnaziale astfel: la clasele primare si gimnaziale, cu elevi proveniti din familii migrante sau mixte sau din medii defavorizate, incepand din ianuarie 2018; la clasele gimnaziale, cu elevi cu cerinte educationale speciale, incepand din aprilie 2018; la clasele primare, cu elevi cu cerinte educationale speciale, incepand din noiembrie 2018.